ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون ۸۶۵
تکنولوژی

افشای مشخصات اسنپدراگون ۸۷۵؛ معماری ۵ نانومتری و پردازنده گرافیکی قدرتمند

اطلاعات جدیدی از چیپست پرچمدار بعدی کوالکام منتشر شده است. طبق گزارش جدید، اسنپدراگون ۸۷۵ اولین تراشه کواکلام با معماری ۵ نانومتری خواهد بود و از پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 660 بهره می‌برد. بر اساس ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

اطلاعات جدیدی از چیپست پرچمدار بعدی کوالکام منتشر شده است. طبق گزارش جدید، اسنپدراگون ۸۷۵ اولین تراشه کواکلام با معماری ۵ نانومتری خواهد بود و از پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 660 بهره می‌برد.

بر اساس گزارش 91mobiles، چیپست پرچمدار بعدی کوالکام، اسنپدراگون ۸۷۵ نام خواهد گرفت. این تراشه از مودم به روز شده اسنپدراگون X60 5G برخوردار است که از طول موج‌های میلیمتری (mmWave) و زیر ۶ گیگاهرتز شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. این منبع مدعی شده که اولین گوشی‌های پرچمدار مجهز به تراشه جدید کوالکام سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسند.

در مرکز این تراشه، پردازنده اختصاصی Kryo 685 مبتنی بر فناوری v8 Cortex در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 660 و پردازنده سیگنال تصویر Spectra 580 وظایف پردازشی را بر دوش می‌کشد. یکی از مهم ترین ویژگی‌های اسنپدراگون ۸۷۵ این است که بر پایه معماری ۵ نانومتری ساخته خواهد شد.

اطلاعات زیادی در مورد سرعت کلاک یا معماری اسنپدراگون ۸۷۵ فاش نشده، ولی جهش کوالکام از معماری ۷ نانومتری به معماری ۵ نانومتری نشان می‌دهد که این تراشه نسبت به نسل قبل مصرف انرژی کمتری خواهد داشت. طبق گزارش منبع یاد شده، این تراشه از رم پرسرعت چهارکاناله LPDDR5 پشتیبانی می‌کند و به احتمال فراوان توسط کمپانی تایوانی TSMC تولید خواهد شد.

انتظار می‌رود کوالکام دسامبر سال جاری میلادی از چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ به طور رسمی رونمایی کند. البته به خاطر وضعیتی که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده، احتمال موکول شدن مراسم رونمایی به اوایل سال ۲۰۲۱ وجود دارد. باقی مشخصات فنی اسنپدراگون ۸۷۵ را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

مشخصات فنی اسنپدراگون ۸۷۵

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ARRIIA
    ARRIIA | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    fبه نظرتون قدرت خام قویترین پردازنده‌ی گرافیکی که تو موبایلها استفاده شده، در حد کدوم کارت گرافیک pc هست؟

    • نیما
      نیما | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

      به نظر من در حد GTX 730 یا حتی یه مقدار کمتر

    • Old Assassin
      Old Assassin | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

      a13 ye chizi dar hadde xbox one s

مطالب پیشنهادی