ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

اپل در آخرین نسخه بتای iOS سعی دارد لکه سبز موجود در تصاویر را حذف کند

به نظر می رسد که آخرین نسخه بتای منتشر شده از iOS 15 توسط اپل شامل بهبودهایی در بخش تصویربرداری می‌شود و می‌تواند لکه سبز ناشی از انعکاس نور در لنز را کاهش دهد که ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

به نظر می رسد که آخرین نسخه بتای منتشر شده از iOS 15 توسط اپل شامل بهبودهایی در بخش تصویربرداری می‌شود و می‌تواند لکه سبز ناشی از انعکاس نور در لنز را کاهش دهد که بیشتر هنگام تصویربرداری در محیط‌های باز و آفتابی خودنمایی می‌کند.

بسیاری از دارندگان آیفون در حین تصویربرداری با دوربین دستگاه خود به لکه‌های سبز رنگی برخورد کرده‌اند؛ اگرچه چنین مشکلی در تصاویر نهایی ذخیره شده کمتر به چشم می‌خورد اما حضور آن در منظره‌یاب می‌تواند برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد. البته در بعضی مواقع ممکن است در تصویر ذخیره شده روی حافظه دستگاه نیز شاهد چنین پدیده‌ای باشیم ولی اپل سعی کرده است تا با پردازش‌های پس از عکسبرداری، نرخ وقوع چنین رویدادی را تا حد ممکن کاهش دهد. با این حال به دلیل عدم حضور تغییرات نرم‌افزاری در فریم‌های نمایش داده شده برای منظره‌یاب، معمولاً کاربران هنگام استفاده از قابلیت Live Photo با پدیده گفته شده مواجه می‌شوند.

فشرده‌سازی تصویر در فرمت GIF باعث شده است تا لکه سبز به صورت سفید دیده شود.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت با انتشار پستی ادعا کرده است که اپل در نسخه بتای اخیر سیستم عامل iOS سعی کرده است تا پدیدار شدن لکه‌های سبز در منظره‌یاب و تصاویر نهایی را کاهش دهد و نویسندگان نشریه معتبر The Verge نیز موفق شدند با بررسی نسخه آزمایشی عمومی iOS در آیفون ۱۲ مینی، صحت چنین ادعایی را تایید کنند. البته هنوز مشخص نیست که بهبود گفته شده شامل چه مدل‌هایی از آیفون می‌شود. یکی دیگر از کاربران ردیت گفته است که حذف لکه‌های سبز در آیفون XS را دیده است؛ درحالی که کاربر دیگری خبر از عدم تغییر وضعیت برای آیفون ۸ پلاس داشته است.

گمان می‌رود که قابلیت جدید افزوده شده به نسخه بتای iOS تنها برای دستگاه‌های مجهز به پردازنده A12 بایونیک یا جدیدتر فعال شده است که شامل آیفون XS و XR در کنار نسل‌های پس از آن‌ها می‌شود. محدود شدن قابلیت‌های جدید iOS به آیفون‌های جدید امر تازه‌ای نیست و چندی قبل نیز پردازنده A12 بایونیک به عنوان پیش نیاز برای برخی دیگر از ویژگی‌های نوظهور مانند Live Text و حالت پرتره در فیس‌ تایم اعلام شده بود. 

لکه سبز در حاشیه درخت به صورت واضح دیده می‌شود.

بهبود تصویربرداری در نسخه آزمایشی iOS شامل محدودیت‌هایی هم می‌شود و برخی از کاربران همچنان خبر از نمایش لکه سبز در منظره‌یاب دستگاه‌های خود می‌دهند. همچنین پردازش مورد نیاز برای حذف انعکاس نور پس از ثبت ویدیوهایی با رزولوشن بالا مانند 4K و نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه می‌تواند بسیار سنگین باشد، در نتیجه دور از ذهن نیست که ویژگی مذکور تنها محدود به حالت عکسبرداری شود. طبق بسیاری دیگر از نمونه‌های مشابه قبلی، احتمال دارد که عملکرد نهایی قابلیت گفته شده در نسخه پایدار و نهایی iOS افزایش پیدا کند یا به طور کلی حذف شود؛ اما مشخص است که اپل در حال تلاش برای حذف لکه‌ سبز در تصاویر ثبت شده با محصولات خود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی