ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به دنبال پایان دادن به سلطه فاکسکان در مونتاژ آیفون است

اپل یکی از شرکت‌های زنجیره تأمین خود را به گسترش کسب و کار تشویق کرده و امیدوار است با این کار به سلطه فاکسکان در مونتاژ آیفون پایان دهد. بر اساس گزارشی که امروز در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

اپل یکی از شرکت‌های زنجیره تأمین خود را به گسترش کسب و کار تشویق کرده و امیدوار است با این کار به سلطه فاکسکان در مونتاژ آیفون پایان دهد.

بر اساس گزارشی که امروز در خبرگزاری Nikkei Asian Review منتشر شده، اپل به یکی از شرکای زنجیره تأمین خود به نام «Luxshare» توصیه کرده تا کسب و کارش را به منظور رقابت با فاکسکان گسترش دهد. این شرکت در حال حاضر ایرپادها را می‌سازد اما در حال سرمایه گذاری در شرکت «Catcher» است که برای آیفون، آیپد و مک بوک‌ها فریم فلزی تولید می‌کند.

خبرگزاری Nikkei می‌گوید اپل تمایل زیادی دارد تا شرکت «Luxshare» دامنه کسب و کار خود را گسترش دهد چرا که در آینده می‌تواند در برابر رقبای قدرتمندی همچون فاکسکان و Pegatron قد علم کند.

اپل در پی پایان دادن به سلطه فاکسکان در مونتاژ آیفون

اپل با تنوع بخشیدن به زنجیره تأمین خود می‌تواند قطعات باکیفیت تر را با قیمت کمتر بخرد. علاوه بر این ریسک اختلال با بروز مشکل در یک تأمین کننده کاهش می‌یابد. بیشتر قطعات آیفون (به غیر از چیپست سری A) توسط چندین شرکت تأمین می‌شوند.

فاکسکان یکی از قدرتمندترین شرکت‌های زنجیره تأمین اپل است. این شرکت تایوانی و Pegatron مونتاژ نهایی آیفون را زیر سلطه خود گرفته‌اند. کسب و کار فاکسکان در طول یک دهه گذشته به خاطر رشد انفجاری آیفون با افزایش چشمگیری روبرو شده است. اگر تعداد شرکت‌های مونتاژ کننده آیفون بیشتر شود، اپل می‌تواند در مورد قیمت گذاری مذاکرات بهتری انجام دهد و کاستی‌های خود را بهبود دهد. بنابراین یکی از دلایل تمایل این شرکت به توسعه Luxshare همین مساله است.

اپل تاکنون برای افزایش تأمین کنندگان قطعات آیفون سرمایه گذاری‌های متعددی کرده است. این شرکت سال ۲۰۱۸ به منظور رقابت در بازار حافظه‌های NAND، قسمتی از کسب و کار حافظه توشیبا را خرید و صدها میلیون دلار نیز در ژاپن دیسپلی سرمایه گذاری کرده است تا این شرکت بتواند با گسترش تولیدات، عرصه را برای سامسونگ دیسپلی در بازار پنل‌های OLED تنگ کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    رقابت برد برد یعنی این، و رکود باخت باخت یعنی ما!

مطالب پیشنهادی