ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک بوک‌ مجهز به چیپست اختصاصی اپل به زودی معرفی می‌شود

اپل در حال آماده شدن برای معرفی سری آیفون ۱۲ در رویداد هفته جاری است؛ اما به نظر می‌رسد این غول فناوری امسال محصول بزرگ دیگری را نیز معرفی خواهد کرد. روز گذشته «بلومبرگ» گزارش ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

اپل در حال آماده شدن برای معرفی سری آیفون ۱۲ در رویداد هفته جاری است؛ اما به نظر می‌رسد این غول فناوری امسال محصول بزرگ دیگری را نیز معرفی خواهد کرد. روز گذشته «بلومبرگ» گزارش داد که اپل قصد دارد در ماه آبان، اولین مک بوک‌ها با تراشه اختصاصی خودش که مبنتی بر معماری ARM هستند را معرفی کند.

اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در ماه ژوئن (خرداد)، اعلام کرده بود که پردازنده‌های اینتل را که سال‌ها به مک‌بوک‌ها قدرت می‌دادند را با تراشه‌های خود جایگزین خواهد کرد و انتظار دارد که اولین مک‌بوک‌های مجهز به این تراشه را تا پایان سال ۲۰۲۰ وارد بازار کند. اپل عنوان کرد که انتقال تراشه‌های «ARM» به سیستم‌های مک ممکن است تا دو سال زمان ببرد.

احتمال دارد که اپل در رویداد روز سه‌شنبه خود اطلاعات بیشتری در رابطه با مک‌بوک مجهز به چیپست اختصاصی ارائه دهد؛ اما بهتر است تا ماه آینده صبر کنیم تا درباره معرفی این دستگاه‌ها بیشتر بدانیم.

«مینگ چی کو»، تحلیلگر اپل معتقد است که مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک بوک ایر تا پایان سال ۲۰۲۰ به تراشه‌های مبتنی بر ARM مجهز خواهند شد و این شرکت مدل‌های ۱۴.۱ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ با چیپست‌های جدید عرضه می‌کند.

«کو» معتقد است که مک بوک پرو ۱۳ اینچی مجهز به تراشه اپل در سه ماهه چهارم سال جاری به تولید انبوه می‌رسد و مک بوک ایر نیز در همین زمان به این تراشه‌ها مجهز می‌شود؛ اما اپل می‌تواند عرضه آن را تا ماه‌های اول سال ۲۰۲۱ نیز به تعویق بیاندازد.

گرچه شایعاتی مبنی بر اینکه اولین دستگاه مک با چیپست اختصاصی اپل و مبتنی بر معماری «Arm» نسخه مک بوک پرو است وجود دارد؛ اما روزنامه چینی زبان «China Times» اعتقاد دارد که اپل در حال کار روی نسخه جدیدی از «رتینا مک بوک» ۱۲ اینچی است که کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد.

اپل هنوز در رابطه با این شایعات هیچ اظهار نظری نکرده است. نظر شما در مورد مک بوک‌های مجهز به تراشه «Arm» چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • oilkolor
    oilkolor | ۲۰ مهر ۱۳۹۹

    سخته ادم رفتنه اینتلو ببینه ! سخته !

مطالب پیشنهادی