ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۱ به عمر اینترنت اکسپلورر در نسخه‌های جدید ویندوز پایان می‌دهد

در دوره‌ای از عمر ویندوز ۱۰، کاربران به سه مرورگر اینترنت اکسپلورر، نسخه لگاسی اج و همچنین اج کرومیوم دسترسی داشتند. این سه مرورگر به خوبی وضعیت نامشخص مایکروسافت در دنیای مرورگرها را به تصویر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

در دوره‌ای از عمر ویندوز ۱۰، کاربران به سه مرورگر اینترنت اکسپلورر، نسخه لگاسی اج و همچنین اج کرومیوم دسترسی داشتند. این سه مرورگر به خوبی وضعیت نامشخص مایکروسافت در دنیای مرورگرها را به تصویر می‌کشیدند، اما حالا که اینترنت اکسپلورر در مسیر بازنشستگی دائمی قرار دارد، در ویندوز ۱۱ هم خبری از آن نخواهد بود.

مایکروسافت اعلام کرده که اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۱ غیرفعال خواهد بود. در ابتدا این نگرانی وجود داشت که تا اواسط سال آینده میلادی تا بطور دقیق، ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ که زمان بازنشستگی اینترنت اکسپلورر است، با این مرورگر در ویندوز 11 سروکار داشته باشیم. اما بطور کامل خبری از این مرورگر در سیستم عامل جدید ردموندی‌ها نخواهد بود.

سخنگوی مایکروسافت به ورج اعلام کرده که برنامه دسکتاپ اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۱ در دسترس نخواهد بود:

«موتور MSHTML به عنوان بخشی از سیستم عامل ویندوز ۱۱ وجود خواهد داشت تا توان حالت IE در مایکروسافت اج را تامین کند.»

اگرچه انتظار نداشتیم مایکروسافت اینترنت اکسپلورر را با توجه به پایان پشتیبانی‌اش درون ویندوز ۱۱ قرار دهد، اما این کمپانی هشدار داده بود که کانال خدمات بلندمدت (LTSC) ویندوز ۱۰ همچنان در سال آینده میلادی حاوی اینترنت اکسپلورر خواهد بود.

اینترنت اکسپلورر ویندوز ۱۱

حالا این کمپانی دیگر نمی‌خواهد از اینترنت اکسپلورر در ویندوز 11 استفاده کند و حتی اگر از شورتکات‌های مربوط به این مرورگر استفاده کنید، به مایکروسافت اج هدایت می‌شوید.

این اولین بار در بیش از ۲۰ سال گذشته است که نسخه جدید ویندوز بدون اینترنت اکسپلورر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای اولین بار در سال ۱۹۹۷، ویندوز 95 OEM Service Release 2.5 با اینترنت اکسپلورر در اختیار کاربران قرار گرفت.

با وجودی که IE در دنیای مرورگرها یکه تاز بازار بود، اما کروم و فایرفاکس وضعیت بازار را تغییر دادند. در همین راستا ردموندی‌ها به سراغ اج رفتند که البته این مرورگر هم نتوانست چندان توجه کاربران را جلب کند. تا اینکه اج کرومیوم با قابلیت‌های جدید از راه رسید. انتظار می‌رود مایکروسافت با این مرورگر، دوباره بتواند سهم مناسبی در بازار پیدا کند، البته اگر به ارائه منظم آپدیت‌ها و قابلیت‌های جدید ادامه دهد و دوباره از رقبا عقب نیفتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرمهدی نجفی
    امیرمهدی نجفی | ۶ تیر ۱۴۰۰

    حیف شد مرورگر خوبی بود...

مطالب پیشنهادی