ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییرات ساختاری گسترده در والت دیزنی با هدف تمرکز روی سرویس استریم

کمپانی غول پیکر والت دیزنی به تازگی از سازماندهی مجدد کسب و کار رسانه‌ و سرگرمی خود خبر داده و روی توسعه محصولاتی که در سرویس‌های استریم و پخش آن منتشر می‌شوند، تمرکز خواهد کرد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

کمپانی غول پیکر والت دیزنی به تازگی از سازماندهی مجدد کسب و کار رسانه‌ و سرگرمی خود خبر داده و روی توسعه محصولاتی که در سرویس‌های استریم و پخش آن منتشر می‌شوند، تمرکز خواهد کرد.

طبق اعلام این شرکت، کسب و کارهای رسانه، تبلیغات و توزیع و همچنین دیزنی پلاس از این پس تحت یک واحد کسب و کار فعالیت خواهند کرد. این سازماندهی مجدد و گسترده تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که یک سرمایه‌گذار بزرگ دیزنی درخواست لغو سود سهام خود و سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش استریم را ارائه کرد.

وال استریت اقدام اخیر والت دیزنی را تایید کرده چرا که تنها چند ساعت پس از شروع معاملات، شاهد افزایش ۶ درصدی ارزش سهام این کمپانی بودیم.

اعلام این تغییرات گسترده پس از سازماندهی مجدد برنامه‌های اکران فیلم‌های این کمپانی به علت خطر فروپاشی کسب و کار سینماها، مشکلات تولید و موفقیت سرویس استریم آن صورت می‌گیرد که تمام آن‌ها ناشی از عدم موفقیت ایالات متحده آمریکا در کنترل شیوع ویروس کرونا است.

اکران برخی فیلم‌های این کمپانی به تعویق افتاده‌اند یا برخی از فیلم‌های آن مانند «مولان» برای اولین بار در سرویس استریم والت دیزنی یعنی والت دیزنی پلاس پخش شدند. مدیرعامل دیزنی، «باب چپک» اعلام کرده:

«این سازماندهی مجدد سرعت رشد ما در فضای ارتباط مستقیم و پویا با مشتری را افزایش می‌دهد که نقش اساسی در آینده کمپانی ما دارد. ساختار سازمانی جدید که تولید محتوا را از توزیع آن متمایز می‌کند، به ما اجازه می‌دهد که در زمینه خلق خواسته‌های مشتریان و تحویل آن‎ها به روشی که مشتریان می‌خواهند، موثرتر عمل کنیم. تحت این ساختار جدید، موتورهای خلاق سطح جهانی ما قادر به تمرکز کامل روی توسعه و تولید محتوای اصیل خواهند بود.»

والت دیزنی

تولید محتوای جدید برای بسیاری از بخش‌های تحت مالکیت معنوی دیزنی تحت سه بخش «Studios» به همراه «General Entertainment» و «Sports» صورت می‌گیرد. رهبری این بخش‌ها تغییر نخواهد کرد و آن‌ها جایگاه خود را در ساختار جدید حفظ می‌کنند. تمام این افراد باید به چبک گزارش دهند.

بخش Studios تمام فعالیت‌های توسعه این کمپانی برای تولیدات لایو اکشن و انیمیشن استودیو انیمیشن دیزنی، استودیو انیمیشن پیکسار، استودیو مارول، لوکاس فیلم، استودیو قرن بیستم وسرچلایت پیکچرز را انجام خواهد داد.

بخش General Entertainment عملکردی مشابه با تولیدات تلویزیونی قرن بیستم و «ABC Signature» و «Touchstone Television» خواهد داشت که البته بخش‌های دیگری مانند کانال‌های دیزنی، FX، نشنال جئوگرافیک و Freeform را نیز مدیریت خواهد کرد.

بخش Sports نیز روی ESPN و تولیدات ورزشی شامل رویدادهای زنده تمرکز خواهد کرد و برای کانال‌های کابلی این شرکت یعنی «+ESPN» و «ABC» محتوا تولید خواهد کرد.

این تغییر ساختاری به سرعت انجام می‌شود و انتظار می‌رود که گزارش‌های مالی مربوط به سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۱ تحت این ساختار جدید گزارش شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی