ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پینین فارینا تئورما معرفی شد؛ یک کانسپت جذاب از عصر خودران

پینین فارینا (Pininfarina) که یکی از مطرح‌ترین استودیوهای طراحی دنیا به شمار می‌رود، از یک کانسپت برقی رونمایی کرد. این کانسپت مدرن و آینده‌نگرانه تئورما (Teorema) نامگذاری شده و از آخرین تکنولوژی‌های موجود سود می‌برد. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

پینین فارینا (Pininfarina) که یکی از مطرح‌ترین استودیوهای طراحی دنیا به شمار می‌رود، از یک کانسپت برقی رونمایی کرد. این کانسپت مدرن و آینده‌نگرانه تئورما (Teorema) نامگذاری شده و از آخرین تکنولوژی‌های موجود سود می‌برد.

تیم طراحی پینین فارینا از واقعیت مجازی و افزوده در خلق تئورما استفاده کرده است. این سدان برقی منحصر بفرد طولی برابر با 5.4 متر داشته و از نظر ابعاد می‌توان آن را مشابه با مرسدس مایباخ S کلاس دانست. اما از نظر ارتفاع، این خودرو شبیه اتومبیل‌های اسپرت است، چرا که ارتفاعی برابر با 1.4 متر دارد.

پینین فارینا تئورما

پینین فارینا می‌گوید این مفهومی پیشرفته با در نظر گرفتن اصول ایرودینامیک طراحی شده و ساعات زیادی را در تونل باد گذرانده است. برای دستیابی به ایرودینامیک بهتر، چند کانال و داکت‌های بزرگ هوا روی بدنه تئورما طراحی شده؛ حتما می‌دانید هر چه میزان مقاومت در برابر جریان هوا کمتر باشد، برد حرکتی بهبود پیدا می‌کند.

پینین فارینا تئورما

مثل نمای بیرونی، پینین فارینا تئورما در داخل کابین هم طراحی خاص و متفاوتی دارد. در کابین این خودروی کانسپت صندلی‌ها به صورت 1+2+2 چیده شده‌اند، این سبک به نوعی مکلارن F1 و اسپیدتیل را در ذهن تداعی می‌کند. اما برخلاف دو مدل مذکور، در تئورما خبری از غربیلک فرمان نیست، چرا که پینینفارینا آن را با فناوری خودران متصور شده؛ این کانسپت دو حالت رانندگی دارد که عبارتند از Drive Mode و Rest Mode.

پینین فارینا تئورما

صندلی‌هایی تئورما توسط شرکت مبلمان‌سازی Poltrona Frau طراحی شده‌اند. این صندلی‌ها قابلیت تخت شدن را دارند. در ساخت این مفهومی شرکت آلمانی کانتیننتال نیز همکاری کرده و در فرایندهای تحقیق و توسعه مشاوره داده است، ضمن اینکه دکمه‌های کشویی کابین ساخت این کمپانی هستند.

پینین فارینا تئورما

در رابطه با مشخصات فنی اطلاعات چندانی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته، اما می‌دانیم که تئورما بر مبنای شاسی مخصوص خودروهای الکتریکی که توسط شرکت Benteler توسعه یافته، طراحی شده است. گفتنی است پینین فارینا خودروهای معروفی چون فراری 250 GT SWB، پژو 504 و پژو 405 را طراحی کرده و خود را برای تولید ابرخودروی برقی باتیستا آماده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی