ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با مصوبه مجلس، از سال آینده تبلت‌ و ساعت‌های هوشمند باید رجیستر شوند

طرح رجیستری با تمامی حواشی که داشته تا امروز بر بازار موبایل تاثیرات گوناگونی گذاشته و حالا قرار است که در سال آینده این تاثیرات روی بازار تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند نیز اتفاق بیفتد چرا ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۴

طرح رجیستری با تمامی حواشی که داشته تا امروز بر بازار موبایل تاثیرات گوناگونی گذاشته و حالا قرار است که در سال آینده این تاثیرات روی بازار تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند نیز اتفاق بیفتد چرا که با مصوبه جدید مجلس، این تجهیزات نیز باید در سامانه همتا ثبت شوند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز، چهارشنبه، ۶ اسفندماه، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند الحاقی ۱ به تبصره ۸ موافقت کردند. بر این اساس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است کلیه‌ی تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند بارکد خوان و مبدل ارتباطات ثابت به سیار (وارداتی و تولید داخل) را در سامانه‌ی هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه‌ای (همتا) ثبت کند. دقیقا مشخص نیست منظور مجلس از عبارت «مبدل ارتباطات ثابت به سیار» چیست اما شاید مقصود مودم روترهای بی‌سیم باشد.

رجیستری تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های سیم‌کارت خور قرار بود در اردیبهشت ۹۷ رخ بدهد اما این اتفاق بنا به دلایل مختلف تا امروز رخ نداده بود. بسیاری از تولیدکنندگان رسمی تبلت در کشور نیز به واسطه همین واردات غیرقانونی تبلت و بازار قاچاق این کالا، علاقه‌ای به تولید تبلت‌های داخلی از خود نشان نمی‌دادند و در ماه‌های اخیر تبلت‌های ساخت ایران در بازار نایاب شده بود.

در پاییز سال ۹۷ نیز مقرر شده بود که کالاهایی مانند ساعت هوشمند و بارکد اسکنر با قابلیت نصب سیم کارت در هنگام ترخیص شناسه کالا داشته باشند، اتفاقی که هیچ وقت رخ نداد.

با توسعه آموزش آنلاین در کشور و نیاز مبرم کاربران به تبلت‌های دانش آموزی، پیش بینی می‌شود که گرانی حاصل از طرح رجیستری در تبلت‌ها، تاثیر بسزایی در بازار تبلت‌ها بگذارد. تهیه تبلت‌های دانش آموزی در این ایام جزو ضرورت‌های بسیاری از خانوارها شده و رجیستر شدن آنها می‌تواند باعث گرانی کالاهای موجود در بازار بشود، البته از آنسو این موضوع باعث ترغیب تولیدکنندگان داخلی برای راه انداختن چرخ‌های کارخانه‌های خود برای ساخت و مونتاژ تبلت‌های ایرانی خواهد بود.

طرح رجیستری سالانه در آمدی بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای دولت به همراه داشته و باید دید که اضافه شدن این کالاها به طرح رجیستری، این درآمد را چند درصد بیشتر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • best
    best | ۹ اسفند ۱۳۹۹

    یه مشت کفتار پیر توی مجلس نشستن و از مردم دزدی میکنن

  • آریا
    آریا | ۹ اسفند ۱۳۹۹

    ساعت و خیلی تبلت ها که سیم کارت نمیخورن ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی