ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از حالا کار روی فناوری 6G را شروع کرده است

شبکه 5G از لحاظ پوشش هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد، با این حال اپل از همین حالا توسعه شبکه 6G را در برنامه‌های خود قرار داده است. هدف شبکه 6G ارائه سرعتی ۱۰۰ برابر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

شبکه 5G از لحاظ پوشش هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد، با این حال اپل از همین حالا توسعه شبکه 6G را در برنامه‌های خود قرار داده است. هدف شبکه 6G ارائه سرعتی ۱۰۰ برابر 5G به کاربران اینترنت است و مشخصا دستیابی به چنین سرعتی نیاز به فناوری‌های تازه‌ای دارد.

اخیرا کمپانی اپل که در کوپرتینو، کالیفرنیا مستقر شده است با انتشار یک آگهی استخدامی عنوان کرد به منظور انجام تحقیقات برای دستیابی به مزایای نسل بعدی شبکه‌های موبایل، درصدد جذب مهندسین خبره است.. موارد ثبت شده در این آگهی به دفاتر اپل در سیلیکون ولی و سن دیگو که در زمینه توسعه فناوری بی‌سیم و طراحی تراشه کار می‌کنند مربوط می‌شود.

در متن این آگهی عنوان شده است:

«شما در این فرصت منحصر به فرد و ارزشمند، می‌توانید روی نسل بعدی فناوری بی‌سیم، که تاثیر بسیار زیادی بر روی محصولات آینده اپل خواهند داشت، کار کنید. افرادی که برای این موقعیت‌ شغلی استخدام می‌شوند، نسل بعدی سیستم‌های ارتباطی بی‌سیم (6G) را بررسی و طراحی خواهند کرد و در مجامع صنعتی و دانشگاهی مربوط به شبکه 6G شرکت خواهند کرد.»

با این وجود که آگهی استخدام اپل نشان می‌دهد این کمپانی در مرحله اولیه طراحی نسل بعدی شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم قرار دارد، اما ناظران صنعت عنوان می‌کنند که تا حدود سال ۲۰۳۰ نمی‌توان منتظر شبکه 6G بود.

هرچند سال گذشته چین با پرتاب «ماهواره آزمایشی 6G» به فضا توانست خود را به عنوان رهبر نسل بعدی این فناوری معرفی کند اما در حال حاضر و بدون وجود هیچ استانداری، شبکه 6G از واقعیت بسیار دور به نظر می‌رسد.

اواخر سال گذشته، اپل به اتحادیه شرکت‌هایی پیوست که در زمینه استاندارد‌های مربوط به شبکه 6G و سایر فناوری‌های نسل بعدی تلفن همراه کار می کردند. استانداردها و زمان ظهور شبکه 6G هنوز کاملا نامشخص است، اما برخی از تحلیلگران مدعی هستند که این فناوری می‌تواند سرعتی ۱۰۰ برابر شبکه 5G به کاربران ارائه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۱ اسفند ۱۳۹۹

    کاره درستی میکنی،تا یاد بگیرن مخابرات خودشون رو به جاسوس ابزار چین به بهونه قیمت وابسته نکنن.

  • Alireza?
    Alireza? | ۱ اسفند ۱۳۹۹

    چین چند ماه پیش ماهواره آزمایشی 6G به فضا فرستاد?آمریکا هر چقدرم از بقیه جلو باشه از چین خیلی عقبه...

    • Rayanlap
      Rayanlap | ۱ اسفند ۱۳۹۹

      آره آره تو شهر هاشون هم اینترنت 11 G دارن.اصلا برد این نوع مخابره در حدی هست که بخواد ماهواره ای بشه؟بشین تا چین برسه به آمریکا،چین حرف زیاد داره بزنه ولی عمل...
      یجوری ایموجی ? میفرسته انگار چین ایران به چپش هم حساب میکنه،فقط گاو شیر(نفت) ده چینه ایران.

    • sinagoogle
      sinagoogle | ۱ اسفند ۱۳۹۹

      خود چینی ها در مورد کشورشون با این اعتماد به نفس صحبت نمیکنن.

    • J.A.R.V.I.S
      J.A.R.V.I.S | ۲ اسفند ۱۳۹۹

      چند میگیری زانوی چینی هارو بمالی

مطالب پیشنهادی