ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Glamos
تکنولوژی

این گجت هر دستگاهی را به یک پنل تاچ مجهز می‌کند [تماشا کنید]

گروهی از مهندسین پیشین سامسونگ دستگاه کوچکی ساخته‌اند که می‌تواند هر سطحی را به یک پنل تاج تبدیل کند. این دستگاه کوچک «Glamos» نام داشته و کمک تکنولوژی لایدار کار می‌کند. البته شاید به کار ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

گروهی از مهندسین پیشین سامسونگ دستگاه کوچکی ساخته‌اند که می‌تواند هر سطحی را به یک پنل تاج تبدیل کند. این دستگاه کوچک «Glamos» نام داشته و کمک تکنولوژی لایدار کار می‌کند.

البته شاید به کار بردن لفظ تاچ برای این دستگاه، چندان مناسب نباشد، زیرا عملا شما هیچ‌چیز را لمس نمی‌کنید. Glamos به کمک اسکنر لایداری که در آن تعبیه شده می‌تواند حرکت را تشخیص دهد و با ارسال سیگنال‌های الکتریکی به دستگاه به آن اعلام کند که چه کاری را انجام دهد. مثلا می‌توان به کمک این دستگاه منوهای یک تلویزیون را ناوبری کنید.تمامی این‌ها به کمک تعبیه یک آینه که در مرکز این دیوایس قرار گرفته میسر می‌شود. این آینه به سنسوری چرخشی مجهز شده و به Glamos اجازه می‌دهد حرکات را در محدوده ۱۸۰ درجه‌ای خودش تشخیص دهد.

با Glamos می‌توان لپ تاپ، تلویزیون، گوشی هوشمند و تبلت را بدون لمس کردن آن‌ها از راه دور کنترل کرد. همچنین این دستگاه در شعاع ۱۸۰ درجه‌ای خود قادر خواهد بود حرکات را تشخیص دهد و در نتیجه کاربردهای آن محدود نیست. دستگاه‌هایی که به خودی خود از پنل تاچ بهره می‌برند، نیز از دستگاه Glamos پشتیبانی می‌کنند و کاربران می‌توانند کاربردهای خلاقانه‌ای را برای آن تعریف کنند.

Glamos

البته عمده کاربرد Glamos برای دستگاه‌هایی است که از پنل‌های تاچ بهره نمی‌برند. به این کمک این دیوایس کوچک می‌توان یک تلویزیون هوشمند را از راه دور کنترل کرد و به جای استفاده از ریموت، بخشی‌های مختلف منوها را به کمک ژست‌های حرکتی و از راه دور کنترل کرد. این دستگاه در دو مدل عرضه می‌شود که نسخه معمولی آن را باید با سیم به تلویزیون یا تلبت خود نصب کنید، در حالی که نسخه پرو Glamos علاوه بر سیم از بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند. نسخه معمولی‌تر این دستگاه با قیمت ۱۳۰ دلار و نسخه پرو با قیمت ۱۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی