ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
علمی

افزایش شمار مبتلایان به کرونا همزمان با لغو محدودیت‌ها در برخی کشورها

بسیاری از ما به علت ویروس کرونا در ماه‌های گذشته قرنطینه بوده‌ایم و نتوانستیم از هوای خوب بهار استفاده کنیم، اما حالا تعدادی از کشورها در حال لغو محدودیت‌ها هستند و افراد می‌توانند با آرامش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

بسیاری از ما به علت ویروس کرونا در ماه‌های گذشته قرنطینه بوده‌ایم و نتوانستیم از هوای خوب بهار استفاده کنیم، اما حالا تعدادی از کشورها در حال لغو محدودیت‌ها هستند و افراد می‌توانند با آرامش بیشتری نسبت به گذشته در سطح شهر رفت و آمد کنند. شاید این موضوع برای ما خوشایند باشد، اما گزارش‌ها از برخی کشورها به افزایش شمار مبتلایان اشاره دارند که می‌تواند نشان‌دهنده موج جدید شیوع کرونا باشد.

در میان کشورها، هند بیشترین رشد شمار مبتلایان در یک روز را تجربه کرده. این کشور که پس از چین پرجمعیت‌‌ترین کشور جهان است، ابتلای بیش از ۲۶۰۰ نفر به کرونا را گزارش کرده. در روسیه نیز وضعیت چندان جالب نیست و برای اولین بار شمار مبتلایان جدید از مرز ۱۰ هزار نفر عبور کرده.

ایتالیا به عنوان مرکز شیوع این بیماری در اروپا شناخته می‌شود، اما شمار قربانیان در بریتانیا فاصله بسیار کمی با این کشور دارد. اگر آمادگی بریتانیا و همچنین جوان‌تر بودن جمعیت آن را با ایتالیا مقایسه کنیم، با روند نگران‌کننده‌ای روبه‌رو می‌شویم. در ایالات متحده آمریکا روزانه ده‌ها هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند و تعداد قربانیان این ویروس در یک روز از مرز ۱۴۰۰ نفر عبور کرده است.

با کاهش شمار مبتلایان، برخی کشورها تصمیم به لغو محدودیت‌ها گرفته‌اند، اما متخصصان هشدار می‌دهند که در صورت عدم افزایش آزمایش‌ها، با موج دوم شیوع کرونا روبه‌رو خواهیم شد. دولت‌ها به علت ضربه سنگینی که این بیماری به اقتصاد جهان زده و همچنین افزایش کم‌سابقه شمار بیکاران، خواهان بازگشایی هرچه سریع‌تر کسب و کارها هستند.

کرونا

چین که منشا اصلی ویروس کرونا محسوب می‌شود، روز گذشته تنها ابتلای ۲ نفر به این ویروس را گزارش کرد که با توجه به ورود ۱.۷ میلیون نفر به پارک‌های پکن در دو روز گذشته، قابل توجه است. ایتالیا از روز دوشنبه پارک‌ها را بازگشایی می‌کند و میلیون‌ها شهروند این کشور برای استفاده از هوای بهاری و همچنین دمای مناسب خود را آماده می‌کنند، البته مردم همچنان باید از یکدیگر 1 متر فاصله بگیرند.

اسپانیا دیگر کشور اروپایی بوده که ویروس کرونا قربانیان زیادی از میان شهروندان آن گرفته، شهروندانی که برای اولین بار از تاریخ ۲۴ اسفند توانسته‌اند از خانه‌های خود خارج شوند، البته هنوز باید فاصله اجتماعی را حفظ کنند و همچنین در وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند. با وجود این اقدامات، متخصصان سلامتی در اسپانیا نسبت به شیوع موج دوم این بیماری ابراز نگرانی کرده‌اند.

کرونا

افغانستان که فاصله کمی با کشورمان دارد نیز با افزایش شمار مبتلایان در کابل مواجه شده. در این شهر ۵۰۰ نفر به صورت تصادفی مورد آزمایش قرار گرفتند که یک سوم آن‌ها به کرونا مبتلا بودند. در ایران نیز دیروز ابتلای ۹۷۶ فرد جدید به این بیماری و همچنین مرگ ۴۷ نفر اعلام شد که شمار مبتلایان و قربانیان را به ترتیب به ۹۷,۴۲۴ و ۶,۲۰۳ نفر افزایش می‌دهد.

تا به امروز بیش از ۳.۵ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و این ویروس جان بیش از ۲۴۸ هزار نفر را گرفته است. سهم اروپا از آمار مرگ و میر، ۱۳۹ هزار نفر بوده و همچنین بیش از ۶۸ هزار نفر در ایالات متحده آمریکا قربانی این بیماری شده‌اند. باید منتظر ماند و دید لغو محدودیت‌ها در کشورها می‌تواند بار دیگر فعالیت کووید-۱۹ را افزایش دهد و افراد بیشتری را به کام مرگ بکشاند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی