ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایده تبلیغاتی
کسب و کار

هنر تبلیغات؛ پنج وبسایت که به شما ایده‌های ناب تبلیغاتی می‌دهند

چند سال پیش هنگام مطالعه یک کتاب، جمله‌ جالبی درباره اهمیت تبلیغات به چشمم خورد: «اگر 10 دلار سرمایه دارید، 1 دلار آن را به تولید اختصاص دهید و 9 دلارش را به تبلیغات». عجیب ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

چند سال پیش هنگام مطالعه یک کتاب، جمله‌ جالبی درباره اهمیت تبلیغات به چشمم خورد: «اگر 10 دلار سرمایه دارید، 1 دلار آن را به تولید اختصاص دهید و 9 دلارش را به تبلیغات». عجیب است و کمی اغراق شده، اما وقتی در آن عمیق می‌شویم می‌بینیم که حقیقت بسیار بزرگی پشت این جمله پنهان شده است.

دنیای این روزهای ما روی محور تبلیغات می‌چرخد. هر چه اسم برندتان به گوش‌های بیشتری برسد و چشمان بیشتری آن را ببینند، شانس بیشتری برای موفقیت در بازار خواهید داشت؛ فارغ از آنکه شاید رقبای بهتری از شما هم در بازار حضور داشته باشند. بنابراین شاید بتوان گفت که مهم‌ترین مؤلفه پیروزی در هر کسب و کاری، تبلیغات مؤثر است.

با این حساب باید برای تبلیغات درست ایده خوب داشته باشید و برای بهبود کسب و کارتان آن‌ها را عملی کنید. در این مقاله می‌خواهیم پنج وبسایت که به شما ایده تبلیغاتی می‌دهند را معرفی کنیم.

Lurzer's Archive: منبع بهترین تبلیغات چاپی دنیا 

ایده تبلیغاتی

Lurzer's Archive قدیمی‌ترین نشریه در حوزه تبلیغات دنیاست که از سال 1984 تا امروز بهترین و خلاقانه‌ترین تبلیغات چاپی را گردآوری می‌کند. حالا و به لطف اینترنت، می‌توانید به این آرشیو عظیم به صورت اینترنتی دسترسی داشته باشید.

کار کردن در وبسایت Lurzer کمی دشوار و گیج‌کننده است، اما اگر بدانید در کجا به دنبال چه چیزی بگردید سریعا به مقصودتان می‌رسید. برای شروع ما قسمت The Print Ad of the Week را توصیه می‌کنیم. در این قسمت می‌توانید از سال 2007 تا امروز، بهترین تبلیغات چاپی که Lurzer در هفته انتخاب کرده را مشاهده کنید.

اما بخش‌های دیگر این وبسایت هم جالب توجهند. به عنوان مثال بخش‌های Index by Creatives و Index Work by Year به شما اجازه می‌دهند که شماره‌های مختلف نشریه را بر اساس سال انتشار و طراحان تبلیغات جستجو کنید و از تماشای هزاران ایده‌ تبلیغاتی لذت ببرید.

تا زمانی که در این وبسایت هستید، هرگز تماشای بخش The Creative Index را از دست ندهید. این قسمت فهرستی از تمام کارگزاران تبلیغاتی بزرگ دنیا را گردآوری کرده که می‌توانید بر اساس حروف الفبا، روش کار و کشوری که در آن فعالیت می‌کنند آن‌ها را جستجو کنید که نظیر این ویژگی را در هیچ وبسایت دیگری نخواهید یافت.

Superbowl Ads: تبلیغات مؤثر تلویزیونی

ایده تبلیغاتی

مسابقه فینال فوتبال آمریکایی یا سوپر بول، جاییست که برندها و شرکت‌های تبلیغاتی هر چه دارند و ندارند را برای تبلیغات خرج می‌کنند و برای این کار سنگ تمام می‌گذارند. بنابراین طبیعی است که بهترین و باکیفیت‌ترین تبلیغات را در حاشیه برگزاری این مسابقه فینال ببینید.

وبسایت Superbow Ads تبلیغات مؤثر و قابل توجهی که از سال 1998 تا 2020 در سوپر بول پخش شده را در خودش گردآوری کرده. البته آرشیو این وبسایت شخصی نیست و ویدیوها را از سرویس‌هایی مثل یوتیوب و Vimeo به نمایش می‌گذارد.

اما دسته‌بندی و گردآوری همه‌ این تبلیغات در یک محل، باعث شده که بتوانید بهتر روی تبلیغات متمرکز باشید. ضمنا با گشت و گذار در این وبسایت می‌توانید تبلیغات مشهوری مثل تبلیغ تلویزیونی سال 1984 اپل (که IBM را محکوم می‌کرد و بعدا در سال 2020 اپیک گیمز هم همین بلا را بر سر اپل آورد) را هم ببینید و سرگرم شوید و لذت ببرید.

GamePressure: بهترین تبلیغات بازی‌های ویدیویی

ایده تبلیغاتی

کنسول‌های بازی و خود بازی‌ها، از دوران کنسول NES و زمانی که ویدیو گیم به عنوان هنری مؤثر و تأثیرگذار در دنیا پذیرفته شد همواره محلی برای خلق بهترین ایده‌های تبلیغاتی بوده‌اند. به همین خاطر وبسایت GamePressure زیباترین و خلاقانه‌ترین تبلیغات مرتبط با کنسول‌های بازی و بازی‌های ویدیویی را در خود گردآوری کرده است.

زیبایی کار GamePressure اینجاست که این تبلیغات را به دقت دسته‌بندی کرده. به طور مثال می‌توانید تبلیغات را بر اساس کشور سازنده، پلتفرم، تاریخ، امتیاز کاربران و زمان آپلود جستجو کنید و به بهترین و مرتبط‌ترین نتایج برسید.

این وبسایت آرشیوی بالغ بر 20 هزار تبلیغ مرتبط با دنیای بازی‌های ویدیویی دارد که از میان آن‌ها تبلیغات نینتندو و سونی به عنوان دو رقیب سنتی، به طور ویژه‌ای جذاب و خاطره‌انگیز هستند.

 Best Ads: منبع تبلیغات چاپی، تلویزیونی، رادیویی و تعاملی

ایده تبلیغاتی

اگر به دنبال آرشیو کاملی از تبلیغات می‌گردید، حتما باید به وبسایت Best Ads سر بزنید. در این وبسایت هر نوع تبلیغی که فکرش را بکنید پیدا می‌شود: از تبلیغاتی تلویزیونی و رادیویی گرفته تا تبلیغات چاپی و تعاملی و اینترنتی و حتی تبلیغات خیابانی.

آرشیو Best Ads به قدری گسترده و عظیم است که پاسخ نیاز هر کسی را می‌دهد؛ چه آن فرد دانشجوی رشته تبلیغات و بازرگانی باشد و چه صاحب کسب و کاری کوچک که در اینترنت به دنبال ایده تبلیغاتی می‌گردد.

به نظر می‌رسد که Best Ads برای پخش تبلیغات کمی با گوگل کروم سر ناسازگاری دارد. بنابراین اگر دوست دارید تجربه‌ای بی عیب و نقص از مرور این وبسایت داشته باشید، توصیه می‌کنیم با مرورگرهای فایرفاکس یا مایکروسافت اج Best Ads را مرور کنید.

R/Commercials: ساب ردیت مختص یافتن ایده تبلیغاتی

ایده تبلیغاتی

ردیت جاییست که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می‌شود و تبلیغات هم از این قائده مستثنی نیست. ساب ردیت R/Commercials جاییست که کاربران این انجمن اینترنتی جدیدترین و جذابترین تبلیغاتی که تا حالا دیده‌اند را با هم به اشتراک می‌گذارند.

مزیت ساب ردیت R/Commercials در مقایسه با سایت‌هایی که بالاتر معرفی کردیم این است که آرشیو تبلیغاتش فقط به تبلیغات رسمی محدود نیست. در بین پست‌هایی که کاربران می‌گذارند به تبلیغات غیررسمی از برندهای گمنام (یا حتی اشخاص) هم برمی‌خورید که بعضی‌هایشان به شدت خلاقانه‌اند و عالی برای ایده‌گرفتن.

بنابراین توصیه می‌کنم هرگز این فرصت خوب را برای رسیدن به هزاران ایده تبلیغاتی از دست ندهید.


شما چه منابعی را برای گرفتن ایده تبلیغاتی توصیه می‌کنید و فکر می‌کنید بهترین تبلیغاتی که تا امروز به چشم دیده‌اید کجا و مربوط به چه برندی بوده است؟ حتما تجربیات ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Aly413
    Aly413 | ۱۰ آبان ۱۳۹۹

    دستتون درد نکنه.به کارم اومد این پستتون

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۱۱ آبان ۱۳۹۹

      خوشحالم از این که مفید واقع شده. مرسی از نظرتون.

مطالب پیشنهادی