ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عرضه دانگ‌فنگ D53 بهمن‌موتور
اخبار خودرو

دانگ‌فنگ D53 در راه بازار ایران؛ رقیبی تازه برای چری آریزو 5 توربو

پس از عرضه فیدلیتی و دیگنیتی پرایم حالا نوبت به سدان جدید بهمن‌موتور یعنی دانگ‌فنگ D53 رسیده است تا به زودی راهی بازار کشورمان شود. به نظر می‌رسد خودرو بعدی نیز یک ون خواهد بود ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

پس از عرضه فیدلیتی و دیگنیتی پرایم حالا نوبت به سدان جدید بهمن‌موتور یعنی دانگ‌فنگ D53 رسیده است تا به زودی راهی بازار کشورمان شود. به نظر می‌رسد خودرو بعدی نیز یک ون خواهد بود تا سرانجام ۴ محصولی که بهمن‌موتور وعده عرضه آن‌ها را در سال جدید داده بود رونمایی شده و راهی بازار شوند. دانگ‌فنگ در سال ۲۰۱۹ این خودرو را با نام آئولوس در بازار چین عرضه کرد و حالا بهمن‌موتور قصد دارد آن را با تغییر نام و تحت عنوان D53 به بازار ایران معرفی کند.

از زمان عرضه آئولوس تاکنون دانگ‌فنگ موفق شده بیش از ۴۰ هزار دستگاه از آن را به فروش برساند و به همین جهت نیز انتظار می‌رود استقبال ایرانی‌ها از این سدان قابل‌توجه باشد.

عرضه دانگ‌فنگ D53 بهمن‌موتور

هرچند بهمن‌موتور هنوز به صورت رسمی در خصوص زمان عرضه سدان فست‌بک دانگ‌فنگ D53 صحبتی به میان نیاورده است اما احتمالا این خودرو نیمه دوم سال جاری معرفی و راهی بازار کشورمان خواهد شد.

دانگ‌فنگ D53 بهمن‌موتور از چه مشخصاتی برخوردار است؟

از آنجا که بهمن‌موتور هنوز به صورت رسمی محصول جدید خود را معرفی نکرده است نمی‌توان با قطعیت در خصوص مشخصات فنی، امکانات و تجهیزات آن نظر داد. اما بر اساس نمونه‌های تولیدی آئولوس در بازار چین انتظار می‌رود که زیر کاپوت D53 یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر قرار گیرد. احتمالا یک گیربکس شش سرعته دو کلاچه نیز این خودرو را همراهی خواهد کرد.

عرضه دانگ‌فنگ D53 بهمن‌موتور

به نوشته اسب بخار، مشخصا هنوز صحبتی در خصوص قیمت نهایی این خودرو به میان نیامده است اما بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بهمن‌موتور دانگ‌فنگ D53 را با بهایی بین ۵۵۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان در بازار عرضه کند. در این حالت چری آریزو ۵ توربوشارژر و چری آریزو ۶ از جمله رقبای جدی آن محسوب خواهند شد.

براساس برچسب قیمتی، رقبای احتمالی و نسخه‌های عرضه شده از آئولوس در بازار چین انتظار می‌رود که D53 به امکاناتی نظیر رینگ‌های ۱۷ اینچی، سیستم کنترل پایداری، استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، کروز کنترل و رادار نقطه کور مجهز باشد.

براساس پارامترهای فوق و با در نظر گرفتن قوای محرکه مذکور انتظار می‌رود که شتاب صفر تا صد این خودرو چیزی بین ۱۰ تا ۱۱ ثانیه بوده و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۵ لیتر باشد. احتمالا حداکثر قدرتی که موتور این خودرو می‌تواند ثبت کند چیزی در حدود ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت که برای یک سدان فست‌بک رقم خوبی محسوب می‌شود.

به هر صورت باید منتظر ماند و دید که بهمن‌موتور سدان جدید خود یعنی دانگ‌فنگ D53 چه زمانی معرفی و سپس در بازار عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی