ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنتاگون به خرید اطلاعات میلیون‌ها کاربر مسلمان اپ‌های مذهبی متهم شد

یک شرکت آمریکایی با اتهام جمع‌آوری اطلاعات خصوصی کاربران از چند اپلیکیشن و فروش آن‌ها به شرکت‌های طرف قرارداد با ارتش آمریکا روبرو شد. به گزارش ایندیپندنت، شرکت X-Mode توسعه دهندگان اپ موبایل را در ازای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

یک شرکت آمریکایی با اتهام جمع‌آوری اطلاعات خصوصی کاربران از چند اپلیکیشن و فروش آن‌ها به شرکت‌های طرف قرارداد با ارتش آمریکا روبرو شد.

به گزارش ایندیپندنت، شرکت X-Mode توسعه دهندگان اپ موبایل را در ازای پرداخت پول به استفاده از کیت توسعه نرم افزار خود تشویق می‌کرده و سپس موقعیت مکانی کاربران را بدست می‌آورده است. آنطور که در گزارش آمده این شرکت در ازای ۵۰ هزار کاربر فعال روزانه به توسعه دهندگان ۱۵۰۰ دلار پرداخت می‌کرده است.

شرکت یاد شده اطلاعات جمع‌آوری شده را در اختیار کمپانی‌های مختلف از جمله Sierra Nevada Corporation، فعال در زمینه توسعه جنگ افزار سایبری و الکترونیکی و Systems & Technology Research فعال در حوزه تحلیل داده برای سازمان‌های اطلاعاتی قرار می‌داده است.

X-Mode مدعی است که از اطلاعات جمع‌آوری شده از کاربران برای مبارزه با تروریسم، ارتقا امنیت سایبری و پیش‌بینی میزان شیوع کرونا در مناطق مختلف استفاده کرده است. آنطور که در گزارش نوشته شده، کیت توسعه نرم افزار این شرکت در حدود ۴۰۰ اپلیکیشن مختلف از جمله اپ Muslim Pro با چند میلیون دانلود، اپ شمارش گام Accupedo و اپ هواشناسی Global Storms بکار رفته است.

Muslim Pro یک اپلیکیشن دعا و نیایش با بیش از ۹۸ میلیون دانلود است و وقت نمازها و مطالبی از قرآن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اپ توسط سازندگان آن «محبوب‌ترین اپ اسلامی» لقب گرفته است.

تعدادی از توسعه دهندگان می‌گویند از اینکه شرکت X-Mode با پیمانکاران نظامی همکاری داشته بی‌خبر بوده‌اند و تعدادی دیگر فروش اطلاعات کاربران خود به شرکت‌های نظامی را تکذیب کرده‌اند. توسعه دهنده اپ Muslim Pro با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت از بالاترین استانداردهای حریم خصوصی و قوانین محافظت از داده تبعیت می‌کند و هرگز اطلاعات هویتی کاربران را به اشتراک نگذاشته است.

در ادامه گزارش آمده که ارتش آمریکا به ویژه ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده (USSOCOM) علاوه بر X-Mode، از ابزار موقعیت مکانی دیگری به نام Locate X متعلق به شرکت Babel Street برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران استفاده کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی