ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خودروی ایمنی ب‌ام‌و i4 M50 معرفی شد؛ تبلیغات ویژه محصولات برقی در مسابقات اتومبیلرانی

ماه مارس گذشته بود که مینی از یک خودروی ایمنی ویژه رونمایی کرد. با معرفی این خودرو، ب‌ام‌و i8 از رقابت‌های فرمول E بازنشسته شد. حالا خبر می‌رسد خودروی خاص باواریایی‌ها از یک سری مسابقات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۵

ماه مارس گذشته بود که مینی از یک خودروی ایمنی ویژه رونمایی کرد. با معرفی این خودرو، ب‌ام‌و i8 از رقابت‌های فرمول E بازنشسته شد. حالا خبر می‌رسد خودروی خاص باواریایی‌ها از یک سری مسابقات دیگر بازنشسته شده و در موتو E نیز از این به بعد حضور نخواهد داشت. در این سری، ب‌ام‌و i4 M50 نقش خودروی ایمنی را ایفا خواهد کرد. گفتنی است که تامین خودروهای ایمنی یکی از روش‌های رایج برای تبلیغات و معرفی محصولات خاص در نظر علاقه‌مندان دوآتشه مسابقات اتومبیل‌رانی محسوب می‌شود.

خودروی ایمنی ب‌ام‌و i4 M50 نخستین بار در جریان گرند پری اتریش که 15 آگوست برگزار خواهد شد، به طور رسمی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. این سدان برقی در مسابقات مذکور پیشروی موتورسیکلت‌های الکتریکی خواهد بود. حضور i4 M50 به عنوان خودروی ایمنی در مسابقات موتور E در حقیقت بخشی از کمپین تبلیغات گسترده‌ای است که باواریایی‌ها برای این خودروی جدید تدارک دیده‌اند.

i4 M50 از نوامبر 2021 وارد بازار می‌شود

نیروبخش i4 M50 دو موتور الکتریکی است که  هر کدام از آنها روی یکی از محورها قرار دارد. این دو موتور با همکاری هم 544 اسب بخار قدرت تولید کرده و هر چهار چرخ را به حرکت وادار می‌کنند. همانطور که قابل حدس است، این خودرو توسط بخش M ارتقا یافته و بازنگری‌هایی در قسمت شاسی، ترمز و ایرودینامیک آن صورت پذیرفته است. گفته می‌شود صفر تا صد این خودرو چیزی در حدود 4 ثانیه خواهد بود.

مارکوس فلاش مدیر بخش M ب‌ام‌و در این باره گفته:

«در حالیکه نسخه تولیدی این گرن کوپه 4 در از پاییز پیش رو وارد بازار می‌شود، طرفداران ما می‌توانند در تابستان از معرفی آن در پیست لذت ببرند. با توجه به عملکرد خالص و تمام الکتریکی بودن، خودروی ایمنی بهتر از ب‌ام‌و i4 M50 برای مسابقات موتو E وجود ندارد. ما مشتاقانه منتظر معرفی آن در شهر اسپیلبرگ هستیم.»

گفتنی است خودروی ایمنی جدید رقابت‌های موتو E از نظر ظاهری چهره بسیار متفاوت و جذابی دارد، چرا که از رنگ‌آمیزی دوگانه‌ای برخوردار است. برای این خودرو رنگ خاکستری تیره به عنوان رنگ غالب انتخاب شده و نوارها و نوشته‌ به رنگ سبز روشن هستند. جلوپنجره نیز به خاطر استفاده از این رنگ روشن حالا بیش از پیش چشمان بیننده را به سمت خود جلب می‌کند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی