ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترکیه خرید و فروش کالا و خدمات از طریق ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد

بانک مرکزی ترکیه هرگونه پرداخت برای خرید و فروش کالا و خدمات از طریق رمزارزها در این کشور از ۱۰ اردیبهشت ماه (‌۳۰ آوریل) ممنوع کرد. این ممنوعیت صرفا برای خرید هر گونه کالا و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

بانک مرکزی ترکیه هرگونه پرداخت برای خرید و فروش کالا و خدمات از طریق رمزارزها در این کشور از ۱۰ اردیبهشت ماه (‌۳۰ آوریل) ممنوع کرد.

این ممنوعیت صرفا برای خرید هر گونه کالا و خدمات در نظر گرفته شده است و صاحبان کسب و کار به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مجاز نیستند از ارزهای دیجیتالی برای پرداخت‌های خود استفاده کنند. اما خرید و فروش رمزارزها در ترکیه کماکان قانونی است.

بانک مرکزی ترکیه در شرایطی پرداخت با ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌کند که قرار است فاز آزمایشی ارز دیجیتال ترکیه از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ استارت بخورد. ترکیه مدت‌ها است به فکر بررسی و آزمایش پول دیجیتال ملی است و تحقیقات در این رابطه را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرده است. دولت ترکیه در نقشه ‌راه اقتصادی سال ۲۰۱۹-۲۰۲۳، به استفاده از «ارز دیجیتال بانک مرکزی مبتنی بر بلاکچین» اشاره کرده است.

پس از آنکه پی پال اعلام کرد امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال توسط این پلتفرم امکان پذیر است و میلیون‌ها تاجر و بازرگان در سراسر جهان از این قابلیت استقبال کردند، همین مساله باعث بروز نگرانی‌ بانک مرکزی ترکیه شد.

با این وجود، بازرگانان و تاجران ترکیه از سال 2016 و به دلیل موانع موجود در صدور مجوز از پی پال، چند سال است که نمی‌توانند از امکانات این پلتفرم استفاده کنند.

نتایج جستجوهای گوگل نشان می‌دهد که جستجوی بیت کوین ظرف یک ماه گذشته 500 درصد افزایش یافته است. ترکیه با بحران ارزی روبرو است و ارزش لیر در این کشور طی یک ماه گذشته 17 درصد سقوط کرده است. از سوی دیگر به دلیل تورم بالا در این کشور، ترکیه یکی از کشورهایی است که در زمینه ارزهای دیجیتال حضور پررنگی دارد. ممنوعیت جدید در پرداخت با ارزهای دیجیتال می‌تواند نتیجه معکوسی در ترکیه داشته باشد و برعکس موج جدیدی از علاقه را در بین مردم این کشور ایجاد کند.

دی‌ ماه سال گذشته رئیس بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد که پروژه تحقیق و توسعه ارز دیجیتال در این کشور آغاز شده است و فاز نظریه پردازی آن تکمیل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeedshmd
    saeedshmd | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

    کیف پول ارز دیجیتالی ترون را نصب کنید به هر نفر ۳۰۰ ترون (معادل ۹۰۰ هزار تومان) هدیه کاربر جدید می‌دهد.
    • مراحل دریافت پاداش هدیه در پایان پیام ذکر شده است.

    اپلیکیشن Tronlink pro رو نصب کنین
    در گوگل پلی و اپ استور هست:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tronlinkpro.wallet



    از اونجا که دانلود کنید ( کاملا معتبر و امن با یک میلیون نصب فعال) و عضو اون کیف پول میشی به شما ۳۰۰ ترون اعتبار هدیه میده و بعد چند روز اگه مطمئن بشن که فیک و ربات نبودین و اپ رو پاک نکنید ۳۰۰ ترون رو انتقال میدن در حسابتون و می‌تونید تو هر صرافی ارز دیجیتال که خواستید بفروشید و نقد کنید.
    فرصت این آفر محدوده و احتمالا وقتی به تعداد نصب مورد نظر برسن دیگه اعتبار هدیه نمیدن پس عجله کنید.


    ✅نحوه گرفتن پاداش:

    1️⃣ بعد از نصب از قسمت my (پایین صفحه) گزینه friend invitation رو بزنید.

    2️⃣ بالا سمت چپ Old version رو انتخاب کنید. (در گوشی اندروید این مرحله نیاز نیست)

    3️⃣ گزینه claim rewards رو بزنید.

    4️⃣ کد معرف 77FV بزنید که به عنوان کاربر دعوت شده در این کمپین مشمول هدیه ۳۰۰ ترون بشید.

    ❌به حروف کوچک و بزرگ دقت کنید.

مطالب پیشنهادی