ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

هم‌بنیانگذار وان پلاس استارتاپ جدیدی با نام «هیچ» راه‌اندازی کرد

هم‌بنیانگذار وان پلاس، «کارل پی» که سال گذشته میلادی از این کمپانی جدا شد، حالا از جدیدترین استارتاپ خود پرده برداشته: «هیچ» یا «Nothing». افراد شناخته شده زیادی سرمایه‌گذار این استارتاپ جدید هستند و اولین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

هم‌بنیانگذار وان پلاس، «کارل پی» که سال گذشته میلادی از این کمپانی جدا شد، حالا از جدیدترین استارتاپ خود پرده برداشته: «هیچ» یا «Nothing». افراد شناخته شده زیادی سرمایه‌گذار این استارتاپ جدید هستند و اولین محصولات هوشمند آن در نیمه اول سال جاری میلادی از راه می‌رسند.

از سرمایه‌گذاران جدیدترین استارتاپ هم‌بنیانگذار وان پلاس که خود را «کمپانی فناوری مصرفی مستقر در لندن» معرفی می‌کند، می‌توان به «تونی فادل»، مخترع آیپاد، «کوین لین»، هم‌بنیانگذار توییچ، «استیو هافمن»، مدیرعامل ردیت و «کیسی نایستت» یوتیوبر اشاره کرد.

کارل پی، بنیانگذار و مدیرعامل «هیچ» با انتشار یک بیانیه خبری اعلام کرد که ماموریت هیچ، از بین بردن موانع میان مردم و فناوری است تا بتواند یک آینده دیجیتال یکپارچه خلق کند:

«به باور ما، بهترین فناوری زیبا و در عین حال طبیعی و کار با آن حسی است. زمانی که فناوری به اندازه کافی پیشرفت می‌کند، باید در پس زمینه محو شود و حسی شبیه هیچ چیز داشته باشد.»

در حال حاضر نمی‌دانیم استارتاپ هیچ می‌خواهد از چه محصولاتی رونمایی کند و تنها به این موضوع اشاره شده که دستگاه‌های هوشمند معرفی می‌کند. کارل پی حتی نگفته با هیچ می‌خواهد با کدام کمپانی‌ها رقابت کند، با این حال در مصاحبه‌ای تایید کرده که این استارتاپ برای عرضه محصولات در دسته‌های مختلف برنامه دارد:

«در حال حاضر تیم در حال شکل‌گیری است، بنابراین می‌خواهیم روی دسته‌های ساده‌تر تمرکز کنیم. اما با افزایش توانایی‌ها و مهارت‌های تیم، می‌خواهیم پیشرفت کنیم. چشم‌انداز نهایی، اتصال همه چیز به روشی یکپارچه است و این موضوع تنها زمانی رخ می‌دهد که چندین دسته از محصولات متصل داشته باشید.»

کارل پی هیچ

در زمانی که کارل پی در وان پلاس حضور داشت، این کمپانی از محصولات مختلفی از گوشی هوشمند و هدفون گرفته تا تلویزیون رونمایی و آن‌ها را روانه بازار کرد. گزارشی اواخر سال گذشته به این موضوع اشاره کرده بود که کمپانی جدید پی روی موسیقی تمرکز خواهد کرد، بنابراین شاید با تولید هدفون از سوی آن مواجه شویم.

در حالی که احتمال راه‌اندازی یک سرویس موسیقی از سوی هیچ برای رقابت با شرکت‌های دیگر وجود دارد، پی گفته بیشتر درآمد این کمپانی از فروش سخت افزار بجای اشتراک نرم افزار خواهد بود و حداقل این برنامه اولیه هیچ است و هنوز تمرکزی روی نرم افزار ندارد:

«ما زمان زیادی را صرف تفکر درباره نرم افزار نکرده‌ایم. بدون هیچ شکی اگر بخواهید از نرم افزار درآمد داشته باشید، باید یک تجربه کاربری مناسب ارائه کنید. با این حال در بلندمدت برای یک تجارت سالم، به نرم افزار و سخت افزار مناسب نیاز دارید.»

استارتاپ جدید پی می‌خواهد از همان ابتدا با ساخت قطعات اختصاصی و شخصی خودش را از رقبا جدا کند. به باور پی، اینکار مانع از شباهت محصولات هیچ با رقبا می‌شود:

«یک دلیل برای اینکه بسیاری از محصولات بازار شبیه به یکدیگر هستند، وجود دارد: آن‌ها اجزای یکسان و نحوه ساخت مشابه دارند.»

تا کمتر از ۶ ماه آینده با اولین محصولات هیچ روبه‌رو می‌شویم. باید منتظر بمانیم و ببینیم کارل پی می‌تواند مانند وان پلاس، شرکت هیچ را هم به موفقیت برساند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی