ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی گلکسی واچ ۳ و تعمیرپذیری بالای آن [تماشا کنید]

تیم iFixit در ویدیویی جدید نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ یعنی گلکسی واچ ۳ را کالبدشکافی کرده و مراحل باز کردن آن را گام به گام به تصویر کشیده است. بر همین اساس به نظر ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

تیم iFixit در ویدیویی جدید نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ یعنی گلکسی واچ ۳ را کالبدشکافی کرده و مراحل باز کردن آن را گام به گام به تصویر کشیده است. بر همین اساس به نظر می‌رسد جدا کردن تمام قطعات کوچک این دستگاه ساده بوده و امکان تعمیرپذیری بالایی دارد.

بدیهی است که با توجه به کوچک بودن ساعت هوشمند و البته کوچک‌تر بودن قطعات داخلی، باز کردن و تعامل با آنها کمی دشوار باشد، اما با این حال مهندسان سامسونگ به گونه‌ای گلکسی واچ ۳ را طراحی کرده‌اند که هر کاربری می‌تواند با ریسکی نه چندان زیاد، به عنوان مثال باتری ساعتش را تعویض نماید.

همانطور که در ویدیوی فوق دیده می‌شود، این ساعت هوشمند به سادگی باز شده و می‌توان با کمی ظرافت و دقت (و البته در اختیار داشتن تجهیزات مخصوص) قطعات آن را یکی پس از دیگری از هم جدا کرد. به همین ترتیب می‌توان دریافت کاربرانی که کمی در این زمینه تجربه دارند و اهل انجام امور تعمیر و تعویض توسط خودشان هستند، از پس کار با قطعات و تجهیزات درونی گلکسی واچ ۳ بر می‌آیند.

دو المان اصلی که احتمالا لازم باشد خودتان تعمیر یا تعویضشان کنید، نمایشگر و باتری هستند که طبق ادعای iFixit به خوبی در دسترس هستند. علاوه بر این گفته شده هیچ کابل پیچیده یا رابط شکننده‌ای نیز در این بین وجود ندارد و همچنین تا جای ممکن از چسب استفاده نشده، بنابراین کاربر می‌تواند با خیال راحت قطعات را جدا کرده و بعدا دوباره سر جایشان بگذارد.

تنها نکته موجود در این مبحث درب اصلی پشت ساعت هوشمند سامسونگ است که پیچ‌هایی سه‌گوش اما با طرح غیرمعمول دارد و برای باز کردن آن می‌بایست پیچ گوشتی‌هایی مخصوص تهیه کرد. اما مابقی قطعات در داخل ساعت با همون پیچ‌های معمولی به یکدیگر متصل شده و جدا کردن آنها ساده است.

اما با وجود تمام این توضیحات تیم iFixit نمره ۷ از ۱۰ را برای تعمیرپذیری گلکسی واچ ۳ انتخاب کرده؛ چرا که نمایشگر ساعت به دیجیتایزر شیشه چسبیده و به همین دلیل هزینه تعویض کردن یک نمایشگر شکسته از این دستگاه به مراتب گران‌تر از شیشه به تنهایی خواهد بود. تشریح کامل کالبدشکافی گلکسی واچ ۳ را می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی