ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جلسات آنلاین و ویدیوکنفرانس‌ها، ما را به رانندگان بدتری تبدیل کرده‌اند

در شرایط کنونی دنیا که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید فاصله اجتماعی را رعایت کرد، جلسات آنلاین و ویدیوکنفرانس به یک پدیده رایج تبدیل شده و افراد بسیاری از این شیوه برای برگزاری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

در شرایط کنونی دنیا که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید فاصله اجتماعی را رعایت کرد، جلسات آنلاین و ویدیوکنفرانس به یک پدیده رایج تبدیل شده و افراد بسیاری از این شیوه برای برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مختلف استفاده می‌کنند. اما مساله عجیب اینکه نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد شرکت در ویدیوکنفرانس می‌تواند توانایی افراد در رانندگی کردن را کاهش دهد.

بر اساس نتایج تحقیق سالانه «آگاهی نسبت به رانندگی بدون تمرکز» که توسط موسسه Root Insurance برگزار می‌شود، «زوم زامبی‌ها» به یک نگرانی تبدیل شده‌اند. به گفته دیوید تیم (David Timm) بنیانگذار و مدیرعامل این موسسه، کووید 19 تغییرات بنیادینی در شیوه تعامل بشر با خودرو ایجاد کرده است. از دید آقای تیم، با افزایش ناگهانی استفاده از فضای مجازی، وابستگی آمریکایی‌‎ها به تکنولوژی نیز به شدت رشد کرده و اکثر شهروندان هنگام حضور در داخل خودرو هم کماکان با تلفن همراه خود کار می‌کنند.

در تحقیق Root Insurance، علاوه‎‌بر استفاده بیش از حد از کامپیوتر و غرق شدن بیشتر در فضای مجازی، به اختلال در توانایی‌های شناختی نیز پرداخته شده است. یافته‌های این تحقیق حکایت از آن دارد چنانچه شخصی پس از حضور طولانی‌مدت در یک ویدیوکنفرانس، بلافاصله پشت فرمان بنشیند، ممکن است دچار اختلال حواس شده و به علت عدم تمرکز نتواند در مواقع حساس واکنش‌های مناسبی از خود نشان دهد.

این مشکل وقتی با عادت به چک کردن مداوم تلفن همراه هنگام رانندگی ترکیب شود، مسلما احتمال وقوع خطر بسیار افزایش می‌یابد. ناگفته نماند مساله چک کردن تلفن همراه هنگام رانندگی، سال گذشته 6 درصد در بین رانندگان آمریکایی بیشتر شده است.

نتایج تحقیق Root Insurance در میزان تلفات جاده‌ای ایالات متحده در سال 2020 به نوعی نمود پیدا کرده است. طبق آمار موجود، سال گذشته 42,060 آمریکایی در سوانح ترافیکی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال 2019 هشت درصد بیشتر است. رشد تلفات ترافیکی ایالات متحده در سال 2020 در شرایطی است که به خاطر محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، میزان رانندگی شهروندان این کشور در سال گذشته 13.2 درصد کمتر از قبل بود.

از لحاظ فاکتور نرخ مرگ به ازای هر مایل تردد هم، میزان تلفات در سال قبل 24 درصد رشد کرده که آن هم در 13 سال گذشته بیشترین مقدار ثبت شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی