ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیس‌تایم
تکنولوژی

اپل از قابلیت‌های جدید فیس‌تایم رونمایی کرد

اپل در مراسم WWDC 2021 که در زمان نگارش این مطلب در حال برگزاری است از قابلیت‌های جدید فیس تایم رونمایی کرده است. حالا با فیس تایم می‌توانید نویزهای محیط را حذف کنید و از ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۲۸

اپل در مراسم WWDC 2021 که در زمان نگارش این مطلب در حال برگزاری است از قابلیت‌های جدید فیس تایم رونمایی کرده است. حالا با فیس تایم می‌توانید نویزهای محیط را حذف کنید و از SharePlay و بسیاری قابلیت‌های دیگر بهره‌مند شوید. اما مهم‌ترین ویژگی امکان دعوت کردن کاربران اندروید به یک تماس فیس‌تایم است.

یکی از قابلیت‌های جدید فیس تایم «spatial audio» است که با کمک آن صدا به گونه‌ای پخش می‌شود که تصور می‌کنید شما هم در همان اتاق طرف مقابلتان نشسته‌اید. «Voice isolation» نیز قابلیتی مبتنی بر یادگیری ماشین است که به کمک آن نویزهای محیطی مسدود می‌شود تا صدای شما با شفافیت بیشتری به گوش طرف مقابل برسد.

فیس‌تایم

«FaceTime‌ links» اما قابلیتی است که بسیاری از کاربران از مدت‌ها پیش منتظرش بودند. به لطف این ویژگی کاربران می‌توانند لینک یک تماس را به روش‌های مختلف از جمله آی‌مسیج، ایمیل،‌ واتس‌اپ و بسیاری روش‌های دیگر به مخاطبان خود ارسال کنند و حالا کاربران اندروید هم می‌توانند با کمک لینک به اشتراک گذاشته شده، از طریق مرورگر خود وارد تماس فیس‌تایم شوند. البته در واقع هر کاربری با هر سیستم عاملی از جمله ویندوز که به لینک دسترسی داشته باشد امکان استفاده از این قابلیت را دارد.

«SharePlay» از دیگر ویژگی‌های جدید است که مجموعه‌ای از قابلیت‌ها برای به اشتراک گذاری را شامل می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید هنگام برقراری تماس فیس‌تایم با دیگر مخاطبان، صفحه نمایش آیفون خود را با دیگران به اشتراک بگذارید یا با دوستان خود به طور همزمان فیلم ببینید یا به آهنگ مورد علاقه‌تان گوش کنید. علاوه بر این امکان ارسال فیلم یا موسیقی به اپل تی‌وی وجود دارد. به گفته اپل سایر توسعه دهندگان هم ‌می‌توانند به لطف API ارائه شده به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

یکی از ویژگی‌های دیگر فیس‌تایم که اپل از آن می‌گوید حالت پرتره است که به فعال کردن آن پس زمینه سوژه محو می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی