ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی Autoflight از پهپاد برقی دوربرد با ظرفیت حمل ۱۰۰ کیلوگرم بار

کمپانی چینی Autoflight از پهپاد عمودپرواز V400 Albatross رونمایی کرد. به گفته سازنده این پهپاد برای حمل بار ساخته شده و قرار است در آینده نسخه‌ مسافربری آن جهت بکارگیری در تاکسی هوایی ساخته شود. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

کمپانی چینی Autoflight از پهپاد عمودپرواز V400 Albatross رونمایی کرد. به گفته سازنده این پهپاد برای حمل بار ساخته شده و قرار است در آینده نسخه‌ مسافربری آن جهت بکارگیری در تاکسی هوایی ساخته شود.

V400 Albatross یک پهپاد باربری است که به گفته سازنده توانایی حمل حداکثر ۱۰۰ کیلوگرم بار تا مسافت‌های طولانی را دارد. این محصول تماماً برقی بوده و شعاع حرکتی آن با تکمیل بودن ظرفیت حمل بار ۳۰۰ کیلومتر اعلام شده است. Autoflight می‌گوید نسخه هیبریدی این پهپاد نیز ساخته شده که قادر به پیمایش مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری خواهد بود.

پهپاد مورد بحث به لطف بهره مندی از شش پروانه، همانند پهپادهای شش ملخه (هگزاکوپتر) توانایی برخاستن و فرود در محور عمودی را دارد و پس از بلند شدن از روی زمین به کمک دو موتور تعبیه شده در قسمت جلو و عقب بدنه پرواز در محور افقی را آغاز می‌کند. استفاده از کامپوزیت کربن در بدنه سبب شده تا وزن این پهپاد تنها در حدود ۳۰۰ کیلوگرم باشد.

V400 Albatross قابلیت پرواز به شکل خودران را دارد و به کمک سیستم تشخیص موانع، اتصال 4G/5G و همچنین بهره مندی از سنسورهای مختلف از جمله رادار زمینی، نشست و برخاست در محور عمودی را بدون مشکل انجام می‌دهد.

Autoflight می‌گوید از این پهپاد می‌توان برای ارسال سریع السیر محموله‌ها و عملیات امداد و نجات به ویژه در مناطق کوهستانی و جزایر که دسترسی زمینی به آن‌ها مشکل و زمان بر است استفاده کرد. این شرکت چینی اهداف بلندپروازانه‌ای داشته و از ورود به حوزه تاکسی هوایی و توسعه هواپیماهای عمودپرواز الکتریکی مسافربری خودران و همچنین ساخت هواپیماهای باربری بزرگ خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی