ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وارث سامسونگ و ۱۰ نفر از مدیران شرکت با اتهامات تازه‌ای روبرو شدند

«لی جائه-یونگ»، وارث سامسونگ و ۱۰ نفر از مدیران قبلی و فعلی این شرکت در رابطه با ادغام جنجالی سال ۲۰۱۵ با اتهامات تازه‌ای روبرو شده‌اند. دادستان‌های کره جنوبی لی جائه-یونگ ۵۲ ساله را به تخطی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

«لی جائه-یونگ»، وارث سامسونگ و ۱۰ نفر از مدیران قبلی و فعلی این شرکت در رابطه با ادغام جنجالی سال ۲۰۱۵ با اتهامات تازه‌ای روبرو شده‌اند.

دادستان‌های کره جنوبی لی جائه-یونگ ۵۲ ساله را به تخطی از قوانین بازار سهام و کلاهبرداری ۳.۹ میلیارد دلاری در حسابرسی واحد زیست‌دارویی سامسونگ متهم کرده‌اند. آقای لی در سال ۲۰۱۷ به واسطه جرایم دیگری از جمله پرداخت رشوه گناهکار شناخته شده بود اما بعدا حکم ۵ سال زندان وی معلق شد.

علاوه بر لی ۱۰ نفر از مدیران ارشد سابق و فعلی این شرکت از جمله «Choi Gee-Sung» و «Kim Jong-Joong» هم به همدستی با لی برای در اختیار گرفتن کنترل گروه سامسونگ متهم شده‌اند. اتهامات این افراد شامل زیر پا گذاشتن قوانین بازار سرمایه و داد و ستدهای غیر عادلانه طی ادغام «سامسونگ C&T» و «صنایع Cheil» می‌شود. منتقدان بر این باورند که هدف اصلی از این ادغام انتقال قدرت به وارث میلیاردر شرکت بوده است.

دیگر اتهامات این افراد شامل تخطی از قوانین حسابرسی شرکت‌ها و شهادت کذب می‌شود. وکلای لی جائه-یونگ اما این اتهامات را بی‌اساس خوانده‌اند. اتهامات پیرامون کلاهبرداری در حسابرسی نخستین بار در خرداد امسال و به دنبال یافتن اسناد جدید از سوی بازرسان کره‌ای مطرح شد. آنها همان زمان خواستار بازداشت وارث سامسونگ شده بودند اما دادگاه سئول علی رغم رد درخواست بازداشت با ادامه تحقیقات موافقت کرد.

لی و دیگر مدیران ارشد در حالی با این اتهامات مواجه شده‌اند که سامسونگ در حال دست و پنجه نرم کردن با عواقب بحران کرونا است و سهامداران نگران تاثیر این کشمکش‌ها بر سرنوشت شرکت هستند. لی جائه-یونگ ۳ ماه قبل در یک پیام تلویزیونی بی سابقه از نقش این شرکت در پرونده فساد عذرخواهی و اعلام کرد که فعالیت‌های غیراخلاقی ناشی از مشکل جانشینی بوده و به همین خاطر وی مدیریت سامسونگ را به فرزندانش واگذار نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Ebadi
    Ali Ebadi | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    داداش میخواستی از این کارا کنی میومدی ایران الانم سرتو بالامیگرفتی راست راست جولون میدادی کسیم کاریت نداشت

مطالب پیشنهادی