ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ایلان ماسک: نیازی به عرضه سدان ۱۱۰۰ اسب بخاری تسلا +S Plaid وجود ندارد

تسلا به طور رسمی خبر از عدم عرضه ابر سدان خود یعنی تسلا مدل +S Plaid می‌دهد. طبق گفته ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا نیازی به تولید یک سدان با این میزان قدرت وجود ندارد. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

تسلا به طور رسمی خبر از عدم عرضه ابر سدان خود یعنی تسلا مدل +S Plaid می‌دهد. طبق گفته ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا نیازی به تولید یک سدان با این میزان قدرت وجود ندارد.

تسلا S Plaid+

پیش از این تسلا پس از تاخیر به نسبت طولانی از مدل فیس لیفت مدل S و مدل X پرده برداری کرده بود و مدل های پرچمدار هر کدام را مجهز به قوای محرکه با 3 موتور الکتریکی کرده بود تا به جنگ رقبای جدید و تنومند خود از جمله پورشه تایکان، آئودی E-tron GT و مرسدس بنز EQS برود.

تسلا S Plaid+

تسلا قرار است از ماه آینده میلادی مدل های فیس لیفت را روانه بازار داخلی خود یعنی ایالات متحده آمریکا کند و مدل پرچمدار با نام مدل S Plaid و مدل X Plaid توانایی تولید 1006 اسب بخار نیرو را از 3 موتور الکتریکی دارند. در نتیجه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 1.99 ثانیه احتیاج دارد.

تسلا مدل S Plaid برای رسیدن به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت به کمتر از ¼ مایل مسیر احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز به 321 کیلومتر بر ساعت در صورت انتخاب لاستیک مناسب می‌رسد.

تسلا مدل X Plaid نیز به 2.5 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت احتیاج دارد و سریع ترین شاسی بلند بازار خواهد بود.

تسلا S Plaid+

تسلا وعده تولید مدل قدرتمندتر با برد حرکتی بالاتر با نام Plaid+ را نیز داده بود که ایلان ماسک به طور رسمی اعلام کرد که تسلا قصد تولید این مدل را ندارد.

ایلان ماسک مدعی آن است که Plaid به تنهایی سریع ترین خودروی تولید انبوه در بازار است و دیگر نیازی به عرضه مدل قوی‌تر وجود ندارد.

با این حال ابرخودرو ساخت کشور کرواسی با نام ریماک Nevera توانسته تمامی رکوردهای شتاب گیری را بشکند و مشخص نیست که آیا مدل Plaid می‌تواند رکوردهای این ابرخودرو میلیون دلاری را جا به جا کند یا خیر؟

تسلا S Plaid+

تسلا حتی طراحی داخلی اتاق را نیز تغییر داده است و دو صفحه نمایش با ابعاد 17 و 8 اینچ استفاده کرده است. فرمان شبیه به جوی استیک استفاده شده در هواپیماهای تجاری نیز از دیگر طراحی های خاص و اختصاصی مدل فیس لیفت شده به حساب می‌آید.

پیش از این خبری مبنی بر غیرقانونی بودن استفاده از چنین فرمانی منتشر شده بود که بعدتر امکان استفاده از این فرمان در بازارهای اروپایی تایید شد.

تسلا S Plaid+

عملکرد پردازنده این تسلا جدید نیز ارتقا پیدا کرده و با قدرت پردازشی معادل 10 ترافلپس امکان اجرای بازی های مدرن فراهم است. سیستم صوتی مجهز به 22 اسپیکر با حداکثر قدرت 960 وات به همراه میکروفن اختصاصی از دیگر ویژگی های مدل فیس‌لیفت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی