ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حذف هواوی از زیرساخت 5G دو میلیارد پوند به بریتانیا ضرر می‌زند

طبق تخمین تحلیلگران بازار، حذف و تعویض تجهیزات و زیرساخت‌های مخابراتی مربوط به تکنولوژی 5G هواوی در بریتانیا، لطمه بزرگی به وضعیت آنتن‌دهی کشور وارد خواهد کرد و حدود ۲ میلیارد پوند ضرر روی دست ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

طبق تخمین تحلیلگران بازار، حذف و تعویض تجهیزات و زیرساخت‌های مخابراتی مربوط به تکنولوژی 5G هواوی در بریتانیا، لطمه بزرگی به وضعیت آنتن‌دهی کشور وارد خواهد کرد و حدود ۲ میلیارد پوند ضرر روی دست صنعت می‌گذارد.

اپراتورهای مخابراتی بریتانیا در حال حاضر مشغول مذاکره با شرکت‌های رقیب هواوی مانند اریکسون و نوکیا هستند و این موضوع هزینه‌های زیادی در بر خواهد داشت. «جیمز بارفورد» مدیر بخش ارتباطات گروه تحلیلی اندرز در این رابطه می‌گوید: «اتفاق پیش آمده برای اپراتورها به شدت آزاردهنده است».

مهمترین نکته این ماجرا جایی است که تمام شبکه‌های بریتانیا سیستم‌های 5G خود را روی همان زیرساخت‌های 4G سابق سوار کرده‌اند. به همین ترتیب حذف تجهیزات 5G هواوی یعنی اجبار به حذف ابزار نسل‌های قبل، که این اتفاق هزینه‌های گزاف و اضافی را موجب خواهد شد. «متیو هاوت» کارشناس مخابراتی در این رابطه می‌گوید: «چنین اتفاقی ممکن است به اختلال طولانی مدت در شبکه 4G کشور منجر شود و بنابراین مردم هم متضرر خواهند شد».

از طرفی جایگزینی تجهیزات، سرعت توسعه شبکه‌های 5G در منطقه را هم کاهش خواهد داد و بریتانیا فرصت رهبری این تکنولوژی در اروپا را از دست می‌‌دهد. بارفورد در این زمینه اضافه می‌کند: «شروع به تعویض تجهیزات مشکل بزرگی برای تمام اپراتورها به شمار می‌آید. این موضوع کاهش پوشش مناسب 5G و تاخیر در راه اندازی سرویس‌ها را سبب خواهد شد.»

به گفته گاردین دولت جانسون پس از دریافت گزارشی از GCHQ مبنی بر افزایش ریسک استفاده از تجهیزات هواوی پس از تحریم آمریکا به دنبال حذف این شرکت از زیرساخت 5G طی ۶ ماه آینده است.

این در حالی است که برای بیست سال گذشته بریتانیا از تجهیزات مخابراتی هواوی برای نسل‌های 3G و 4G استفاده کرده و یک سوم از زیرساخت 5G فعلی آنها هم مبتنی بر فناوری‌های کمپانی چینی است. در این بین شرکت‌های «ودافون» و «BT» از دولت خواسته‌اند برای حذف تجهیزات هواوی تا سال ۲۰۳۰ فرصت داشته باشند، اما هنوز پاسخ یا مجوزی در این رابطه از سوی مقامات دریافت نکرده‌اند.

در مجموع تمام مصائب تعویض فوری تجهیزات، به خصوص با در نظر داشتن زیرساخت‌های پیشین، مجموعه‌ای عظیم از دردسرها و البته هزینه‌ها را روی دست اپراتورهای مخابراتی خواهد گذاشت. تا جایی که طبق تخمین کارشناسان، صنعت ارتباطات بریتانیا حدود ۲ میلیارد پوند، معادل با ۲.۵ میلیارد دلار آمریکا ضرر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • MO7
    MO7 | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    اپل دزد

  • shahab hosseiny
    shahab hosseiny | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    چقدر ساده هستند بعضی افراد. یکم راجع به 30سال اخیر چین مطالعه کنید متوجه میشید که انگ دزدی و جاسوسی به چین فقط یه بازی سیاسی هست چون انقدر تو دنیای تکنولوژی جلو افتاده که منتقدان و فعالان اروپایی و آمریکایی این عرصه قاطعانه مطمئن شدن که دیگه نمیتونن جلوی پیشرفت و فرمانروایی چین رو به دنیا بگیرن. الان مجبور شدن تحریمش کنن که خوب بی دلیل هم نمیشده تحریمش کنن مجبور شدن بهش انگ جاسوسی بزنن بلکه جلوش رو بگیرن به قدرت نرسه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی