ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: زمان تجزیه آمازون فرا رسیده است

ایلان ماسک پس از آن که نویسنده‌ای در شبکه‌های اجتماعی گفت که نمی‌تواند کتابی که در مورد ویروس کرونا نوشته را در آمازون برای فروش بگذارد، خواستار تجزیه بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان شد. ایلان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

ایلان ماسک پس از آن که نویسنده‌ای در شبکه‌های اجتماعی گفت که نمی‌تواند کتابی که در مورد ویروس کرونا نوشته را در آمازون برای فروش بگذارد، خواستار تجزیه بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان شد.

ایلان ماسک با انتشار توییتی خطاب به جف بزوس، مدیرعامل آمازون عدم انتشار کتاب را «دیوانه وار» خواند و ضمن «غلط» دانستن انحصارطلبی، گفت که «زمان تجزیه آمازون فرا رسیده است.»

«Alex Berenson»، خبرنگار سابق روزنامه نیویورک تایمز و نویسنده کتاب می‌گوید آمازون به دلیل نقض قوانین از انتشار کتاب او جلوگیری کرده و آن را «سانسور» کرده است.

آمازون مدتی پس از این شکایت به سایت «بیزینس اینسایدر» گفت که کتاب را اشتباهی از سایت حذف کرده و آن را از طریق سرویس Kindle برای فروش گذاشته است. آمازون می‌گوید این تصمیم را به خاطر حرف‌های ایلان ماسک نگرفته است.

ایلان ماسک خواستار تجزیه آمازون شد

«Berenson» تئوری‌هایی بحث برانگیز پیرامون ویروس کرونا مطرح کرده است. او با وجود هشدار متخصصان، واکنش سفت و سخت به ویروس کرونا را افراط آمیز دانسته و در اظهار نظری که هیچ پشتوانه علمی ندارد، گفته «کودکان، و تقریبا تمام کسانی که زیر ۳۰ سال دارند، در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ نیستند.» او قرنطینه اجباری و تعطیلی‌ها را عامل دامن زدن به مشکلات مربوط به ویروس دانسته است.

به نظر می‌رسد ایلان ماسک در برخی زمینه‌ها با «Berenson» هم عقیده است. او ابتدا واکنش جدی به شیوع ویروس کرونا را «احمقانه» و «سراسیمه» خواند و در اظهار نظری اشتباه گفت که کودکان در برابر این ویروس «مصون» هستند.

مدیرعامل تسلا همچنین تلاش زیادی برای بازگشایی کسب و کارهای آمریکا در دوران کرونا کرده و قانون حبس اجباری را «فاشیستی» توصیف کرده است. او با وجود اجرای قانون قرنطینه در ایالت کالیفرنیا کارخانه‌های تسلا را باز کرد.

ماسک آمار مرگ و میر کرونا در آمریکا را نیز «گمراه کننده» خوانده، این در حالی است که برخی متخصصان می‌گویند تعداد فوتی‌ها در این کشور بیشتر از آمارهای رسمی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • احسان چهری
    احسان چهری | ۱۶ خرداد ۱۳۹۹

    علاقه عجیبی به خبرسازی داره ایلان ماسک

  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۱۶ خرداد ۱۳۹۹

    انحصار طلبی گوگل، ما حتی نمیدونیم چرا اجازه دانلود یسری اپلیکیشن‌های رایگان رو نداریم.

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۱۶ خرداد ۱۳۹۹

      چون اون اپلیکیشنها پرداخت درون بذنامه ای دارن و‌گوگل میدونه که امکان کسب درامد توسعه دهنده و‌خودش ضعیفه تو کشورایی مثل ایران که تحت تحریم شدید بانکی هستن .. این حرفی که میگی انحصار طلبی هیچ ربطی به این بحث نداره

مطالب پیشنهادی