ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

صفر ستاره ایمنی برای پر فروش‌ترین کراس اوور بازار ایران؛ تست تصادف ام‌ وی ام X33

با وجود این که در چند سال گذشته ایمنی خودروهای چینی بهبود بسیار زیادی پیدا کرده است اما همچنان بسیاری از محصولات چینی در تست های تصادف عملکرد مناسبی از خود نشان نمی دهند. ام ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

با وجود این که در چند سال گذشته ایمنی خودروهای چینی بهبود بسیار زیادی پیدا کرده است اما همچنان بسیاری از محصولات چینی در تست های تصادف عملکرد مناسبی از خود نشان نمی دهند.

ام وی ام X33 به عنوان یکی از محبوب ترین کراس اوورهای چند سال اخیر بازار ایران در دو نسل توسط شرکت چری در ایران عرضه شده است. در جدیدترین تست تصادف بخش آمریکای جنوبی موسسه NCAP، ام وی ام X33 (با نام چری تیگو 3 در این تست شرکت کرده است) در تست برخورد از جلو با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت آزمایش شده است.

این کراس اوور با وزن 1593 کیلوگرم مجهز به دو ایربگ جلو، ترمز ABS و SBR راننده است. در این تست ام وی ام  X33 (چری تیگو 3) تنها یک ستاره ایمنی در بخش صندلی کودک (ISOFOX) دریافت کرده است و در بخش ایمنی صندلی های جلو و بزرگ سال هیچ ستاره ایمنی را دریافت نکرده است. در حال حاضر اطلاعات دیگر تست های مهم تصادف همچون برخورد از بغل، سقف و برخورد نیمه از جلو برای ام وی ام X33 منتشر نشده است و باید دید که شرکت چری قصد ارتقا ایمنی و تست تصادف مجدد با این کراس اوور را دارد یا خیر.

در حال حاضر بخش اصلی موسسه NCAP که در اروپا قرار دارد تست های ویژه و بسیار سختی را برای محصولات جدید در نظر گرفته است به گونه ای که نسل تازه پژو 208 که مجهز به آخرین فن آوری های شرکت پژو است از 5 ستاره ایمنی در مجموع 4 ستاره ایمنی را به علت ضعف در ایمنی سرنشینان عقب و همچنین فن آوری های استفاده شده در بخش کمک راننده دریافت کرده است.

پیش از این در مطلبی به معرفی کامل انواع تست تصادف پرداخته بودیم و مطلبی نیز در رابطه با عملکرد تسلا مدل 3 در تست تصادف و حواشی پیرامون آن منتشر کرده بودیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی