ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

واکسن تک دوز کرونا جانسن (Janssen) تاییدیه بریتانیا را دریافت کرد

واکسن تک دوز کرونا «جانسن» (Janssen) با اثربخشی ۸۵ درصد، موفق به دریافت تاییدیه رگولاتوری داروی انگلستان شد و انتظار می‌رود از اواخر سال جاری میلادی ۲۰ میلیون دوز آن در این کشور در دسترس ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۱

واکسن تک دوز کرونا «جانسن» (Janssen) با اثربخشی ۸۵ درصد، موفق به دریافت تاییدیه رگولاتوری داروی انگلستان شد و انتظار می‌رود از اواخر سال جاری میلادی ۲۰ میلیون دوز آن در این کشور در دسترس قرار گیرد.

آزمایش‌های بالینی از اثربخشی خوب آن و رعایت استانداردها‌ی ایمنی مورد انتظار این واکسن خبر می‌دهند. این چهارمین واکسنی است که در انگلیس برای محافظت در برابر کووید- ۱۹ استفاده می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۳۸ میلیون نفر در بریتانیا دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که تقریبا معادل سه چهارم جمعیت بزرگسال این کشور می‌شود.

ظاهرا با توجه به اینکه واکسن جانسن به راحتی و در مای یخچال قابل نگهداری است، قصد دارد برای واکسیناسیون گسترده قبل از شروع فصل سرما از آن استفاده کند.

آژانس دارویی اروپا (EMA)، سازمان غذا و دارو آرمیکا (FDA) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) پیشتر مجوز واکسیناسیون تک دوز کرونا را تایید کرده بودند. متخصصان بریتانیایی معتقد هستند که واکسن جانسن سلاح دیگری در زرادخانه این کشور برای مقابله با همه گیری خواهد بود.

فناوری تولید واکسن جانسن مشابه واکسن آسترازنکا آکسفورد است و به احتمال زیاد می‌تواند جایگزین مناسبی برای واکسیناسیون افراد در گروه سنی کمتر از ۴۰ سال در نظرگرفته شود. در واقع این واکسن جایگزین مناسبی برای استرازنکا خواهد بود.  واکسن‌های تک دوز می‌توانند گزینه مناسبی برای واکسیناسیون گسترده باشند و مشکلات مربوط به واکسن‌های دو دوز را ندارند.

این خبر در حالی منتشر شده است که هفته گذشته نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا مدرنا برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال، از اثربخشی آن خبر داده بود. در صورت تایید FDA، این گروه سنی می‌تواند بزودی واکسن مدرنا را دریافت کند. در نتیجه طیف گسترده‌ای از افراد می توانند واکسینه شوند. حال باید دید واکسن جانسن از چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد و چه نقشی در جلوگیری از همه گیری کرونا بازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی