ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن سیگنال از فروشگاه‌های اپلیکیشن ایرانی حذف شد

دسترسی به اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال که این روزها محل مهاجرت بسیاری از کاربران ایران و جهان به خاطر سیاست‌های جدید واتس‌اپ شده، از دیشب (۲۵ دی ماه) توسط اپ‌استورهای ایرانی امکان‌پذیر نیست. با اینکه این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

دسترسی به اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال که این روزها محل مهاجرت بسیاری از کاربران ایران و جهان به خاطر سیاست‌های جدید واتس‌اپ شده، از دیشب (۲۵ دی ماه) توسط اپ‌استورهای ایرانی امکان‌پذیر نیست. با اینکه این اپلیکیشن پیام رسان هنوز به طور رسمی دچار فیلترینگ نشده اما این مارکت‌های ایرانی دلیل این حذف را دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (کارگروه فیلترینگ) اعلام کرده‌اند.

در چند روز گذشته و پس از بروزرسانی قوانین حریم خصوصی واتس‌اپ و انتقاد افراد مشهوری چون ایلان ماسک به این رفتارها، کوچ کاربران پیام رسان واتس‌اپ در سراسر دنیا آغاز شده است؛ پیام رسانی که از نظر آماری بیشترین تعداد کاربران را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده (بیش از ۲ میلیارد کاربر) اما به نظر می‌رسد با این سیاست‌های جدید این جامعه آماری در ماه‌های اخیر دچار تغییرات زیادی شده باشد. فیسبوک به عنوان مالک واتس‌اپ، تغییری در سیاست‌های آن اعمال کرده که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است.

اخیرا واتس‌اپ تلاش کرده در مورد قوانین جدید و حفظ حریم شخصی کاربران شفاف‌سازی کند اما همچنان بخش‌هایی از سیاست‌های این اپلیکیشن نامفهوم به نظر می‌رسد.

در روزهای اخیر خبرها حکایت از افزایش ۴۰۰۰ درصدی دانلود سیگنال پس از سیاست‌های جدید واتساپ می‌داد. البته آمار دانلود سیگنال در کشور ایران مشخص نیست اما کاربران بسیاری همگام با جهانیان نسبت به این کوچ اقدام کرده‌اند.

سیگنال بر اساس گزارش‌های مختلف از امن‌ترین شبکه‌های پیام‌رسان برای کاربران به شمار می‌رود اما در حال حاضر  این اپلیکیشن به دستور کارگروه فیلترینگ از تمام اپ‌استورهای ایرانی از جمله کافه‌بازار، مایکت، ایران اپس، سیب‌اپ، سیبچه و … حذف شده است. البته در حال حاضر امکان دسترسی به سیگنال وجود دارد و این اپلیکیشن رسماً فیلتر نیست اما مشخص هم نیست که آیا حذف آن از مارکت‌های ایرانی نهایتاً باعثش فیلترش هم می‌شود یا خیر.

خبر حذف سیگنال از این فروشگاه‌های اپلیکیشن برای اولین بار توسط دیجیاتو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. خبرگزاری‌های ایرانی و بین‌المللی نیز با استناد بر همین خبر، این موضوع را به آگاهی کاربرانشان رساندند. اعلام این خبر از شب گذشته تاکنون انتقادهای زیادی را در پی داشته است. کاربران باور دارند که اختلال برای دسترسی به این اپلیکیشن توسط کارگروه فیلترینگ، راه حل مناسبی برای کاربران داخل ایرانی که نگران حریم خصوصی خود هستند، نیست.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا و یا قصد نصب آن را دارید؟ مسدودسازی این اپلیکیشن و عدم دسترسی آن در فروشگاه‌های اپلیکیشن ایرانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (65 مورد)
  • halk
    halk | ۱ بهمن ۱۳۹۹

    من هفت هشت ماه پیش میخاستم دانلود کنم که همینو نوشته بود. مطمئنید که تازه حذف کردن؟

  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۲۸ دی ۱۳۹۹

    بگو حـدیث ما حدیـث خـون بـود، شـرارتی که نـاشی از جنـون بود، بگو چگـونه ما وا نـدادیم، بگـو که مـردیم و ایـستادیم...

  • Amin Bolouri
    Amin Bolouri | ۲۷ دی ۱۳۹۹

    قطعا ایران هم از خریداران اطلاعات واتس اپ هست که فقط واتس اپ رو فیلتر نمیکنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی