ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اریکسون: تا پایان ۲۰۲۰ یک میلیارد نفر تحت پوشش 5G قرار می‌گیرند

علی‌رغم بحران کرونا ارائه خدمات 5G در دو فاز زیرساخت و خدمات در سال ۲۰۲۰ شتاب بی‌سابقه ای گرفته تا حدی که بر اساس براوردهای شرکت «اریکسون» به عنوان یکی از فعالان اصلی این حوزه، ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

علی‌رغم بحران کرونا ارائه خدمات 5G در دو فاز زیرساخت و خدمات در سال ۲۰۲۰ شتاب بی‌سابقه ای گرفته تا حدی که بر اساس براوردهای شرکت «اریکسون» به عنوان یکی از فعالان اصلی این حوزه، تا یک ماه دیگر شبکه 5G در دسترس یک میلیارد نفر قرار گرفته و حدود ۲۲۰ میلیون نفر مشترک این سرویس خواهند بود.

شرکت سوئدی «اریکسون» به عنوان یکی از بازیگران اصلی دنیای مخابرات که در زمینه نسل پنجم شبکه هم فعالیت چشمگیری دارد، با انتشار گزارشی به بررسی شرایط کنونی و آینده 5G در جهان پرداخته است. بر اساس این گزارش پیاده‌سازی 5G علی رغم مشکلات ناشی از ویروس کرونا نسبت به نسل‌های 2G و 3G با شتاب بالاتری به پیش می‌رود و تا پایان سال  ۲۰۲۰ شمار مشترکان 5G بالغ بر ۲۰۲۰ میلیون نفر بوده و  این شبکه در دسترس یک میلیارد نفر یا ۱۵ درصد از کل جمعیت دنیا قرار می‌گیرد.

اریکسون انتظار دارد تا سال ۲۰۲۶ چهل درصد از اپراتورهای موبایل در دنیا از 5G پشتیبانی کنند و به لطف این پیشرفت ۶۰ درصد افراد در محدوده پوشش 5G قرار گرفته و ۳.۵ میلیارد نفر مشترک آن شوند.  بخش عمده‌ای از این پیشرفت مدیون تمرکز چین بر توسعه زیرساخت‌ها و سرویس‌های 5G، رقابت اپراتورهای این کشور و عرضه موبایل‌های مقرون به صرفه سازگار با نسل پنجم است.

برای مقایسه برآوردهای اریکسون نشان می‌دهد تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۱۱ درصد از کل جمعیت چین تحت پوشش 5G قرار می‌گیرد در حالی که این آمار برای شهروندان آمریکای شمالی حدود ۴ است و در اروپا از یک درصد فراتر نمی‌رود. البته شرکت سوئدی بر این باور است که تا سال ۲۰۲۶ ورق برمی‌گردد و آمریکای شمالی با ضریب نفوذ ۸۰ درصدی مشترکان از دیگر نقاط پیشی می‌گیرد. در آن زمان انتظار می‌رود آسیای شرقی شاهد پوشش ۶۹ درصدی نسل پنجم باشد.

مزایای 5G تنها به افزایش تعداد مشترکان محدود نمی‌شود و نرخ بالای انتقال دیتا و تاخیر اندک به توسعه کاربردهای جدید در زمینه‌های مختلف از پزشکی گرفته تا حمل و نقل و آموزش منجر خواهد شد. یکی دیگر از مزایای این سرویس که در کنار ارتقای فناوری‌های محاسباتی میسر خواهد شد، ارتقای گیمینگ موبایل به گونه‌ای  است که سطح بازی‌ها تجربه‌ای در حد پی‌سی و کنسول را به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی