ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون 750G
تکنولوژی

کوالکام احتمالا تولید چپیست اسنپدراگون ۷۵۰ را به سامسونگ واگذار می‌کند

سامسونگ طی چند ماه گذشته چندین قرارداد مهم ساخت تراشه را منعقد کرده و حالا ظاهرا نوبت به تولید چیپست اسنپدراگون ۷۵۰ رسیده است. از آنجایی که این تراشه درگوشی‌های میان‌رده بسیاری به کار می‌رود، ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵

سامسونگ طی چند ماه گذشته چندین قرارداد مهم ساخت تراشه را منعقد کرده و حالا ظاهرا نوبت به تولید چیپست اسنپدراگون ۷۵۰ رسیده است. از آنجایی که این تراشه درگوشی‌های میان‌رده بسیاری به کار می‌رود، ساخت آن سود سرشاری را عاید سامسونگ خواهد کرد.

طبق گزارشی که در کره جنوبی منتشر شده احتمالا واحد تولید چیپ سامسونگ، تراشه‌های اسنپدراگون ۷۵۰ را با فرایند ۸ نانومتری FinFET تولید خواهد کرد. انتظار می‌رود که این تراشه 5G ابتدا در گوشی‌های «گلکسی A42 5G» و «شیائومی می ۱۰ تی لایت 5G» مورد استفاده قرار گیرد که طبق پیش‌بینی‌ها قرار است اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند.

پردازنده اسنپدراگون ۷۵۰ هشت هسته‌ای بوده و دارای دو هسته Kryo 570 گولد با فرکانس ۲.۲۱ گیگاهرتز، شش هسته Kryo 570 سیلور با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۹ است. همچنین این تراشه قابلیت پشتیبانی از طول موج‌های mmWave و زیر ۶۰ گیگاهرتز شبکه 5G، بازی‌های ۱۰ بیت HDR، صفحه‌نمایش‌های ۱۲۰ هرتز، وای فای ۶، بلوتوث ۵.۱، دوربین‌های ۱۹۲ مگاپیکسلی و ضبط ویدئوی HDR با کیفیت 4K را دارد.

غول فناوری کره‌ای اخیرا برنده قراردادهای تولید پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۷۵ با فرایند ۵ نانومتری EUV، پردازنده گرافیکی سری RTX 3000 انویدیا با استفاده از فرایند ۸ نانومتری و تراشه مرکز داده POWER10 شرکت IBM با فرایند ۷ نانومتری شده است. به گفته منابع آگاه، دلیل عقد قراردادهای متعدد سامسونگ با کوالکام، قدرت فناوری و قیمت‌های بهتر این شرکت است.

گفته می‌شود که سامسونگ سالانه ۸.۶ میلیارد دلار برای توسعه و بهبود فناوری‌های تولید چیپ خود و خرید تجهیزات جدید هزینه می‌کند. اگرچه این شرکت کره‌ای دیر پا به این عرصه گذاشته؛ اما با TSMC رهبر فعلی بازار چیپ‌ها رقابت تنگاتنگی دارد. براساس اعلام TrendForce، سامسونگ ۱۷.۴ درصد از بازار جهانی چیپ‌ها را در اختیار دارد و پیش‌بینی می‌شود که فصل سوم سال جاری درآمدی بالغ بر ۳.۶۷ میلیارد دلار داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی