ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا بخش خودروهای خودران لیفت را با مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار می‌خرد

لیفت تیم داخلی توسعه خودروهای خودران خود به نام «Level 5» را با دریافت مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار به شرکت ژاپنی تویوتا واگذار می‌کند. سازنده ژاپنی این تیم را با زیرمجموعه «Woven Planet» ادغام می‌کند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

لیفت تیم داخلی توسعه خودروهای خودران خود به نام «Level 5» را با دریافت مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار به شرکت ژاپنی تویوتا واگذار می‌کند.

سازنده ژاپنی این تیم را با زیرمجموعه «Woven Planet» ادغام می‌کند و در همان ابتدا ۲۰۰ میلیون دلار به لیفت پول می‌دهد. ۳۵۰ میلیون دلار دیگر طی ۵ سال تا تکمیل قرارداد و ادغام کامل تیم‌ها به لیفت پرداخت خواهد شد. طبق انتظار لیفت و تویوتا، قرارداد در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ بسته می‌شود.

لیفت با فروش تیم Level 5 هزینه‌های بخش تحقیق و توسعه را کاهش می‌دهد که قدمی مهم برای سوددهی است. رئیس و هم‌بنیانگذار لیفت، «جان زیمر» به سوددهی در سه ماهه سوم اشاره کرده:

«با تصور ادامه بهبود وضعیت کرونا و عقد قرارداد در تاریخ مورد انتظار، ما اطمینان داریم که در سه ماهه سوم امسال به سوددهی از درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) تنظیم شده، می‌رسیم.»

با تصمیم امروز، لیفت در مسیر اوبر مبنی بر ترک بازار خودروهای خودران گام برمی‌دارد. اوبر چندین ماه پیش چنین بخشی را به یک استارتاپ واگذار کرد. لیفت از سال ۲۰۱۷ مشغول کار روی فناوری‌های خودران بوده و اگرچه با مشکلات مشابه اوبر مواجه نشده، اما این کمپانی هم برای رسیدن به سوددهی در سریع‌ترین زمان ممکن فشارهای زیادی را تحمل کرده است.

تویوتا

حالا واحد خودران لیفت در اختیار تویوتا قرار می‌گیرد، شرکتی که با «Aurora» کار می‌کند و Aurora بخش خودران اوبر را در اختیار دارد. این دو کمپانی با همکاری یکدیگر تاکسی‌های خودران توسعه می‌دهند.

تویوتا و Aurora انتظار دارند که در پایان ۲۰۲۱ آزمایش ون‌های خودران را کلید بزنند. در طی ۵ سال آینده، احتمالا این محصولات در اختیار اوبر و سرویس‌های مشابه قرار می‌گیرند تا برای جابه‌جایی مسافران از آن‌ها استفاده کنند.

با توجه به پیشرفت‌های اخیر در فناوری خودران، انتظار می‌رود تا پیش از ۲۰۳۰ شاهد استفاده گسترده از خودروهای خودران با کاربردهای مختلف در کشورهای پیشرفته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی