ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتقاد اسنودن از آمازون به خاطر استخدام رییس سابق NSA

رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که افشاگری‌های ادوارد اسنودن در زمان ریاست او رخ داد، به عنوان عضو جدید هیئت مدیره آمازون معرفی شد. ژنرال «کیث بی الکساندر» از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ رییس ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که افشاگری‌های ادوارد اسنودن در زمان ریاست او رخ داد، به عنوان عضو جدید هیئت مدیره آمازون معرفی شد.

ژنرال «کیث بی الکساندر» از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ رییس آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) بود و پس از رفتن از این سازمان شرکت امنیت سایبری خود به نام IronNet Security را تأسیس کرد. حال آنطور که در وب سایت آمازون نوشته شده، وی به عضویت کمیته حسابرسی آمازون درآمده است.

السکاندر سال ۲۰۱۳ و زمانی که «ادوارد اسنودن»، کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) با افشای هزاران سند آژانس امنیت ملی پرده از جاسوسی گسترده آن برداشت، در کانون توجه قرار گرفت. الکساندر در آن زمان اسنودن را به جاسوسی برای روس‌ها متهم کرد.

ادوارد اسنودن با انتشار توییتی از آمازون به خاطر انتخاب الکساندر به عنوان یکی از اعضای جدید هیئت مدیره انتقاد کرد و گفت: «به نظر می‌رسد Hey Alexa کوتاه شده Keith Alexander است. بله، همان کیث الکساندری که شخصاً مسئول برنامه‌های نظارت گسترده و غیرقانونی از مردم بود که افشای آن به رسوایی بزرگی انجامید.» او در انتهای توییتش اشاره کرد که سرویس‌های وب آمازون (AWS) از ۶ درصد از وب سایت‌های دنیا میزبانی می‌کند.

«ادین اومانوویچ»، یکی از رؤسای گروه حریم خصوصی بین المللی (Privacy International) نیز استخدام الکساندر توسط آمازون را نگران کننده دانست و گفت: «شرکت‌های فناوری بزرگ مثل آمازون هر روز باید تصمیمات اخلاقی بزرگی بگیرند که بر زندگی مردم تأثیر می‌گذارد. نگران کننده است که در قلب این شرکت حالا فردی حضور دارد که سال‌ها وظیفه جمع آوری داده‌های محرمانه را برعهده داشته که بعداً مشخص شد غیرقانونی بوده است. ما یک آژانس امنیت ملی دیگر نمی‌خواهیم، حتی اگر مدعی حفاظت از حریم خصوصی باشد.»

با اینکه در تاریخ آمازون رسوایی‌های بزرگی همچون «کمبریج آنالیتیکا» دیده نمی‌شود، اما بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی دنیا به خاطر اتخاذ سیاست‌های بحث برانگیز در قبال حفاظت از حریم خصوصی کاربران زیر تیغ انتقادات رفته است. تابستان سال گذشته میلادی فاش شد که آمازون مکالمات کاربران با دستیار صوتی این شرکت یعنی «الکسا» را برای بررسی به پیمانکاران شخص ثالث ارسال کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی