ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

کاربران از رنگ‌رفتگی بدنه برخی از مدل‌های آیفون ۱۲، آیفون ۱۱ و SE خبر دادند

مالکان برخی از مدل‌های آیفون ۱۲، آیفون ۱۱ و آیفون SE 2020 می‌گویند رنگ قاب آلومینیومی تلفن هوشمندشان پاک شده است. اگرچه این اتفاق به بدی مشکل خم شدن آیفون ۶ نیست، ولی می‌تواند نشان ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

مالکان برخی از مدل‌های آیفون ۱۲، آیفون ۱۱ و آیفون SE 2020 می‌گویند رنگ قاب آلومینیومی تلفن هوشمندشان پاک شده است. اگرچه این اتفاق به بدی مشکل خم شدن آیفون ۶ نیست، ولی می‌تواند نشان دهد که اپل در تولید آیفون‌های رنگی از چه تکنیک‌های برای رنگ‌آمیزی بدنه استفاده می‌کند و این تکنیک‌ها تا چه اندازه کیفیت دارند.

تصاویر زیر که توسط یکی از کاربران منتشر شده آیفون ۱۲ قرمز رنگی را نشان می‌دهد که رنگ فریم آلومینیومی آن نارنجی شده است. وب‌سایت Svetapple می‌گوید این آیفون درون یک کیس شفاف قرار داشته، بنابراین بدنه دستگاه در معرض سایش و اصطکاک نبوده است. با این حال، به نظر می‌رسد که مشکل رنگ‌رفتگی فقط محدود به آیفون ۱۲ نیست.

کاربر دیگر در انجمن گفتگوی وب‌سایت MacRumors می‌گوید آیفون ۱۱ پسر او هم دچار رنگ‌رفتگی شده است. یکی از کاربران همین انجمن احتمال داده که این مشکل به خاطر قرار گرفتن دستگاه در معرض نور فرابنفش به وجود آمده باشد. او همچنین می‌گوید این احتمال وجود دارد که کیس مورداستفاده توسط این دو نفر با بدنه آلومینیومی آیفون واکنش شیمیایی داشته و این اتفاق را پدید آورده است. رنگ قرمز ظاهرا یکی از رنگ‌هایی است که بیش از بقیه رنگ‌ها استعداد تغییر را دارد.

آیفون‌های رنگی آنودیزه نیستند و مقاومت بدنه پایینی دارند. اپل در حال حاضر فقط آیفون‌های نقره‌ای، طلایی و برنزی خود را آنودیزه می‌کند.

اپل هنوز به این اتفاق واکنشی نشان نداده است، ولی از آن‌جایی که این مشکل برای شمار محدودی از کاربران به وجود آمده، نمی‌توانیم آن را به عنوان یک مشکل فراگیر در نظر بگیریم. همچنین، مشخص نیست که اپل به خاطر تغییر رنگ حاضر به تعویض این محصولات می‌شود یا نه. بررسی انجمن‌های رسمی این شرکت نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها معمولا چنین شکایاتی را نمی‌پذیرند، چون این تغییر صرفا بر جنبه زیبایی دستگاه اثر گذاشته و عملکرد آن را مختل نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی