ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدفون «ایرپادز استودیو» اپل احتمالا با چیپست U1 معرفی می‌شود

اپل قصد دارد هدفون «ایرپادز استودیو» (AirPods Studio) را با چیپست U1 معرفی کند. درنتیجه هدفون جدید با ویژگی‌های اضافی بیشتری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. روز گذشته، یکی از افشاگران دنیای فناوری با ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

اپل قصد دارد هدفون «ایرپادز استودیو» (AirPods Studio) را با چیپست U1 معرفی کند. درنتیجه هدفون جدید با ویژگی‌های اضافی بیشتری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

روز گذشته، یکی از افشاگران دنیای فناوری با نام کاربری «L0vetodream» در توییتر، توئیت‌های متعددی در مورد هدفون ایرپاذر استودیو به اشتراک گذاشت. محور اصلی همگی توییت‌ها مجهز شدن هدفون جدید اپل به چیپست U1 بود.

ظاهرا کاربران هدفون ایرپادز استودیو با کمک چیپستU1 می‌توانند راحت‌‌تر از قبل هدفون را روی سر خود بگذارند و از آن استفاده کنند. دیگر قبل از گذاشتن هدفون روی گوش‌ها لازم نیست توجهی به موقعیت قرارگیری دیوایس روی گوش چپ و راست داشته باشند. چون چیپ U1 به صورت خودکار به کاربر می‌گوید که آیا روگوشی سمت چپ روی گوش چپ و همین‌طور روگوشی سمت راست روی گوش راست قرار دارد یا خیر.

تراشه U1 با کمک فناوری موقعیت یابی مکانی تحت عنوان باند فوق سریع (Ultra Wideband) می‌تواند اطلاعات دقیقی از موقعیت مکانی دستگاه مربوطه نسبت به سایر دستگاه‌ها ارائه دهد. در واقع دستگاه‌های مجهز به U1 می‌توانند موقعیت دقیق خود را نسبت به دیگر دستگاه‌های موجود اطراف خود با دقت بالا محاسبه کنند.

آیفون 11 و همچنین اپل واچ 6 از چیپست U1 بهره می‌برند؛ از اینرو مجهز شدن این هدفون به چیپ مذکور امکان برقراری ارتباط دقیق و ایمن بین گجت‌ها را فراهم کرده و قابلیت‌هایی جدید را به همراه خواهد آورد.

در سری توییت‌های منتشر شده، به چیپ U1 برای هدفون و فناوری باند فوق سریع یا Ultra Wideband،  اینترنت اشیا و چیپ U1 و همچنین استفاده از چیپست مذکور به عنوان ​​بخش مهمی از اکوسیستم اپل اشاره شده است.

در نظر داشته باشید که L0vetodream معمولا اطلاعات درستی را فاش می‌کند و جزو افشاگران نسبتا قابل اعتماد است. با این وجود تضمینی وجود ندارد که همه اطلاعاتی که فاش می‌کند، لزوما درست باشد.

انتظار می‌رود ایرپادز استودیو با مشخصاتی متمایز از ایرپادز و ایرپادز پرو معرفی شود. اما برخی ویژگی‌ها از جمله قابلیت حذف نویز فعال یا «Active Noise Cancellation» از جمله مواردی است که احتمالا در هدفون جدید هم شاهد آن باشیم. 16 سپتامبر رندرهای هدفون به همراه ویدیویی از آن فاش شد که نشان می‌داد هدفون جدید از طراحی روگوشی‌های مربع شکل و سربند پهن بهره می‌برد. احتمالا هدفون ایرپادز استودیو با قیمت حدودد 350 دلار معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی