ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

جک دورسی: از هیچ‌کدام از اپ‌های فیسبوک استفاده نمی‌کنم

«جک دورسی» مدیرعامل توییتر اعلام کرد که از محصولات فیسبوک استفاده نمی‌کند و اینکه او و مارک زاکربرگ رویکردهای متفاوتی دارند. جک دورسی که سکاندار توییتر و شرکت پرداخت موبایلی Square است، در گفتگو با ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

«جک دورسی» مدیرعامل توییتر اعلام کرد که از محصولات فیسبوک استفاده نمی‌کند و اینکه او و مارک زاکربرگ رویکردهای متفاوتی دارند.

جک دورسی که سکاندار توییتر و شرکت پرداخت موبایلی Square است، در گفتگو با «ریچ کلایمن» (Rich Kleiman) تاجر و مدیر برنامه‌های «کوین دورانت» بسکتبالیست آمریکایی گفت که از اپلیکیشن فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام استفاده نمی‌کند.

کلایمن در بخشی از مصاحبه از دورسی خواست تا شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌اش را نام ببرد که او در پاسخ گفت: «راستش از اینستاگرام استفاده‌ای نمی‌کنم. نوآوری اسنپ‌چت را واقعاً دوست دارم، به نظرم آنها فوق العاده هستند. از محصولات فیسبوک زیاد استفاده نمی‌کنم—راستش را بخواهید از هیچ کدامشان استفاده نمی‌کنم.»

مصاحبه کننده از دورسی در مورد احتمال خصومت داشتن با مارک زاکربرگ سوال کرد که او با لبخند پاسخ داد: «ما رویکردهای متفاوتی داریم.» توییتر تبلیغات سیاسی در این پلتفرم را ممنوع کرده و موضع سختگیرانه‌ای را در قبال اشتراک گذاری محتوا دارد و این مساله را با برچسب‌گذاری توییت ترامپ نشان داد. شاید منظور دورسی از رویکردهای متفاوت همین موضوع مدیریت محتوا باشد.

عدم علاقه دورسی به استفاده از شبکه‌های اجتماعی متعلق به فیسبوک، احتمالاً به دلیل خصومت او با «کوین سیستروم» مؤسس و مدیرعامل سابق اینستاگرام هم مربوط می‌شود. دورسی و سیستروم حین کار در شرکتی به نام Odeo با هم آشنا شدند و زمانی که سیستروم اینستاگرام را تأسیس کرد، دورسی یکی از اولین سرمایه گذاران و کاربران فعال این شبکه اجتماعی بود.

اما آنطور که در کتاب «بدون فیلتر: پشت پرده داستان اینستاگرام» نوشته شده، روابط دورسی و سیستروم پس از اینکه دورسی متوجه می‌شود اینستاگرام از طریق یک واسطه به فیسبوک فروخته شده رو به تیرگی گراییده است. دورسی از اینکه سیستروم قضیه فروش اینستاگرام را اول با او مطرح نکرده و قصد فروش آن به توییتر را نداشته ناراحت شده است.

به نظر می‌رسد خصومت دورسی با اینستاگرام با گذشت سالها هنوز پابرجاست چرا که وی از آوریل ۲۰۱۲ (همان سالی که اینستاگرام به فیسبوک فروخته شد) در این شبکه اجتماعی پست نگذاشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • yosof
    yosof | ۹ شهریور ۱۳۹۹

    اوباما: به بچه هام اجازه استفاده از شبکه های اجتماعی نمیدم.
    بیل گیتس: به بچه هام اجازه استفاده از تلفن هوشمند نمیدم.
    جهرمی: بچه هام شبکه اجتماعی عضو نیستن

    سوال: آیا اینا که اسطوره اینترنت هستن نمیدونن چطور با اینترنت رفتار کنن یا مردم عادی که میان از محدودیت مینالن؟ کدوم سوادشون بیشتره و نظرشون درستتره
    کدوم فریب خورده هستن؟

    • Sarah
      Sarah | ۹ شهریور ۱۳۹۹

      افراد دیگر و نمونه های دیگر از به قول شما "اسطوره های اینترنت" میتونی بیاری ؟ دوم اینکه مطمئنی این افراد در سال های آینده هم به بچه هاشون که به سن نوجوانی برسند همچنان اجازه استفاده از شبکه های اجتماعی رو ندن ؟ اظهار نظر مزورانه ای کردی و در تقلا برای پنهان کردن نیت درونی خودت هستی ؛ شهامت نداری که به وضوح حمایت خودت رو از انسداد اینترنت در ایران اظهار کنی و با استدلال های توخالی و آبکی دست و پا میزنی ؛ بدبخت !

      • yosof
        yosof | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

        هربار که مطلبی میگم،عده ای میان غیبگویی میکنن. یا آینده رو یا از نیات درونی من یا از مبلغی که به حسابم ‌واریز میشه.نیاز به جواب نیست.شما اگر غیبگو بودید این وضع کشور نبود.

        • M. Chapdast
          M. Chapdast | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

          شخصیت و منش و طرز فکر و عمل عرزشیا همه مثل همه
          نیازی به تحلیل تک تک افراد نیست

    • thepjt
      thepjt | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

      یک ایده بهت میدم عالی : اجازه بده که که صلاح کار بچه ها رو پدر مادر شون بدانند ، نه اینکه یکی برای همه تعیین تکلیف کنه .
      این که یکی نخواد بچه اش اینترنت استفاده کنه ، محترمه ... ولی دلیل نمیشه که اینو اجباری کنیم و به همه تعمیم بدیم .
      اگر اینترنت عمومی آزاد باشه ، هر کسی میتونه با استفاده از یک نرم افزار و بسته به نیاز اش محدود اش کنه .... ولی اگر اینترنت عمومی محدود باشه ، دیگه هیچ کس نمیاد محدود اش کنه ... عملا برای اینکه از ابتدایی ترین سرویس های اینترنت استفاده کنه ، از نرم افزارهایی برای رفع محدودیت استفاده میکنه و خوب ، طبیعتا بچه اش هم از همون سنین کودکی با این نرم افزار ها اشنا میشه ..

      یعنی حتی ار قصد مدیران کشور هم از محدود کردن اینترنت ( به فرض محال ) کمک به پدر و مادران در تربیت بچه هاشون باشه ، دقیقا کارشون نتیجه عکس داده .

      همونطوری که شما اگر فروض روغن و شکر رو اجباری کنی ، جامعه خوش هیکل نمیشه ... بلکه شکر و روغن قاچاق میشه ، تا کسی تصمیم به رژیم نگرفته باشه و خود خواسته شکر و روغن نخوره ، این کار فایده نداره .

      امیدوارم توانسته باشم شما رو آگاه کرده باشم ( که البته بعید میدونم )

      • yosof
        yosof | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

        اقای نسبتا آگاه! من اصلا درمورد محدوده فیلترینگ صحبت کردم.بنده اصل فیلترینگ و یک گوشه ای از سیاستهای پشت پرده رو اشاره کردم.حالا شما چطور ازش اینهمه مطلب استخراج کردی دیگه خودمیدونی.

مطالب پیشنهادی