ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تمام خودروهای جیپ در آینده الکتریکی می شوند

یکی از جذاب‌ترین حرکت‌های جیپ در یک سال گذشته را عرضه نسخه پلاگین هیبرید رانگلر باید دانست. جیپ همچنین تایید کرده است که می‌خواهد نسخه 4xe از رنگید را هم در برخی کشورها عرضه کند. ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

یکی از جذاب‌ترین حرکت‌های جیپ در یک سال گذشته را عرضه نسخه پلاگین هیبرید رانگلر باید دانست. جیپ همچنین تایید کرده است که می‌خواهد نسخه 4xe از رنگید را هم در برخی کشورها عرضه کند. اما این دو مدل، تنها محصولات جیپ نیستند که برنامه الکتریکی شدن برای آنها تدوین شده است. به خصوص که قرار است خودروهای پلاگین هیبرید با محصولات دیزلی، جایگزین شوند.

کریستین مونیر، مدیر عامل کمپانی جیپ، همین هفته در استرالیا یک مصاحبه داشته است. او در این مصاحبه تاکید کرد که نسل جدید گرند چیروکی که از اواخر امسال وارد بازار استرالیا می‌شود، فاقد پیشرانه دیزلی است. در عوض، یک موتور 4xe پلاگین هیبرید بر روی این شاسی بلند نصب می‌شود. در حالی که عرضه مدل 4xe تایید شده است، مدیر عامل جیپ هیچ حرفی درباره آینده موتورهای دیزلی این شرکت نزد. گرند چیروکی 4xe از ترکیب یک پیشرانه درون سوز بنزینی و یک موتور الکتریکی به همراهی پکیج باتری‌ها، استفاده می‌کند. مونیر خاطر نشان کرده است که پلت فرم الکتریکی جدید این شرکت، قابلیت‌های آفرودی بیشتری را نسبت به گذشته در اختیار خودروها می‌گذارد! بنابراین جیپ‌های جدید، نه تنها پاک‌تر و بی سر و صداتر اند، بلکه کاربردی‌تر هم خواهند بود.

مدیر اجرایی جیپ، فعلا هیچ اشاره‌ای به عرضه مدل‌های تمام الکتریکی نکرده است. اما به نظر می‌رسد که سایر جیپ‌هایی که روی پلت فرم 4xe سوار می‌شوند، امکان عرضه با این قوای فنی را هم داشته باشند. در تریم 4xe از رانگلر، پیشرانه 2.0 لیتری توربو 4 سیلندر با یک موتور الکتریکی مدرن کوپل شده است. باتری‌های این خودرو 400 ولتی و 17 کیلو وات ساعتی هستند و از سری باتری‌های لیتیوم یونی به حساب می‌آیند. در نهایت، خروجی دو موتور بنزینی و برقی، 375 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور شده است. نرخ پیمایش آن را هم در حدود 50 مایل بر گالن تخمین می‌زنند.

به گفته برخی منابع، برد حرکتی رانگلر 4xe در صورت استفاده تنها از موتور الکتریکی، 48 کیلومتر با یک بار شارژ است. اما به نظر می‌رسد که نسخه 4xe پلاگین هیبرید از گرند چیروکی در صورت عرضه، باتری‌های قوی‌تری داشته باشد و در حالت تمام الکتریکی، مسافت بیشتری را بپیماید. احتمالا این مدل ابتدا فقط در آمریکا عرضه می‌شود. آقای مونیر همچنین از تدارک نسخه الکتریکی برای پیکاب گلادیاتور هم خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی