ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آخرین ابرماه 2020
علمی

آخرین ابرماه 2020 را امشب در آسمان ببینید

آخرین ابرماه 2020 امشب اتفاق می افتد؛ ماه پُر امروز به اوج خود می رسد اما در طول هفته جاری نیز می توان آن را در آسمان مشاهده کرد. آخرین ابرماه سال 2020 امروز راس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

آخرین ابرماه 2020 امشب اتفاق می افتد؛ ماه پُر امروز به اوج خود می رسد اما در طول هفته جاری نیز می توان آن را در آسمان مشاهده کرد.

آخرین ابرماه سال 2020 امروز راس ساعت ۶:۴۵ صبح به وقت ایالت های شرقی آمریکا به اوج خود می رسد و در نتیجه آنها که سحرخیز باشند بهترین نما از آن را مشاهده خواهند کرد.

در آمریکا ماه کامل در ماه می با نام ماه گلی هم شناخته می شود و علت تعداد زیاد شکوفه هایی است که در این ماه باز می شوند. البته به گفته ناسا این پدیده اسامی دیگری شامل ماه شیری و ماه کشت ذرت نیز دارد.

آخرین ابرماه 2020

شاید بد نباشد بدانید که ماه گلی آخرین ابرماه از چهار ابرماهی است که امسال به صورت پی در پی رخ دادند. در ماه های فوریه (اسفند)، مارچ (فروردین) و آوریل (اردیبهشت) نیز زمینیان شاهد ابرماه بودند. ابرماه زمانی رخ می دهد که ماه هم کامل باشد و هم اینکه کمترین فاصله را در مدار بیضوی به زمین داشته باشد. به خاطر همین نزدیکی، ماه کامل «کمی» روشن تر و بزرگ تر از حالت طبیعی به نظر می رسد.

البته ابرماه امشب تنها پدیده نجومی این ماه نخواهد بود و از نخستین ساعات روز سه شنبه هفته پیش رو میتوانید شاهد بارش شهابی اتا دلوی باشید. این پدیده هم در نیم کره شمالی و هم نیم کره جنوبی قابل رویت خواهد بود و بهترین زمان برای دیدن آن قبل از سپیده دم است. برای مشاهده این پدیده بهتر است در فضایی باز و فاقد آلودگی نوری مستقر شوید.

اما از آنجایی که بارش شهابی اتا دلوی در نزدیکی زمان ابرماه به اوج خود می رسد، صرفا برخی از روشن ترین ستاره ها را میتوانید ببینید. ابرماه از غروب امروز تا سپیده دم فردا قابل رویت خواهد بود و اگر ابرها جلوی دید شما را گرفتند می توانید از طریق تصاویر لایو پروژه تلسکوپ مجازی (Virtual Telescope Project) این پدیده را بر فراز شهر رم ایتالیا مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    من سرکار بودم،وقتی ماه رو دیدم گفتم چقد امشب بزرگه،نگو داشتم super moon رو میبینم

مطالب پیشنهادی