ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تحقیقات از ابتلای ۳۰۰ میلیون هندی به کرونا خبر می‌دهد؛ ۲۸ برابر آمارهای رسمی

در حالی که دولت هند آمار مبتلایان قطعی به کرونا در این کشور را ۱۰.۸ میلیون نفر اعلام کرده، آمارگیری یک موسسه تحقیقاتی از ابتلای حدود ۳۰۰ میلیون نفر به کووید-۱۹ در این کشور خبر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

در حالی که دولت هند آمار مبتلایان قطعی به کرونا در این کشور را ۱۰.۸ میلیون نفر اعلام کرده، آمارگیری یک موسسه تحقیقاتی از ابتلای حدود ۳۰۰ میلیون نفر به کووید-۱۹ در این کشور خبر می‌‌دهد.

«انجمن تحقیقات پزشکی هند» (ICMR) که توسط دولت اداره می‌شود، با انجام یک آمارگیری سرولوژی در ۷۰ منطقه واقع در ۲۱ ایالت این کشور پی برده که ۲۱.۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال این کشور در دوره‌ای به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. با توجه به جمعیت ۱.۳۹ میلیارد نفری هند این میزان برابر با ۳۰۰ میلیون نفر است که از آمارهای دولتی ۲۸ برابر بیشتر است.

هرچند دولت «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند تنها ابتلای ۱۰.۸ میلیون نفر به کووید-۱۹ را تایید کرده اما بررسی‌های مختلف از تفاوت چشمگیر آمار واقعی با این عدد حکایت دارند. برای مثال ICMR پیش از این یک بررسی گسترده دیگر را روی ۲۹۰ هزار شهروند بالای ۱۰ سال ترتیب داده بود که از وجود آنتی بادی کرونا در یک نفر از هر ۱۵ شهروند حکایت داشت اما در جوامع متراکم شهری این آمار به یک نفر در هر ۶ شهروند می‌رسید.

در یک مطالعه دیگر که توسط مسئولان «دهلی نو» صورت گرفت شواهدی از ابتلای بیش از نیمی از جمعیت ۲۰ میلیون نفری این منطقه به دست آمد. همچنین تست های جداگانه‌ای که توسط شرکت دارویی «Thyrocare» روی ۷۰۰ هزار نفر در سراسر این کشور صورت گرفت آمار ابتلا را ۵۵ درصد نشان می‌دهد.

علی رغم این آمارها هند روزانه ابتلای حدود ۱۱ هزار نفر را اعلام می‌کند که نسبت به ۶ ماه پیش حدود ۹۰ درصد کمتر شده است. این کشور آمار قربانیان را هم ۱۵۴ هزار نفر گزارش کرده اما اگر آمارهای ICMR را ملاک قرار دهیم، عدد واقعی باید حدود ۴ میلیون نفر باشد.

این کشور یک برنامه واکسیناسیون گسترده را هم کلید زده که در ۱۸ روز پیش از ۴ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده و تا دو ماه دیگر واکسن را به دست ۳۰۰ میلیون نفر خواهد رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی