ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن پاستور
تکنولوژی

وزیر بهداشت: واکسن پاستور فردا مجوز مصرف اورژانسی می‌گیرد؛ آغاز تزریق برکت از هفته آینده

وزیر بهداشت اعلام کرد روز سه‌شنبه (فردا) واکسن انستیتو پاستور ایران اجازه مصرف اضطراری می‌گیرد. این در حالی است که دوشنبه هفته گذشته وی از صدور مجوز اضطراری واکسن ایرانی «کووایران برکت» خبر داده بود ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۳

وزیر بهداشت اعلام کرد روز سه‌شنبه (فردا) واکسن انستیتو پاستور ایران اجازه مصرف اضطراری می‌گیرد. این در حالی است که دوشنبه هفته گذشته وی از صدور مجوز اضطراری واکسن ایرانی «کووایران برکت» خبر داده بود و از هفته آینده تزریق سراسری آن آغاز خواهد شد.

«سعید نمکی» در جلسه ستاد مقابله با کرونا در گلستان با بیان این که باید برای واکسن کرونای تولید داخل جشن ملی گرفت، گفت: «سال گذشته که ساخت واکسن کرونا را آغاز کردیم از شهید فخری‌زاده، دوستان‌ در برکت و سایر افراد دعوت کردیم اما بسیاری به موفقیت ما باور نداشتند.هم زمان نیز در حال رایزنی برای تولید تحت لیسانس و انتقال دانش فنی با خارجی‌ها بودیم.»

او با اشاره به این که از اردیبهشت ماه پارسال در حال مذاکره با کشورهای خارجی برای تامین واکسن کرونا بوده، می‌گوید امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در دولت بعدی دغدغه تأمین واکسن کرونا وجود نخواهد داشت و از اول زمستان امسال می‌توانیم صادرکننده واکسن نیز باشیم.

به گفته وزیر بهداشت نخستین محموله واکسن برکت تحویل گرفته شده و از هفته دیگر تزریق آن شروع خواهد شد.

نمکی با تاکید بر این که سه‌شنبه (فردا) واکسن پاستور اجازه مصرف اضطراری را می‌گیرد، درباره اثربخشی آن گفت: «واکسن انگلیسی آسترازنکا روی گونه آفریقای جنوبی و برزیلی 11 درصد اثر دارد اما ما و کوبایی‌ها بررسی کردیم و مشاهده شد واکسن پاستور 62 درصد اثر می‌کند؛ یعنی نزدیک 6 برابر واکسن آسترازنکا روی این گونه‌ها اثربخش است.»

وی با اشاره به این که روز شنبه واکسن اسپوتنیک ایرانی را با حضور سفیر ایران، رونمایی می‌کنیم، افزود: «روز یکشنبه مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله را آغاز می‌کنیم. واکسن رازی فاز اول را طی کرد و در حال اتمام فاز دوم است؛ واکسن سیناژن فاز دوم را طی می‌کند و ما حدود 7 پلتفرم را همزمان پیش می‌بریم»

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریور ماه بتوان معلمان، نیروهای نظامی و انتظامی و گروه‌های پرریسک را پس از تزریق واکسن کرونا به افراد بالای 60 سال و بیماران خاص صعب العلاج واکسینه کرد. همچنین تا پایان پاییز کل جمعیت هدف با واردات واکسن کرونا و تولید داخل واکسینه شوند تا زنجیره انتقال قطع شود.

لازم به ذکر است این مجوز مصرف اضطراری توسط وزارت بهداشت ایران صادر شده و هنوز مجوزی از سوی نهادهای مرجع ملی و بین‌المللی شناخته‌شده برای این دو واکسن صادر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hitchhiker
    Hitchhiker | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

    همین آقای نمکی اسفند پارسال گفت سه ماه دیگه واکسن صادر می کنیم

    #حرف_رایگان

  • alimo
    alimo | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

    به لحظات ملکوتی هر ایرانی یک واکسن مجزا نزدیک میشیم یعنی کرک و پر فایزر بیونتک از این همه هوش و ذکاوت ریخته آخه لامصب شما یکیش رو اصول و قاعده تولید کنید ۵.۶ تا و صادرات به کشورهای دیگه پیشکش

  • alimo
    alimo | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

    به لحظات ملکوتی هر ایرانی یک واکسن مجزا نزدیک میشیم یعنی کرک و پر فایزر بیونتک از این همه هوش و ذکاوت ریخته آخه لامصب شما یکیشو رو اصول و قاعده تولید کنید ۵.۶ تا و صادرات به کشورای دیگه پیشکش

مطالب پیشنهادی