ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تست تصادف پیکاپ چینی گریت وال استید 5 (وینگل) با صفر ستاره ایمنی [تماشا کنید]

رقابت شدید بین خودروسازان از یک سو و وجود نهادهای نظارتی متعدد از سوی دیگر، سبب شده خودروهای جدید به فروش رسیده در کشورهای پیشرفته از لحاظ ایمنی وضعیت مطلوبی داشته باشند. اما این مساله ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

رقابت شدید بین خودروسازان از یک سو و وجود نهادهای نظارتی متعدد از سوی دیگر، سبب شده خودروهای جدید به فروش رسیده در کشورهای پیشرفته از لحاظ ایمنی وضعیت مطلوبی داشته باشند.

اما این مساله درباره تمام کشورهای دنیا صادق نیست و گهگاه مشاهده می‌شود مدل‌های عرضه شده در برخی مناطق ایمنی بسیار ضعیفی دارند. آفریقای جنوبی یکی از این کشورها به شمار می‌رود.

شاخه جهانی انکپ (Global NCAP) اخیرا با راه‌اندازی کمپینی به نام «خودروهای امن‌تر برای آفریقا»  به بررسی ایمنی خودروهای جدید فروخته شده در این قاره می‌پردازد. این سازمان در تازه‌ترین ارزیابی خود به سراغ گریت وال استید 5 (Great Wall Steed 5) رفته و عملکرد ارزان‌قیمت‌ترین نسخه آن را در تست ایمنی بررسی کرده است.

نسخه‌ قبل از فیس‌لیفت گریت وال استید 5 در ایران با نام وینگل موجود است

نسخه پایه از گریت وال استید 5 فاقد ایربگ بوده و حتی از سیستم‌های قدیمی نظیر ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی ترمز (EBD) بی‌بهره است. این پیکاپ چینی در تست تصادف انکپ نمایش بسیار ضعیفی ارائه کرده و نتوانسته هیچ ستاره‌ای دریافت کند.

همانطور که در ویدیوی ضمیمه‌شده قابل مشاهده است، در برخورد از روبرو با سرعت اولیه 64 کیلومتر در ساعت، سر آدمک حاضر در صندلی راننده به شدت با فرمان برخورد می‌کند. علاوه‌بر این، میزان تغییر شکل محفظه کابین و حرکت غربالک فرمان به سمت داخل زیاد ارزیابی می‌شود، طوری که کارشناسان انکپ معتقدند حتی در صورت تجهیز به ایربگ نیز گریت وال استید 5 قادر نخواهد بود به خوبی از راننده و دیگر سرنشینان خود محافظت کند.

بد نیست اشاره کنیم گریت وال استید 5 تنها پیکاپ صفر ستاره‌ای نیست که در آفریقا به فروش می‌رسد. به غیر از این پیکاپ چینی، نیسان NP300 Hardbody ژاپنی نیز در کسب ستاره از انکپ ناکام باقی مانده است. دو سال پیش و پس از نمایش فوق‌العاده ضعیف نیسان NP300 Hardbody در تست تصادف، دیوید وارد دبیر ارشد شاخه جهانی انکپ در اظهار نظری جالب گفته بود «این خودرو نام مسخره‌ای دارد، چرا که بدنه آن مچاله می‌شود.»

ناگفته نماند گریت وال استید 5 در ارزان‌ترین تریم 202,900 رند آفریقای جنوبی قیمت‌گذاری شده است، این رقم با نرخ روز ارز معادل تقریبا 13,000 دلار یا 11,000 یورو می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

    واقعا تو کامنتها جنگ جهانی سوم رو به چشم دیدم?

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۷ آذر ۱۳۹۹

      من به عنوان میانجی رفتم بینشون! ولی طی یک فقره دیس‌لایک، خودمم قربانی شدم ?

  • آریا
    آریا | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

    حالا همین آشغال چینی رو تو ایران که بیاد 500 میلیون به ملت همیشه در صحنه فرو میکنند

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۶ آذر ۱۳۹۹

      تو ایران که بیاد!؟ آقا آریا اومده و فروختن! ? متاسفانه ملت غیور هم خوب خریدن...

  • Masht ghorbon
    Masht ghorbon | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

    چین چیزی به نام صنعت مدرن نداره علیرغم کار و تلاش زیاد، چینی ها نتیجه ضعیفی در هر کاری می گیرند نه فقط در صنعت حتی در ورزش،(میلیاردها دلار در فوتبال هزینه کردند هنوز از مرحله گروهی به یک هشتم هم راه پیدا نکردند) دلایلش فرهنگی ،سیاسی ،ژنتیکی و آخرش صنعتیه.آنها فرهنگ درست گار گردن رو ندارند نه اعتقادی به اون دارن نه راهش رو بلدن از نظر سیاسی همه کشورها دولت کمونیستی چین رو به دلیل عملکردش یه تهدید میدونن.به همین دلیل کشورهای غربی شرکتهای خوشون رو ملزم به خروج از چین کردند و حتی در کار شرکتهای چینی در کشورشون اختلال ایجاد کردند(مثال تحریم هواوی و zte) اونها به جای اینکه راه پیشرفت که تعامل با کشورهای غربی هست رو از ژاپنی ها و کره ای ها و حتی هم زبانان تایوانی شون یاد بگیرند با شاخه شونه کشیدن جلوی آمریکا و اروپایی ها سد راه پیشرف شون شدند از نظر ژنتیکی اونها ملت باهوشی مثل هندی ها یا ایرانی ها نیستند. بعد همه اینها میرسیم به صنعت که اونها هنوز هیچ استاندارد ملی ندارندهیچ نظارت دولتی برای کنترل کیفیت ندارند. مالک واقعی همه این شرکتهای بزرگ خودروسازی دولت هست در نتیجه هیج رقابت واقعی وجود نداره.رقابت ندارند در عوض از همدیگه کپی برداری هم می کنند اونها بخش تحقیق و توسعه واقعی که تضمین کننده کیفیت کالا هست ندارند در مقابل هر چیزی که تا حالا چینی ها از صنعت به دست آوردند نتیجه هک و دزدی شرکتهای غربی و مهندسی معکوس بوده و کمی هم بخاطر تجربه ارتباط با شرکتهای غربی برای ساخت قطعات بوده.ملت تحقیر شده ای از طرف دولت شون هستند همه در ترس و رعب و فرار از فقر زندگی میکنند به نظر من چین یه اردوگاه کار اجباری بزرگ هست به خاطر همینه که شما از اردوگاه کار اجباری نباید انتظار داشته باشیدخوروی فوق العاده تولید کنه.هیچ کشور درست و حسابی تا حالا اجازه ورود خوردوهای چینی به کشورش رو نداده .

    • fxer
      fxer | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

      عزیز شما با اینهمه هوش و استعداد سرشار در این کشور تلف نشی؟!
      1. شما بر چه اساسی چین رو فاقد صنعت مدر میدونی؟ اینکه کشور ما توان خرید اجناس با کیفیت نداره دلیل بر ضعف صنعت چین نمیشه. ]چین رتبه 1 صنعت رو در جهان داره. تحریم شدن شرکت های چینی مشکل بزرگی برای کشورهای غربی ایجاد کرده
      2. چین با 67 مدال رتبه سوم بازی های المپیک 2016 یرو رو کسب کرد. حالا اگر فوتبالش در جهان پیشرو نیست یعنی از نظر ورزشی ضعیفه؟! پیشرفت در فوتبال چه ارتباطی به هوش داره؟ فوتبال به خیلی مسائل ارتباط داره زیاد سخت نگیر دوست عزیز!
      3. فرهنگ درست کار کردن چیه؟ شما چند بار چین رفتی و از نزدیک دیدشون؟ فرهنگ درست کار کردن ندارن که بیشترین تولید رو در دنیا دارن؟ سختی کار هست، اما این چه پرت و پلائی یه که سر هم میکنی؟!
      4. شما به من بگو کدوم بلوک در دنیا اون یکی بلوک رو برای خودش تهدید نمیدونه؟ مگه کشورهای غربی خیلی به فکر بقیه هستن که فط چین رو بد میبینی این وسط؟
      5. یادگرفتن از همزبانان تایوانیشون؟! قشنگ بود خندیدم!
      6. استاندارد ملی ندارن؟ یه سرچ کن حداقل بعد نظر بده. ماشینهای لوکس چینی رو دیدی؟ پیشرفت ماشین سازیشون رو دیدی؟ حق داری ندیده باشی به خاطر خیلی مسائل که احتمالا خودت هم میدونی.
      7. ملت تحقیر شده و فقیر و در حال زندگی با رعب و فرار از طرف دولتشون... چقدر اینکه میگی آشناس!!!! اونوقت چند سال چین زندگی کردی شما؟؟
      8. ظاهرا شما در مورد کشورهای دیگه هم اطلاعات کاملی دارید! اصلا میدونی چرا خیلی از شرکت های چینی به ایران ماشین نمیدن؟ چون روابطشون با کشورهای غربی قطع میشه پس ارزشش رو نداره.
      9. در مورد IQ بگم برات باهوش! یکم جستجو بکنی تو اینترنت هم موتجه میشی سطح IQ کدوم کشور بالاتره... چین 105، آمریکا 98 و ایران 84... خودباهوش پنداری تا کی؟ چه گلی به سر زدی که تصور میکنی خیلی باهوشی؟ 4 تا ضرب و تقسیم ساده که نشونه IQ بالا نیست قربونت...

      در مورد پرت و پلاهایی که نوشتی میشه چندتا کتاب نوش.... ولی همین چندتا خط کافیه برات...
      آرزوی سلامتی و موفقیت ?

      • Masht ghorbon
        Masht ghorbon | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

        من در ایران نیستم و در کانادا زندگی میکنم هر چند با این جهالت و بی ادبی که داری ارزش جواب دادن نداری ولی برای اطلاع دیگر خواننده ها بعضی از افاضاتت رو جواب میدم.
        1-شما با این همه ادعا تا حالا چین رفتی؟تا حالا چینی رو از نزدیک صحبت کردی؟ من هر روز در تورنتو باچینی ها در ارتباط کاری و غیر کاری هستم
        و مستقیم و یا با واسطه از طریق آمازون ازشون جنس میخرم شما از چه طریقی میگی چین رتبه 1 صنعت در جهان رو داره همه دنیا و مخصوصا مردم کشور ما صابون چینی ها به تن شون خورده شما کافیه اینجا بری دم یکی از شعبات canada post که با آمازون کانادا قرارداد مرجوعی داره می بینی همه دارند جنسهای چینی رو به دلیل بی کیفیتی و خرابی و به دلیل ادعای دروغ درباره کارایی جنس شون برگشت می زنند چین رتبه یک هست جایگاه آمریکا و ژاپن و آلمان چندمن؟؟ محض اطلاع شما مثلا گوشی هواوی مدل 40 پرو لنز دوربینش رو آلمانی ها می سازن سنسورش رو ژاپنی ها می سازند دیگر سنسورش رو ژاپنی ها و تایوانی ها می سازند مادر بوردش رو تایوانی ها می سازند یعنی چین در صنایع HI-TECتقریبا چیزی نداره
        2- شصت و شش نه 67 مدال المپیک گرفته میدونی چقدر سرمایه گذاشته و عملا هزاران برابر ارزش مادی اون مدال سرمایه گذاشته که اگه ایران هم اون قدر سرمایه میذاشت به مراتب بیشتر مدال می کرفت ایران با این وضع آشقته اقتصادی و سیاسی و اجتماعی 23 مدال گرفته بود محض اطلاع شما آدم پرمدعا ، در چین برای انتخاب نفرات نهایی المپیاد ریاضی از بین 12000 نفر 6 نفر انتخاب میشن و در ایران از بین 32 نفر، در حالی که نفرات اونها از بچگی برای المپیاد پرورش داده میشن و در ایران دوره آمادگی فقط 3 تا 5 ماهه هست ولی جالبه که ایران در بیست سال گذشته چند بار چینی ها رو در المپیاد ریاضی پشت سر گذاشت حالا فهمیدی ضریب هوشی چیه؟ در سالهایی که چینی ها ایران رو پشت سر گذاشت اختلاف امتیاز خیلی نبود.اینجا هم هیچ کس ماشینش رو تعمیرگاه چینی نمی بره چون خرابترش می کنند و همه به تعمیرگاه ایرانی یا هندی یا روسی می برند
        3- فرهنگ درست کار کردن داستانش مفصله من اینجا از چینی های زیادی پرسیدم چرا علیرغم تولیدات بالای کشورشون که زیاده چرا نمیرن به کشورشون و حاضرن در کانادا در رستوران کار کنند ولی در کارخانه هواوی و دهها کارخانه دیگه در چین کار نمیکنندمیدونی چی جواب دادن،گفتن حقوقش بسیار کمه و کارش کشنده و طولانی.و کفاف زندگی رو نمیده و گفتن 95 درصد مردم تا حد مرگ کار می کنند برای 5 درصدی که وابسته به حزب کمونیست هستنداینجا جوانان چینی رو میبینی که با پولی که بطور غیرقانونی و دور از چشم دولت شون از چین آوردند بنز و bmw و تویوتای 2020 میخرن و اینجا یا توی اوبر کار می کنند یا دارند در شرکتهای دلیوری غذا.حالا به نظر تو اینها چرا کشور درجه یک صنعتی رو ول می کنند میان اینجا دلیوری غذا؟؟
        4-برو در زمینه تایوان مطالعه کن ببین اونها که یه جزیره کوچیک هستند چطوری پایتخت کامپیوتر دنیا شدند بعد بخند.من چند نفر تایوانی اینجا دیدم گفتم شما چینی هستید عصبانی شدند گفتن ما تایوانی هستیم نه چینی.ببین کشور درجه یک صنعتی دنیا چقدر منفوره,
        6- شما اصلا میدونی استاندراد ملی چیه ؟؟ از شیوه جواب دادنت معلومه چیزی نمیدونی خودت سرچ کن ببین استاندارد ملی چین برای تولید دینام خوردو رو پیدا میکنی در عوض سرچ کن ببین استاندارد تولید دینام خودرو ی سواری در ژاپن چیه؟ژاپنی ها هم با کمک آمریکایی ها تونستند در یک جامعه سیاسی غیردیکتاتوری و با یه فرهنگ عالی و ناب و تعامل با دنیای خارج،همه دنیا رو فتح کنند
        7-شما میدونی در چین تمامی اپ های ارتباطی صوتی و تصویری فیلتر هست جز وی چت چینی که اون هم یه غیر چینی نمیتونه این اپ رو استفاده کنه و حتما یه چینی شما رو باید به این اپ دعوت کنه،یا میدونستی موتور جستجوی گوگل در چین فیلتره؟میدونی چرا ؟چون دولت سرکوبگر و پلیسی چین نمیخواد مردم چین با دنیای خارج ارتباطی داشته باشند و نفهمند دنیای بیرون چطوریه؟ و چه خبره و فقط مثل خر کار کنند با این حال هزاران جوان و متخصص چینی به بهانه شرکت در نمایشگاه یا تحصیل یا توریستی از کشور خارج میشن و دیگه به کشور درجه یک صنعتی بر نمیگردن.فقط در سال گذشته 2019 ،ده هزار چینی در کانادا پناهنده شدند
        8-کدوم سایت IQ ملتها رو می سنجنه مگه یه سایت میتونه آی کیو ملتها رو سورت کنه و تو هم در حکم وحی منزل اونو قبول کنی البته وقتی کسی IQ تو رو داشته باشه به یه وب سایت استدلال میکنه من و صدها ایرانی و غیر ایرانی هر روز با این ملت در ارتباطیم از تولید کننده ای مختلف تا تعمیرگاهها و فروشگاههای چینی و غیر چینی تا کارمندان اداری و تعمیر کننده ای مختلف ، همه از چینی ها فراری اند جز اونهایی که میخوان پول کمتری بدن.
        در پایان ، همانطور که اول نوشتم ارزش بیشتر وقت گذاشتن رو نداری این مطلب رو برای خوانندگان محترم برای تنویر افکار گذاشتم چون معتقدم کسی که جاهله و برای جهالتش پافشاری میکنه بهترین حالت اینه که طرف رو در جهالتش باقی بزاری.و سعی در آگاه کردنش نکنی.

        • آریا
          آریا | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

          دمت گرم کاملا درسته.
          شوروی هم یه زمانی به همین اندازه دور برداشته بود حتی اولین ماهواره و اولین انسان درفضا رو هم به نام خودشون زده بودند ولی وقتی فروپاشید معلوم شد حتی توانایی تولید یخچال رو هم نداشتن.
          چینی ها هم همینطورن فقط در حوزه های دهن پرکن سرمایه گذاری کردند که بگن مثلا ما پیشرفته ایم
          مهمترین شاخص پیشرفت یک کشور دانشگاهای اون کشورند . الان اینجا کسی بدون سرچ در گوگل نمیتونه اسم یک دانشگاه چین رو نام ببره. چون اعتباری ندارن. بالاخره این دانش باید از یک جایی بیاد دیگه . از کجا میاد؟ از کشورهای دیگه . مخصوصا امریکا.
          تعداد برندگان نوبل از کدوم کشورها بیشتره.؟ بدون سرچ در گوگل اسم سه تا برنده نوبل چینی کسی اگر تونست بگه .
          چین مثل شوروی فقط میخواد ادای ابرقدرتها رو در بیاره در حالی که اصلا پایه های اولیه ابرقدرتی رو نداره
          فقط مزیتش نسبت به شوروی اقتصاد قویه که اونم از خودشون نیست و به خاطر حماقت گلوبالیستهای آمریکاییه. یعنی تو تنها چیزی که کمی قدرت دارن هم مدیون امریکا هستند.
          چین هیچی نیست . این رو بعد از فروپاشیش خواهید دید

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۶ آذر ۱۳۹۹

      نظرات هر دو نفر (fxer) و (Masht ghorban) کمی دور از واقعن و اغراق درشون زیاده! استناد من به مستند هاییه که دیدم و سفرنامه‌هایی که خوندم. اولا معیار و ملاک‌هاتون اشتباهه؛ ربط دادن ورزش به استعداد و پول و اینجور چیزا و استنتاج از این طریق برای صنعت، اشتباهه! و علاوه بر اون، خوب گفتین که چینی ها خوب کپی میکنن؛ حالا اگه قانونی کپی کنن چی؟ یعنی یه شرکت چون اونجا نیروی کار ارزونه (که هم خوبه، و هم بد! چون دارن بیگاری میکشن.) درواقع همون محصول رو تولید میکنه ولی کمی ارزون‌تر! جنسای چینی، درجه‌بندی کیفی دارن، مثل اجناس هرجای دیگه (بحثم سر استاندارد نیست؛ منظورم میزان کیفیت نهایی محصوله) ماشین و غیر ماشین؛ و این موصوع رو سنجیده و از سر تجربه دارم مطرح میکنم. نظرات سیاسیتون هم خیلی تند و افراطیه! نه کمونیست چین جواب میده، نه سیاستای غربی که بی‌خودی ازش دفاع میکنین! شمایی که از سیاست غربی و سرمایه‌داری دفاع میکنین؛ این همه جنبش، رانت، پول‌شویی و... حاصل این سیاست نبوده!؟ وال استریت و ورشکستگی بانک‌ها یادتون رفته!؟ کمونیست و کاپیتالیسم، افراط و تفریطن؛ میانه اونها به نظر من هنوز روی کار نیومده و اگه بیاد، چه شود! کشورایی مثل آلمان خیلی به این میانه نزدیکن و به همین خاطرم هست که از خیلی جهات پیشرفت میکنن؛ نه مثل آمریکا، ژاپن، چین، روسیه و... که فقط تو برخی موضوعات خاص تونستن جلو برن. اینی که میگین قطعات شرکتای خوب چینی از سابر کشورا تامین میشه، آیا مشکلی داره!؟ توی تولید بوگاتی، ایتالیایی‌ها، فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها باهم ساختنش! درمورد ماشینای چینی؛ برین شرکتایی مثل (Nio) رو بررسی کنین لطفا. و مطلب آخر... نظر دادن درمورد هوش یک ملت غلطه! هر ملتی آدمای باهوش و کم‌هوش هست. در ضمن! اگه خیلی طرفدار جهانی شدن هستین و معتقدین باید با دنیا در تعامل بود، چرا معتقد به هوش ملیتی هستین!؟ این چیزی جز تناقضه!؟ خلاصه که حرف هردوتون تند و تیزه و قدری دور از واقع بودن داره!

  • mohsen aghaz
    mohsen aghaz | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

    وینگل تو ایران چند میلیونه

  • mohsen aghaz
    mohsen aghaz | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

    جدا پراید هم تست میشه

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۶ آذر ۱۳۹۹

      من تا الان فکر میکردم ماشینای سایپا تست نمیشن که کیفیتشون پایینه. الان دیدم تست میشن، مشکل از خود تستاس! ?

مطالب پیشنهادی