ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مشتری دائم پمپ بنزین: مصرف سوخت 29 لیتری بوگاتی شیرون پور اسپرت در هر صد کیلومتر

پس از معرفی شیرون در سال 2016، بوگاتی تاکنون چند نسخه متفاوت از این ابرخودروی هیجان‌انگیز را توسعه داده است. پیور اسپرت (Pur Sport) یکی از این نسخه‌هاست که با تمرکز بر پیست توسعه پیدا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

پس از معرفی شیرون در سال 2016، بوگاتی تاکنون چند نسخه متفاوت از این ابرخودروی هیجان‌انگیز را توسعه داده است. پیور اسپرت (Pur Sport) یکی از این نسخه‌هاست که با تمرکز بر پیست توسعه پیدا کرده و در مقایسه با شیرون استاندارد هندلینگ بهتری دارد.

بوگاتی شیرون پور اسپرت

نیروبخش شیرون پیور اسپرت هم همان موتور معروف 8 لیتری 16 سیلندر است. اگر چه قدرت این موتور در رقم 1479 اسب بخار ثابت باقی مانده، اما دور موتور مجاز آن 200 واحد افزایش یافته و محدود قرمز اینک از 6900 دور شروع می شود.

بوگاتی تنها 60 دستگاه از شیرون پور اسپرت تولید می‌کند

طبیعتا با وجود چنین موتور حجیمی نباید انتظار مصرف سوخت مناسبی از شیرون پیور اسپرت و دیگر محصولات را بوگاتی داشت. طبق اسناد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) مشخص شده شیرون پبور اسپرت در هر صد کیلومتر ترکیبی 23.5 لیتر سوخت را دود می‌کند! این رقم در اتوبان اندکی بهتر بوده و به 18 لیتر کاهش می‌یابد. بد نیست بدانید داج دورانگوی متعلق به دهه 90 میلادی مصرف سوخت مشابهی دارد.

اما شیرون پور اسپرت در شهر خوش‌اشتهاتر بوده و در هر صد کیلومتر 29.4 لیتر سوخت از باک کم می‌کند! برای مقایسه باید گفت مصرف سوخت نسخه استاندارد شیرون در شهر، اتوبان و حالت ترکیبی به ترتیب با 26.1، 16.8 و 21.3 لیتر در هر صد کیلومتر برابر است.

حداکثر سرعت بوگاتی پور اسپرت به 350 کیلومتر در ساعت محدود شده است

آنطور که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا تخمین زده، مالکان این ابرخودروی فرانسوی در یک دوره 5 ساله حدود 15 هزار دلار بیشتر از دارندگان مدل‌های معمولی، برای تامین سوخت هزینه خواهند کرد.

ذکر این نکته ضروی است شیرون پیور اسپرت و سایر تولیدات بوگاتی با هدف سفرهای داخل شهری و یا مسافرت‌های بین شهری ساخته نمی‌شوند. در کنار این، فاکتوری مثل مصرف سوخت برای یک فرد ثروتمند که چند میلیون دلار از اندوخته خود را صرف خرید مدلی از بوگاتی می‌کند، اهمیتی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mostafa7045
    Mostafa7045 | ۱ آذر ۱۳۹۹

    اونیکه پول خریدشو میده بنزینشم براش هیچه 29لیتر برای 16سیلندر زیاد نیست

  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۳۰ آبان ۱۳۹۹

    16 سوپاپ 8لیتری صدی 30 به نصبت محصولات داخلی صدی 15 واقعأ جای تعمل داره

مطالب پیشنهادی