ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شرکت Mologic از تولید کیت تشخیص ۱۰ دقیقه‌ای کرونا خبر می‌دهد

دو شرکت خصوصی برتانیایی کیت هایی برای تشخیص بیماری کووید 19 ساخته اند که به ادعای آنها بیماری را در کمتر از ده دقیقه تشخیص می دهند. وزارت درمان انگلستان در مورد مطمئن نبودن این ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۰

دو شرکت خصوصی برتانیایی کیت هایی برای تشخیص بیماری کووید 19 ساخته اند که به ادعای آنها بیماری را در کمتر از ده دقیقه تشخیص می دهند. وزارت درمان انگلستان در مورد مطمئن نبودن این کیت ها هشدار داده ولی با این وجود برخی از آنها را برای تشخیص بیماری کووید 19 ارزیابی می کند.

شرکتی به نام SureScreen Diagnostics واقع در داربی انگلستان کیتی ساخته که احتمال ابتلای فرد به ویروس کرونا را با دقت 98 درصدی تشخیص می دهد. این شرکت خصوصی می گوید کیت مذکور قابل اطمینان است و در حال حاضر در انگلستان، ایرلند، آلمان، اسپانیا، سوئیس، هلند، ترکیه، امارات، کویت و عمان به کار گرفته می شود.

کیت تشخیص کرونا ساخت شرکت انگلیسی SureScreen Diagnostics

در عین حال شرکت انگلیسی دیگری به نام Mologic در حال ساخت کیتی یک دلاری برای کشورهای آفریقایی است که ابتلا به بیماری کووید 19 را در مدت زمان ده دقیقه تشخیص می دهد. دولت انگلستان در مجموع 1 میلیون پوند بودجه به این شرکت اختصاص داده است.

نگرانی هایی پیرامون دقت کیت های تشخیص کرونا وجود دارد و مقامات بهداشتی توصیه کرده اند افرادی که جواب آزمایش آنها با این کیت ها مثبت بوده، حتماً در مراکز درمانی نیز آزمایش شوند.

وزارت درمان انگلستان چند روز قبل به مردم این کشور هشدار داده بود تا از کیت های تشخیص کرونا به خاطر مطمئن نبودن نتایج آنها استفاده نکنند. اما سخنگوی این سازمان روز گذشته از ارزیابی برخی از این کیت ها برای تشخیص بیماری کووید 19 خبر داد ولی اضافه کرد که هیچ کدام از آنها را تأیید نمی کند.

در حال حاضر یکی از روش های تشخیص کرونا، نمونه برداری از گلو یا بینی فرد است که نتیجه آن 24 تا 48 ساعت طول می کشد.

مدیرعامل شرکت SureScreen Diagnostics ضمن اشاره به زمانبر بودن این روش، می گوید فرد بیمار حین منتظر ماندن برای جواب آزمایش، می تواند دیگران را بیمار کند ولی کیت این شرکت با نمونه گیری آسان از انگشت، بیماری را در ده دقیقه تشخیص می دهد.

تاکنون نزدیک به 175 هزار آزمایش با کیت های ساخت شرکت SureScreen انجام شده و پیش بینی می شود تا ماه آینده بیش از دو میلیون کیت دیگر نیز به فروش برسد.

رقیب شرکت SureScreen یعنی کمپانی Mologic نیز با کمک مالی دولت انگلستان در حال ساخت کیت آزمایش کرونا برای کشورهای آفریقایی است. قاره آفریقا تاکنون آسیب زیادی از کرونا ندیده ولی پیش بینی می شود ویروس در این قاره نیز گسترش یابد. شرکت مورد بحث می خواهد تا ماه ژوئن نمونه اولیه کیت خود را ساخته و آن را برای دریافت تأییدیه در اختیار مراکز بهداشتی کشورها قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی