ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهنمای خرید آنلاین: از کدام سایت‌ها لباس و کفش اینترنتی بخریم؟

این روزها با گسترش استفاده از اینترنت در کنار شیوع کرونا، شاهد رونق گرفتن خریدهای آنلاین هستیم. حوزه خرید و فروش لباس و اکسسوری نیز طی چند وقت اخیر با استقبال خوبی رو به رو ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

این روزها با گسترش استفاده از اینترنت در کنار شیوع کرونا، شاهد رونق گرفتن خریدهای آنلاین هستیم. حوزه خرید و فروش لباس و اکسسوری نیز طی چند وقت اخیر با استقبال خوبی رو به رو شده و بازیگران مختلفی در این صنعت به صورت آنلاین به مشتریان خود خدمات می‌دهند.

اگرچه هنوز بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند حضوری برای خرید پوشاک اقدام کنند اما عده‌ای نیز که وقت و حوصله مراجعه به پاساژهای مختلف را نداشته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای‌شان حائز اهمیت است؛ به خرید اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین روی آورده‌اند. خرید و فروش اینترنتی لباس بیشتر در بستری چون اینستاگرام صورت می‌گیرد و بر اساس آمارها عمده خریداران این نوع کالا بانوان هستند اما در این بین سایت‌هایی وجود دارند که به طور تخصصی به زمینه خرید و فروش لباس می‌پردازند.

در این مطلب نگاهی به سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی انداختیم که می‌توانند گزینه مناسبی جهت خرید اینترنتی شلوار، لباس، مانتو، کت، دامن، کفش، انواع اکسسوری و ... باشند.

خرید اینترنتی لباس

دیجی‌استایل

دیجی‌استایل یکی از شناخته شده‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در حوزه مد و پوشاک بوده که در آن می‌توانید از انواع لباس زنانه، لباس مردانه و لباس بچگانه گرفته تا کیف و کفش و اکسسوری را بیابید. فروشگاهی که نزدیک به 5 سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد و یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مراکز آنلاین عرضه پوشاک ایرانی و خارجی  بر بستر وب و اپلیکیشن است.

این فروشگاه مدعی است تمامی محصولاتش از جمله لباس، کفش، زیورآلات، لوازم آرایش و سلامت، اکسسوری و ... در نهایت دقت و توسط متخصصان دیجی استایل انتخاب شده و با تایید اصالت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

با توجه به آن که در خرید آنلاین، تصاویر نقش مهمی دارند، دیجی استایل تلاش کرده تا با قرار دادن تصاویر واضح و چند وجهی از محصول، مشتریان خود را در تصمیم‌گیری یاری کند.

این فروشگاه برای کاربران خود خدمتی با عنوان «راهنمای سایز» در نظر گرفته است و در صفحه هر محصول با کلیک روی آن، می‌توان سایز مناسب خود را با توجه به برند آن محصول انتخاب کرد. همچنین مهلت 7 روزه تست برای مشتریان در نظر گرفته شده تا در صورتی که سایز شما نبود، کالا را مرجوع کنید. توجه داشته باشید کالا بایستی در شرایط اولیه بوده و استفاده نشده باشد. همچنین بعضی از کالاها مانند لباس‌های نوزادی، اکسسوری و ... قابل بازگشت نیستند و بهتر است پیش از خرید به این مورد توجه کنید.

پس از ثبت سفارش، اگر در یکی از شهرهای اکسپرس باشید، امکان انتخاب بازه زمانی برای تحویل محصول‌تان دارید در غیر این صورت سفارش شما از طریق پست طی 4 روز کاری تحویل می‌شود و برای بسیاری از محصولات امکان پرداخت در محل وجود دارد.

هزینه ارسال دیجی استایل برای اولین سفارش رایگان بوده و برای سفارش‌های بعدی برای خرید بالای 300 هزار تومان رایگان است.

آن طور که دیجی‌استایل می‌گوید این امکان در اختیار مشتریانش قرار گرفته تا در صورت پشیمانی از خرید محصول، حداکثر تا 14 روز انصراف خود را به واحد خدمات اعلام کنند و آن را بازپس بفرستند، البته به این شرط که محصول پلمپ بوده و از آن استفاده نشده باشد.

یکی از نکات قابل توجه، امتیاز پایین اپلیکیشن دیجی‌استایل در استورهای اندرویدی است که اغلب نظرات منفی نسبت به باگ اپلیکیشن و مشکلات فنی است. البته باید گفت که بیشتر محصولات دیجی استایل در سایت دیجی کالا هم قرار دارد و حتی کالایی مثل کفش دومین کالای پرفروش دیجی کالا در سال ۹۹ شمرده شده است اما در هر حال خرید از دیجی استایل می‌توانند زمان بندی متفاوت دریافت و بسته بندی مجزایی را برای برخی کالاها به وجود بیاورد.

خرید اینترنتی لباس

باسلام

این بازار اینترنتی قدمتی تقریبا 5 ساله دارد و مجموعه‌ای از هزاران تولید کننده خرد، خانگی و محلی از مناطق مختلف ایران را در دل خود جای داده است. در باسلام هر کسی فروشگاه شخصی خود را داشته که به آن غرفه می‌گویند و محصولش را مستقیما به خریدار عرضه می‌کند.

در این فروشگاه می‌توانید به انواع البسه‌های مردانه، زنانه، بچگانه، نوزادی، اکسسوری، پارچه و چادر، کیف و کفش دسترسی داشته باشید و از میان بیش از 300 هزار محصول طبق سلیقه خود خرید کنید.

اگر مشتری پیش از ارسال سفارش از خرید خود پشیمان شود امکان لغو سفارش وجود دارد اما بعد از ارسال سفارش تنها در صورتی می‌توانید آن را بازگردانید که محصول دریافت شده مطابق با آنچه سفارش دادید نباشد، با عکس و اطلاعات غرفه مغایرت داشته یا در مسیر ارسال آسیب دیده باشد.

ارسال سفارش در باسلام به دو صورت «ارزان‌تر» یا «سریع‌تر» است و اکثر غرفه‌داران سفارش مشتری را از طریق پست ارسال می‌کنند که بنابر نوع پیشتاز یا سفارشی، بین 3 تا 5 روز به دست شما می‌رسد. اگر غرفه‌دار با خریدار همشهری بود امکان ارسال با پیک وجود دارد. از همین روی هزینه‌های ارسال با توجه به شهر فروشنده و خریدار متفاوت است. توجه داشته باشید در صورتی که هر محصول را از غرفه متفاوتی بخرید، بایستی هزینه پستی جداگانه‌ای پرداخت کنید.

البته ﺑﻌﻀﯽ از ﻏﺮﻓﻪ‌ﻫﺎ ﺷﺮاﯾﻂ ارﺳﺎل راﯾﮕﺎن دارﻧﺪ که اﮔﺮ ﺑﻪ اﻧﺪازه ﻣﺒﻠﻐﯽ ﮐﻪ ﺧﻮدﺷﺎن مشخص ﮐﺮده‌اﻧﺪ ﺧﺮﯾﺪ ﮐﻨﯿﺪ، ارﺳﺎل ﺳﻔﺎرش ﺷﻤﺎ راﯾﮕﺎن ﻣﯽ‌ﺷﻮد.

یکی از قابلیت‌های جالب باسلام امکان خرید گروهی است که برای بعضی از محصولات وجود دارد. در این حالت شما می‌توانید با همکاران یا دوستان‌تان هماهنگ شوید و مقدار بیشتری از آن محصول را سفارش دهید تا تخفیف بگیرید.

باسلام در کنار وبسایت، اپلیکیشن نیز دارد که امتیاز بالایی در اپ استورها دارد.

خرید اینترنتی لباس

مدیسه

مدیسه یکی دیگر از فروشگاه‌هایی است که برای خرید اینترنتی لباس می‌توانید به آن مراجعه کنید. این فروشگاه اینترنتی همانند دو گزینه قبلی، محصولات متنوعی در حوزه پوشاک و مد در اختیار کاربرانش قرار داده است، اگرچه علاوه بر پوشاک به فروش لوازم خانه، الکترونیکی و سوپرمارکتی نیز روی آورده است.

مدیسه می‌گوید کالاهای عرضه شده در این سایت توسط یک تیم مورد بررسی قرار گرفته و طبق آن، ویژگی‌های محصولات ثبت شده است تا خریداران از هر آنچه در سایت در رابطه با کالاها مشاهده می‌کنند، اطمینان حاصل نمایند.

این سایت نیز در قسمت توضیحات هر کالا، سایزی به عنوان نمونه برای راهنمایی کاربران درنظر گرفته است که می‌توانند به استناد با آن و در نظر گرفتن حدود تغییرات 2سانتی متری سایز مناسب خود را انتخاب کنند.

کالاهای مشتریان در تهران حداکثر تا 48 ساعت کاری پس از ثبت سفارش در دو بازه 9:00 الی 15:00 و در شهرستان ها طبق قرارداد منعقد شده با شرکت های توزیع، حداکثر 72 ساعت پس از ثبت سفارش به مشتریان تحویل داده می‌شود و امکان پرداخت در محل نیز وجود دارد. هزینه ارسال برای سفارش‌های بالای 200 هزار تومان رایگان است. توجه داشته باشید که در هنگام دریافت محصول بایستی سلامت و تعداد آن را تایید کنید در غیر این صورت سفارش شما پس گرفته نخواهد شد!

مدیسه ضمانت هفت روز تعویض و یا برگشت برای مشتریان خود در نظر گرفته است. بازگشت کالاهایی که در صفحه مشخصات آن‌ها برچسب «هفت روز فرصت بازگشت» قرار گرفته، بدون هیچ نوع سوالی پذیرفته خواهد‌شد البته به شرط رعایت کردن نکاتی که آن را توضیح داده‌اند.

همچنین برای برخی از محصولات امکان بازگرداندن آن در صورت پشیمانی با شرایط خاص وجود دارد.

مدیسه برای مشتریان تهرانی امکان تغییر سایز را نیز در نظر گرفته است اما افراد ساکن در سایر شهرهای کشور، در صورت این که محصول متناسب سایز آن‌ها نباشد، تنها می‌توانند سفارش خود را عودت دهند.

این فروشگاه اینترنتی علاوه بر سایت، اپلیکیشن نیز دارد که به نظر می‌رسد در جلب نظر کاربران استورهای اندرویدی زیاد موفق نبوده است.

خرید اینترنتی لباس

بانی‌مد

مرکز خرید آنلاین بانی‌مد طی سال‌ها فعالیت خود توانسته با بیش از 400 برند ایرانی و بین‌المللی همکاری کند. محصولات ارائه‌شده توسط بانی مد در بخش پوشاک زنانه، مردانه، دخترانه، پسرانه، البسه سایز بزرگ، اکسسوری، زیبایی و سلامت تنوع بسیاری دارد. همچنین امکان خرید نوشت‌افزار، لوازم خانه، اسباب بازی و ... برای مشتریان فراهم شده است. لازم به ذکر است در فروش‌های ویژه این سایت نیز می‌توانید از تخفیف‌های خوبی بهره‌مند شوید و بانی مد معمولا سعی می‌کند که تخفیف‌های شگفت انگیزی روی کالاهایش بگذارد.

ارسال کلیه سفارش‌ها با مبلغ بالاتر از 200 هزار تومان به‌صورت رایگان به سراسر کشور انجام می‌پذیرد و هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت ارسال کالا دریافت نخواهد شد. در خریدهای کمتر از 200 هزار تومان مبلغ 10 هزار تومان برای تهران و برای شهرستان 12 هزار تومان به‌عنوان هزینه ارسال منظور خواهد شد و خوشبختانه گزینه ارسال سریع برای دریافت کالاها برای ساکنین پایتخت نیز وجود دارد.

شما می‌توانید با توجه به شرایط بازگشت کالا که در وبسایت خود توضیح داده‌اند، تا 15 روز محصول خریداری‌شده را تعویض یا به بانی‌مد بازگردانید.

کمدا

کمدا بیشتر از یک فروشگاه خرید لباس است و به یک شبکه اجتماعی در حوزه خرید و فروش پوشاک می‌ماند. مخاطب اصلی این پلتفرم زنان و دختران هستند که می‌توانند از طریق آن لباس‌های نو، در حد نو، دست دوم یا حتی دست‌ساز را خریداری کرده یا بفروشند. البته این موارد تنها به لباس ختم نشده بلکه امکان خرید و فروش زیورآلات، لوازم آرایشی و بهداشتی، کتاب و اکسسوری‌های خانه نیز وجود دارد.

کمدا هدف خود را بازگرداندن پوشاک مازاد به چرخه‌ مصرف، کاهش مصرف‌گرایی و محافظت از محیط زیست می‌داند.

این شبکه اجتماعی سعی کرده تا قالب خشک فروشگاه‌های اینترنتی را شکسته و با استفاده از عبارت‌های آمیخته به شوخی و طنز، فضای متفاوتی را برای کاربران خود فراهم کند. از جمله می‌توان به لحظه ثبت نام در این پلتفرم اشاره کرد که کد 6 رقمی تایید شماره را با عنوان «رمز شب» مطرح می‌کند.

کاربران پس از ثبت نام در این پلتفرم که نسخه اپلیکیشن و تحت وب آن در دسترس است، می‌توانند اقدام به خرید محصولات دیگران یا فروش کالاهای خود کنند. همچنین در مراحل اولیه ثبت نام از علایق شما پرسیده می‌شود تا گزینه‌های بهتری برای خرید معرفی شود.

اگر چه کمدا می‌گوید از هر شهری می‌توان در این پلتفرم عضو شد اما در مرحله عضویت نام تنها 26 شهر ذکر شده است که بایستی از لیست انتخاب کنید.

یکی از قابلیت‌های خوب این شبکه اجتماعی، گارانتی پرداخت است و تا زمانی که کالا صحیح و سالم به دست خریدار نرسد، پول در حساب کمدا باقی می‌ماند. هزینه ارسال کالا با خریدار بوده و امکان مرجوعی آن در صورت رضایت فروشنده، وجود دارد.

همچنین کمدا اعلام کرده است تا پایان سال 1400 هیچ درصدی از فروشنده‌ها دریافت نمی‌کند.

 

 

خرید اینترنتی لباس

آستین

این فروشگاه اینترنتی تمرکز خود را روی جذب مشتریانی گذاشته که سلیقه خاصی داشته به دنبال لباس‌هایی با طرح‌های جدید و متنوع هستند. آستین هدف خود را حمایت از طراحان ایرانی قرار داده تا آن‌ها را به بازار ایران و دنیا معرفی کند.

یکی از اصلی‌ترین مشکلات این فروشگاه را می‌توان تعداد محدود محصولات دانست که گستره انتخابی زیادی را در اختیار خریدار قرار نمی‌دهد و تگ «ناموجود» روی بسیاری از محصولات تو ذوق کاربر می‌زند. همچنین قیمت برخی از محصولات آن تا حدودی بالا است.

البته محصولات آستین به مد و پوشاک ختم نشده و مانند سایر فروشگاه‌های دیگر در حوزه خانه و زندگی، سلامت و بهداشت و ... محصول عرضه می‌کند.

سفارش‌های پستی برای شهرهای غیر از تهران، طی 3 تا 5 روز کاری به دست خریدار خواهد رسید و مبلغ 20 هزار تومان برای ارسال گرفته می‌شود.

به جز برخی محصولات (مانند ماسک، گوشواره، مواد خوراکی و...) که به دلایل بهداشتی امکان مرجوع کردن آن‌ها وجود ندارد، تمامی محصولاتی که از آستین خریداری می‌کنید تا 48 ساعت پس از خرید قابل مرجوع کردن هستند.

یقه

یقه یکی از متفاوت‌ترین فروشگاه‌ها برای خرید اینترنتی لباس است که خدمات جالبی را به مشتریانش ارائه می‌کند. این وبسایت تنها پوشاک و اکسسوری ویژه آقایان را به فروش می‌رساند و فقط برای تهرانی‌ها در دسترس و ارسال آن رایگان است.

یقه سرویس پرو پوشاک از مطرح‌ترین برندهای ایرانی و خارجی راه اندازی نموده است که کاملا رایگان بوده و در صورتی که مورد پسند شما واقع نشود هیچگونه هزینه برای‌تان نخواهد داشت. محصول انتخاب شده به همراه دو استایلیست خانم و آقا (کارشناسان مد و استایل) و یک خیاط ماهر به آدرس و زمان تعیین شده توسط شما ارسال می گردد.

یکی دیگر از اقدامات جالب این فروشگاه، خدمات ویژه پس از فروش است. خشک‌شویی مادام العمر و رایگان محصولاتی که مشتریان از این سایت خریداری کرده‌اند به همراه خیاطی رایگان محصول از قبیل کوتاهی، تغییر سایز و ... از جمله خدمات جالب توجه این فروشگاه اینترنتی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی