ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس ماهواره GPS جدید نیروی فضایی آمریکا را در مدار قرار داد

اسپیس اکس ماهواره GPS جدید نیروی فضایی آمریکا را به منظور مدرن کردن ناوگان فعلی با موفقیت در مدار قرار داد. راکت فالکن ۹ شرکت اسپیس اکس بامداد جمعه از دماغه کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

اسپیس اکس ماهواره GPS جدید نیروی فضایی آمریکا را به منظور مدرن کردن ناوگان فعلی با موفقیت در مدار قرار داد.

راکت فالکن ۹ شرکت اسپیس اکس بامداد جمعه از دماغه کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شد و ماهواره GPS جدید نیروی فضایی آمریکا به نام GPS III SV04 را با موفقیت در مدار قرار داد. این ماهواره به منظور مدرن کردن ناوگان GPS فعلی به فضا پرتاب شده است. این چهارمین ماهواره GPS از نوع GPS III است که در سه سال گذشته به فضا پرتاب می‌شود و سومین ماهواره‌ای است که اسپیس اکس آن را پرتاب می‌کند.

GPS III SV04 به یکی از ۳۱ ماهواره GPS اصلی ایالات متحده تبدیل خواهد شد. این ماهواره عضو ناوگان جدیدی از ماهواره‌های GPS به نام GPS III است که به مرور جایگزین ماهواره‌های GPS قدیمی خواهند شد. ماهواره‌های GPS III که توسط لاکهید مارتین ساخته شده‌اند، سه برابر دقیق‌تر از ماهواره‌های نسل قبل بوده و از قابلیت‌های ضدپارازیت پیشرفته برخوردارند.

پرتاب ماهواره‌های GPS III به خاطر تأخیرهای مربوط به آزمایش و توسعه و همچنین کرونا به کندی صورت گرفته است، اما لاکهید مارتین می‌گوید پنج ماهواره GPS III دیگر در حال تولید هستند که سه تای آن‌ها به طور کامل ساخته شده و آزمایش‌ها را پشت سر گذاشته‌اند. پس از پرتاب ماهواره‌های GPS III SV04، حداکثر ۱۲ درصد از ناوگان GPS فعلی از این ماهواره‌ها تشکیل خواهد شد.

راکت فالکن ۹ نیز در دیر انجام شدن این مأمویت بی‌تأثیر نبوده است.پرتاب ابتدا قرار بود ماه گذشته انجام شود ولی ۲ ثانیه قبل از پرواز کنسل شد. اسپیس اکس این مشکل را ناشی از نقص راکت فالکن ۹ اعلام کرد و گفت دو موتور این راکت زودتر از انتظار روشن و سبب لغو مأموریت شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی