ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدیدترین گزارش Speedtest: سرعت اینترنت موبایل در ایران کمتر شده است

اسپیدتست جدیدترین گزارش خود برای سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان برای ماه سپتامبر را منتشر کرده که از کاهش سرعت اینترنت موبایل در ایران خبر می‌دهد. اسپیدتست به صورت ماهانه گزارشی درباره وضعیت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

اسپیدتست جدیدترین گزارش خود برای سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان برای ماه سپتامبر را منتشر کرده که از کاهش سرعت اینترنت موبایل در ایران خبر می‌دهد.

اسپیدتست به صورت ماهانه گزارشی درباره وضعیت سرعت اینترنت در نقاط مختلف جهان منتشر می‌کند که در جدیدترین آن برای ماه سپتامبر، شاهد افزایش میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان هستیم. میانگین سرعت اینترنت ثابت به ۸۵.۷۳ مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در ماه سپتامبر

علاوه بر سرعت اینترنت ثابت، در بخش اینترنت موبایل نیز شاهد چنین افزایشی هستیم. در گزارش ماه آگوست میانگین سرعت جهانی برابر ۳۴.۸۲ مگابیت بر ثانیه بود که حالا به ۳۵.۹۶ مگابیت بر ثانیه رسیده که پیشرفت مناسبی را نشان می‌دهد.

به سراغ ایران در گزارش اخیر می‌رویم. سرعت اینترنت ثابت در کشورمان در مقایسه با گزارش قبلی افزایش اندکی را تجربه کرده و از ۲۰.۵۸ مگابیت بر ثانیه به ۲۰.۶۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است، با این وجود جایگاه آن تغییری نکرده و همچنان در رتبه ۱۲۰ قرار گرفته. سرعت آپلود در این ماه با کاهش تقریبا چشمگیری به ۱۲.۷۹ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران در ماه سپتامبر

در ماه سپتامبر مانند ماه گذشته میلادی همچنان شاهد صدرنشینی کشورهای سنگاپور، هنگ کنگ و رومانی هستیم، اما سوئیس توانسته با شکست تایلند به رتبه چهارم صعود کند و رقیب آسیایی خود را در رتبه پنجم قرار دهد. سنگاپور با میانگین سرعت ۲۲۶.۶۰ مگابیت بر ثانیه در رتبه نخست قرار دارد.

بالاترین سرعت اینترنت ثابت در ماه سپتامبر

برخلاف ماه آگوست که با افزایش سرعت اینترنت موبایل ایران مواجه شده بودیم، در ماه سپتامبر سرعت آن کاهش پیدا کرده که نتیجه آن، سقوط ایران به رتبه ۷۷ فهرست است. در حقیقت کشورمان در جدیدترین گزارش با سقوط ۵ رتبه‌ای مواجه شده. میانگین سرعت دانلود و آپلود ایران در ماه سپتامبر به ترتیب برابر ۲۷.۰۲ و ۱۱.۵۹ مگابیت بر ثانیه بوده است.

سرعت اینترنت موبایل
میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران در ماه سپتامبر

در ماه سپتامبر مانند گزارش قبلی شاهد صدرنشینی کره جنوبی هستیم. این کشور در این ماه به میانگین سرعت ۱۲۱ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کرده که رشد چشمگیری را نسبت به سرعت ۱۱۳ مگابیت بر ثانیه آگوست از خود نشان می‌دهد. در رتبه‌های دوم، سوم و چهارم مانند ماه آگوست به ترتیب کشورهای چین، امارات متحده عربی و قطر به چشم می‌خورند.

سرعت اینترنت موبایل
بالاترین سرعت اینترنت موبایل در ماه سپتامبر

عربستان سعودی که ماه آگوست در رتبه پنجم چشم قرار داشت، با دو پله سقوط به رتبه هفتم فهرست دست پیدا کرده و جایگاه خود را به هلند داده است. نروژ نیز با یک پله صعود و میانگین سرعت ۷۹.۴۹ مگابیت بر ثانیه در رتبه ششم به چشم می‌خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Masih4
    Masih4 | ۲۹ مهر ۱۳۹۹

    با خبر کاری ندارم ولی من یادمه با همین گوشیم با همین سیمکارتم که 3G هستن 3 سال پیش سرعت دانلودم میانگین 2.5 مگابایت بود ولی الان 900 کیلو بایت در ثانیه اس . با تشکر !

    • mahdiyar12
      mahdiyar12 | ۱ آبان ۱۳۹۹

      این نشون دهنده کم شدن سرعت نیست ، نشون دهنده خیلی چیز ها میتونه باشه ، درست شدن مانع فرکانسی ، بیشتر شدن ترافیک خط و....

      • Masih4
        Masih4 | ۱ آبان ۱۳۹۹

        همه اینها رو در نظر بگیری + ادعای ارتقای زیر ساخت و این ها باز سرعت محدود شده اس ، با تست های چند مرحله ای و تست سرعت داخلی و شهری معلوم میشه.

  • میلاد
    میلاد | ۲۹ مهر ۱۳۹۹

    واقعن با دیدن امار ها ادم حس غرور ملی بهش دست میده، ما کجاییم و اونا کجا!

مطالب پیشنهادی