ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۳۱۹ فروشگاه اینترنتی و ۵۵۰۰ واحد صنفی در پویش «از خانه بخریم» شرکت کردند

رییس مرکز تجارت الکترونیکی از فعالیت موفق آمیز ۳۱۹ فروشگاه در جشنواره فروش اینترنتی «پویش از خانه بخریم» در کنار بیش از ۵۵۰۰ واحد صنفی آفلاین خبر داد. «علی رهبری» در نشست خبری این پویش که به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۸

رییس مرکز تجارت الکترونیکی از فعالیت موفق آمیز ۳۱۹ فروشگاه در جشنواره فروش اینترنتی «پویش از خانه بخریم» در کنار بیش از ۵۵۰۰ واحد صنفی آفلاین خبر داد.

«علی رهبری» در نشست خبری این پویش که به صورت آنلاین و با حضور جمعی از خبرنگاران، و البته با قطع و وصل مکرر این ارتباط برگزار شد، اعلام کرد که بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه اینترنتی متقاضی حضور در این رویداد بوده‌اند و در نهایت پس از غربالگری‌های لازم، تعداد ۳۱۹ مورد به پویش پیوسته‌اند و با ضوابط این پویش همراه بوده‌اند و خدمات ویژه‌ای نیز دریافت کرده‌اند.

این جشنواره شامل سه رکن خریداران اینترنتی (مردم)، فروشگاه‌های اینترنتی (بستر فروش اینترنتی) و فروشگاه‌های آفلاین (واحدهای صنفی) بوده که در دوران کرونا با کاهش جدی فروش مواجه شده و در ریسک ورشکستگی قرار گرفته‌اند. نتایج جشنواره دوره اول یعنی در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۹ اسفند نشان می‌دهد حدود ۲۰۸ هزار بازدید از سایت جشنواره انجام شد.

به گفته رهبری بیش از ۵۵۰۰ واحد صنفی آفلاین از طریق این جشنواره به فروشگاه‌های آنلاین وصل شده‌اند و ۳۰۰ واحد صنفی نیز خودشان به صورت بستر آنلاین فعالیت‌شان را آغاز کرده‌اند. رهبری تاکید کرد واحدهای صنفی آفلاین که به طور عموم مخاطب این جشنواره بودند و به خصوص کیف و کفش، پوشاک، لوازم خانگی و آجیل و خشکبار که بیشترین آسیب را در کرونا دیده‌اند، به طور ویژه در طرح مشارکت داشتند.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره برگزاری جشنواره دور دوم گفت: «عملیات اجرایی این جشنواره به بخش خصوصی یعنی اتاق اصناف واگذار شده است. از سوی دیگر پایش و ارزیابی عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی در ارائه خدمات به واحدهای صنفی آفلاین توسط دولت انجام می‎شود.»

به گفته رهبری، مشوق بلند مدت برای فروش اینترنتی اصناف در نظر گرفته شده است: « اولین مشوق کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و دومین مشوق تحریک عرضه در فضای مجازی است.» او همچنین تاکید دارد که در این جشنواره از کسب‌وکارهایی که پروانه‌ کسب و کار داشتند دعوت بعمل آورده و سعی شده که نظارت مضاعفی روی روند فروش اینترنتی محصولات صورت بگیرد.

گفتنیست در زمان برگزاری جشنواره بهاره مجازی فروش کسب و کارهای پیش‌روی اینترنتی بین 100 تا 200 درصد افزایش یافته است. همچنین در این جشنواره از سوی دولت اینترنت رایگان در اختیار فروشگاه‌های اینترنتی اختصاص پیدا کرده بود و هزینه اینترنت افرادی که به این فروشگاه‌ها مراجعه می‌کردند صفر بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی