ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سربازان آمریکایی به اشتباه اطلاعات حساس پایگاه‌های هسته‌ای اروپا را فاش کردند

گروه‌های نظامی آمریکایی در پایگاه‌های هسته‌ای در اروپا برای یادگیری پروتکل‌های امنیتی سخت و طولانی از فلش کارت‌های آنلاین استفاده می‌کردن. و حالا مشخص شده که این فلش کارت‌ها جزئیات حساسی را شامل می‌شدند که ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

گروه‌های نظامی آمریکایی در پایگاه‌های هسته‌ای در اروپا برای یادگیری پروتکل‌های امنیتی سخت و طولانی از فلش کارت‌های آنلاین استفاده می‌کردن. و حالا مشخص شده که این فلش کارت‌ها جزئیات حساسی را شامل می‌شدند که ناخواسته پخش شده‌اند.

طبق گفته سربازان، آن‌ها از این وب‌سایت‌ها استفاده می‌کردند تا رمزها، اصطلاحات و حتی وضعیت محفظه‌های واکنش را به خاطر بسپارند. در حالی که دولت‌های اروپایی از تایید یا رد محل سلاح‌های هسته‌ای آمریکا سر باز می‌زنند، این اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد که چنین سلاح‌هایی در مرزهای نزدیک کشورهای اروپایی وجود دارند.

آخرین اطلاعات فاش شده حتی مشخص می‌کند که چه تعداد سلاح هسته‌ای در چه موقعیت‌هایی وجود دارند و حتی نشان می‌دهد که محفظه‌های هسته‌ای سلاح‌ها آماده هستند یا خیر.

بازرسان این پرونده این اطلاعات را با یک جستجوی ساده درباره اصطلاحات هسته‌ای، توانستند در کل فلش کارت‌های سربازان فعلی پیدا کنند. نتایج این جستجو باعث شد تا بتوانند تعداد بسیار زیادی فلش کارت مربوط به اطلاعات پایگاه‌های نظامی پیدا کنند. با توجه به این اطلاعات، این پایگاه‌ها در حال حاضر در آلمان، هلند و ترکیه وجود دارند.

یک ست فلش کارت ۷۰ تایی به نام «مطالعه!» تعداد محفظه‌های هسته‌ای فعال و غیرفعال موجود در پایگاه هوایی ولکل (Volkel) هلند را مشخص کرده که دولت هلند آن را اطلاعات محرمانه می‌داند.

باقی فلش کارت‌ها نحوه واکنش سربازها به خطرهای متفاوت را نشان می‌دادند. این فلش کارت‌ها مکان دوربین‌های موجود در سایت‌ها و کلمات رمز متفاوت بین سربازان را مشخص می‌کردند.

سایت مربوط به این فلش کارت‌ها، تاریخ آن‌ها را از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۲۱ میلادی نشان می‌دهد. این وب‌سایت قبل از عمومی کردن داستان خود، ابتدا با ناتو و ارتش آمریکا تماس گرفت و پس از آن تمام کارت‌های مربوطه پاک کرد.

رئیس برنامه منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای آسیای شرقی در مرکز جیمز مارتین گفت که اطلاعات محرمانه درباره سلاح‌های هسته‌ای اروپا برای محافظت از خود سلاح‌ها نیست، بلکه برای محافظت رهبران ارتشی و سیاسی این کشورها برای پاسخ به سوالاتی مانند امنیت سلاح‌های هسته‌ای ناتو است. همین خود نشان می‌دهد که این سلاح‌ها به اندازه کافی ایمن نیستند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی