ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت ARM استفاده هواوی از معماری Armv9 را ممکن می‌کند

شرکت انگلیسی «ARM» به تازگی اعلام کرده که آخرین معماری Armv9 این شرکت تابع مقررات تجاری ایالات متحده آمریکا نیست و به همین دلیل می‌تواند مجوز استفاده از این فناوری را در اختیار هواوی قرار ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

شرکت انگلیسی «ARM» به تازگی اعلام کرده که آخرین معماری Armv9 این شرکت تابع مقررات تجاری ایالات متحده آمریکا نیست و به همین دلیل می‌تواند مجوز استفاده از این فناوری را در اختیار هواوی قرار دهد. در این صورت مشکلات زنجیره تامین غول فناوری چینی کمتر خواهد شد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی «SCMP»، با توجه به اینکه فعالیت شرکت انگلیسی چیپست ARM تابع مقررات تجاری ایالات متحده نیست،‌ در نتیجه می‌تواند آخرین فناوری تراشه را در اختیار هواوی قرار دهد. به فرمان اجرایی ترامپ، غول فناوری چینی در لیست سیاه تجاری آمریکا قرار گرفت و به تبع آن بسیاری از شرکت‌های آمریکایی همکاری خود را با هواوی به حالت تعلیق درآورده یا متوقف کردند. تحریم هواوی مشکلات بسیاری را در زنجیره تامین هواوی به وجود آورد.

«ایان اسمیت» معاون بازاریابی راهکارهای شرکت Arm در جریان رویداد مطبوعاتی در پکن اعلام کرد:

«پس از بررسی جامع شرایط، شرکت Arm به این نتیجه رسید که می‌تواند مجوز استفاده از معماری Arm v9arch را که تابع مقررات تجاری ایالات متحده نیست، در اختیار هواوی قرار دهد.»

این شرکت بررسی‌های خود را با آژانس های دولتی مرتبط با موضوع در ایالات متحده نیز به اشتراک گذاشته است تا در مورد این تصمیم خود را اعلام کنند. شرکت ARM معمولا معماری‌های چیپست را به شرکت‌های مختلفی از جمله اپل، سامسونگ الکترونیک و کوالکام می‌فروشد و به آنها مجوز استفاده از آنها را می‌دهد. به عبارت دیگر، فناوری این شرکت تاثیر شگرفی روی صنعت گوشی‌های هوشمند دارد که اکنون در سایر بازارها از جمله کامپیوترهای شخصی و سرورها نیز جایگاه خود را پیدا کرده است.

معماری جدید V9 که اخیرا معرفی شده، مجوزش می‌تواند در اختیار های‌سیلیکون قرار بگیرد. هواوی هنوز توضیحی در مورد مجوز توسعه چیپست با معماری V9 ارائه نکرده. حال باید دید در این میان هواوی چه تصمیمی در این زمینه خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • soroush shamsi
    soroush shamsi | ۱۳ فروردین ۱۴۰۰

    اینه قدرت برتر شرکت های چینی
    همیشه اولین ها مال برندهای چینه

    • آریا
      آریا | ۱۳ فروردین ۱۴۰۰

      😂 😂 😂 😂 😂

مطالب پیشنهادی