ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مهندس سابق اوبر و محکوم به سرقت اسرار تجاری گوگل مورد عفو ترامپ قرار گرفت

دونالد ترامپ در آخرین روز کاری خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا دست به کارهای زیادی زده. ترامپ در کنار امضای دستوری برای جلوگیری از حمله سایبری به آمریکا، یک مهندس سابق گوگل و اوبر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

دونالد ترامپ در آخرین روز کاری خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا دست به کارهای زیادی زده. ترامپ در کنار امضای دستوری برای جلوگیری از حمله سایبری به آمریکا، یک مهندس سابق گوگل و اوبر به نام «آنتونی لواندوفسکی» را هم عفو کرده است.

مهندس سابق گوگل که در زمینه کارآفرینی هم فعالیت داشته، به علت سرقت اسرار تجاری به ۱۸ ماه زندان محکوم شده بود و حالا مورد عفو کامل دونالد ترامپ قرار گرفته. حکم زندان لواندوفسکی در آگوست ۲۰۲۰ صادر شد، اما به علت بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا به زندان نرفت. حالا این مهندس دیگر نیازی به زندان رفتن ندارد.

لواندوفسکی گفته:

«من و خانواده‌ام از این فرصت برای حرکت به سمت جلو سپاسگزاریم و از رئیس جمهور و افرادی که از من حمایت کردند، تشکر می‌کنم.»

عفو لواندوفسکی مورد حمایت برخی از چهره‌های و سرمایه‌گذاران مطرح دنیای فناوری بود که برای مثال می‌توان به «پیتر تیل» و همچنین «پالمر لاکی»، موسس «Oculus» اشاره کرد.

لواندوفسکی در صنعت خودروهای خودران نامی شناخته شده است و حتی برخی از شدیدترین منتقدانش هم او را مهندسی بی‌نظیر می‌دانند. لواندوفسکی به علت شجاعت و همچنین داشتن شخصیت دوست داشتنی، محبوبیت بالایی میان طرفداران و حتی رقبای خود دارد.

این مهندس یکی از اعضای بنیانگذار پروژه خودران گوگل در سال ۲۰۰۹ محسوب می‌شود که بطور داخلی پروژه «کمک راننده» نام داشت. طبق اسناد دادگاه لواندوفسکی بخاطر فعالیت‌هایش در این پروژه از گوگل ۱۲۷ میلیون دلار پاداش گرفته است.

در سال ۲۰۱۶ لواندوفسکی از گوگل جدا شد و همراه با سه مهندس دیگر گوگل یک استارتاپ به نام «Otto» راه‌اندازی کرد که البته در کمتر از ۸ تحت مالکیت اوبر قرار گرفت. دو ماه پس از چنین قراردادی، گوگل دو پرونده علیه لواندوفسکی به راه انداخت و اگرچه اوبر در چنین دعواهای حقوقی نقش نداشت، اما طبق توافقنامه مجبور به دفاع از مهندس سابق گوگل شد.

آنتونی لواندوفسکی

در زمان رسیدگی به این پرونده‌ها، ویمو در فوریه ۲۰۱۷ از اوبر به علت سرقت اسرار تجاری و نقض پتنت شکایت کرد. ویمو در پرونده خود ادعا کرده بود که آنتونی لواندوفسکی اسرار تجاری این کمپانی را به سرقت برده و در اوبر استفاده کرده که البته در سال ۲۰۱۸ با اوبر به توافق رسید. اگرچه لواندوفسکی متهم چنین پرونده‌ای نبود، اما سال ۲۰۱۹ با مانع بزرگی مواجه شد.

در آگوست ۲۰۱۹ یکی از دادستان‌های آمریکا آنتونی لواندوفسکی را به ۳۳ مورد سرقت و تلاش برای سرقت اسرار تجاری در هنگام کار در گوگل متهم کرد. در مارس ۲۰۲۰ لواندوفسکی به دانلود هزاران فایل مربوط به پروژه گوگل اعتراف کرد. در نهایت وی به ۱۸ ماه زندان پس از پایان شیوع کرونا، پرداخت ۷۵۶ هزار دلار هزینه به ویمو و ۹۵ هزار جریمه محکوم شد، اما اکنون مورد عفو ترامپ قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ بهمن ۱۳۹۹

    به خاطر کرونا زندان نمیبرن؟
    تو ایران آدم سالم میبرن زندان کرونا بگیره. البته اگر قبلش خودکشی نشه

  • فرشید یاری
    فرشید یاری | ۲ بهمن ۱۳۹۹

    باریکلا

  • SZ
    SZ | ۲ بهمن ۱۳۹۹

    ?

مطالب پیشنهادی