ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

SSC Tuatara بالاخره رکورد سریع ترین خودروی جهان را شکست

داستان رکورد شکنی SSC Tuatara تبدیل به یکی از عجیب ترین خبرها در سال 2020 شد. احتمالا در جریان هستید که شرکت شلبی سوپرکارز که تولید کننده ابرخودرو Tuatara است در تابستان سال 2020 قصد ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

داستان رکورد شکنی SSC Tuatara تبدیل به یکی از عجیب ترین خبرها در سال 2020 شد. احتمالا در جریان هستید که شرکت شلبی سوپرکارز که تولید کننده ابرخودرو Tuatara است در تابستان سال 2020 قصد ثبت رکورد سرعت 500 کیلومتر بر ساعت را کرد اما پس از بررسی ویدیوی منتشر شده توسط یوتیوبرهای معروف حوزه خودرو با زیر سوال بردن این رکورد شکنی شلبی سوپرکارز را وارد یک چالش اساسی کردند و در پایان نیز مشخص شد که تنظیمات مربوط به ثبت این رکورد سرعت دقیق نبوده است.

به همین دلیل SSC بار دیگر در تاریخ 17 ژانویه توانست رکورد میانگین 452.6 کیلومتر بر ساعت را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا آمریکا به ثبت برساند.

SSC Tuatara توانست در حرکت به سمت شمال این مسیر به رکورد 447.5 کیلومتر بر ساعت دست پیدا بکند و در مسیر برگشت نیز به حداکثر سرعت 457.7 کیلومتر بر ساعت رسید.

گرچه این اعداد به طور مشخصی با هدف این شرکت یعنی رسیدن به رکورد 500 کیلومتر بر ساعت اختلاف دارد. پیش از این شرکت عدد 505 کیلومتر بر ساعت را در رکوردگیری اولیه در لاس وگاس آمریکا به ثبت رسانده بود که بعدتر مشخص شد عدد اعلامی دقیق و قابل استناد نیست.

با این وجود همین رکورد 452.6 کیلومتر بر ساعتی برای شلبی سوپرکارز کافی خواهد بود تا رکورد قبلی که متعلق به کونیخزگ آگرا RS است را بشکند.

یکی از دلایلی که این رکورد شکنی را خاص می‌کند عدم استفاده از راننده حرفه ای برای ثبت این رکورد است. پیش از این اولیور جیمز وب انگلیسی در ثبت رکورد اولیه در لاس وگاس پشت فرمان Tuatara قرار گرفت اما این بار مالک این ابرخودرو یعنی دکتر لری کاپلین دست به این رکوردشکنی زد.

شلبی سوپرکارز برای این که این بار حرف و حدیثی در زمینه رکورد شکنی پیش نیاید از چندین GPS ساخت شرکت های مختلف از جمله Racelogic، Life Racing، Garmin و IMRA استفاده کرده است.

مسیر این رکورد شکنی تنها 3.7 کیلومتر بوده و این در حالی است که مسیر لاس وگاس برابر با 11.2 کیلومتر بوده است. با این وجود پس از گذر 3 از کیلومتر Tuatara توانسته به سرعت 457.6 کیلومتر بر ساعت برسد.

مالک خودرو برای ثبت این رکورد به نوعی خودرو را لانچ کرده است تا به سرعت به حداکثر سرعت خودرو دست پیدا کند این برخلاف رکورد گیری قبلی است که خودرو در حالت رانندگی معمولی با فشار بر پدال گاز به حداکثر سرعت خود می‌رسد.

ssc-tuatara (12)

گرچه Tuatara همچنان با مشکلات زیادی دست پنجه نرم می‌کند و گیربکس آن برای رسیدن به سرعت 500 کیلومتر بر ساعت نیازمند به تغییراتی است تا بتواند این  فشار را تاب بیاورد.

این ابرخودرو از موتور 5.9 لیتری V8 دوتوربو با سوخت E85 توانایی تولید 1750 اسب بخار قدرت را دارد و با بنزین معمولی با اکتان 91 در حدود 1350 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو توسط گیربکس 7 سرعته به چرخ عقب انتقال داده می‌شود.

این محصول در حدود 1.3 میلیون دلار قیمت گذاری شده است و قرار است 100 دستگاه از آن تولید شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی